Tegnap végre megérkezett az élőszereplős Warcraft adaptáció első előzetese, mely végre úgy tűnik, meghozza a várt áttörést és a minőségi játékadaptációk hírnöke lehet (persze ehhez majd az Assassin’s Creed sikerére is szükség lesz). A Hold (Moon) és a Forráskód (Source Code) rendezője, Duncan Jones írta (Charles Leavitt segítségével) és rendezte a Warcraftot, amelynek célja, hogy elmeséljen egy olyan történetet, ahol nincs jó és rossz oldal, ehelyett egyformán fókuszál majd az emberekre és az orkokra egyaránt. Ahogy az előzetesben is láthattuk, a mai csúcstechnológiának hála az orkok, és maga a látványvilág is lenyűgözően néz ki, ráadásul Jonesék azt szeretnék, hogy ne csak a keményvonalas játékosok, hanem a nagyközönség is megtalálja a számítását a filmjükben. A Warcraft története az emberek békés birodalmába, Azerothba kalauzol el majd minket. Amikor ork harcosok a haldokló világukból egy új otthon keresésére indulnak, egy portálon keresztül Azerothba érkeznek, ami konfliktushoz vezet a két faj között. Ahogy az a címből kiderülhetett már, összegyűjtöttünk most ehhez nektek egy rövid ismertetőt a főbb karakterekhez, melyet 30 érdekesség követ, amit érdemes tudni a filmről (forrás: Collider). A Warcraft: A kezdetek 2016. június 10-én nyit a külföldi mozikban, hozzánk viszont már május 26-án megérkezik.
Ki kicsoda a Warcraft világában?

- Travis Fimmel - Sir Anduin Lothar, Azeroth hadseregének parancsnoka, aki együtt nőtt fel a királlyal, és gyermekkora óta jó barátja Medivh.
- Ben Foster – Medivh, Tirisfal Őrzője, egy visszahúzódó és titokzatos védelmező.
- Dominic Cooper - Llane Wrynn király, Stormwind uralkodója (a fenti képen).
- Ruth Negga - Lady Taria Wrynn, Stormwind királynője

- Toby Kebbell - Durotan, a száműzött Frostwolf klán törzsfőnöke.
- Clancy Brown - Blackhand, "A pusztító", az egyik legfélelmetesebb ork törzsfőnök.
- Rob Kazinsky - Orgrim Doomhammer, Durotan gyerekkori barátja, Blackhand jobbkeze (a fenti képen).
- Anna Galvin - Draka, Durotan felesége.
- Paula Patton - Garona, egy karakter, aki félig ork, félig ember.
- Daniel Wu - Guldan, egy ork sámán és a Shadow Council vezetője.

Érdekességek:
- A páncélok olyan nehezek voltak, hogy a színészeknek létrára volt szükségük, hogy feltudjanak ülni a lovakra.
- A vizuális effekteket és a hangokat úgy írták le, mint az Avatar és a Trónok Harca keresztezését.
- A főszereplők közül Rob Kazinsky volt az egyetlen, aki játszott a World of Warcrafttal.
- Duncan Jones jó pár Easter Egget rejtett el a filmben a rajongóknak, az egyik maga Sam Raimi, aki eredetileg rendezte volna a filmet.
- Amikor Jones megérkezett a fedélzetre, a filmnek már volt egy meglévő forgatókönyve (Leavitt készítette), de a rendező egy csavart vitt bele: méghozzá azt, hogy a történet egyenlően mutassa be az orkokat és az embereket. Korábban inkább az emberekre koncentrált a szkript.
- Néhány Blizzard tervező (például Chris Metzen) a film csapatával együtt dolgozott, így segítve megvalósítani a világot. Részt vettek a fegyverek megtervezésében is.
- Mindenki arra törekedett, hogy hűséges maradjanak a játék rajongóihoz, de emellett azokhoz is, akik semmit nem tudnak a World of Warcraft világáról.

- Amikor Rob Kazinsky először besétált a trónterembe, könnyek öntötték el a szemét.
- Kazinsky, a lelkes World of Warcraft játékos egyszer a 10. helyezett volt a világranglistán.
- A csapat sosem arra törekedett, hogy egy videojáték filmet készítsen. Egy jó önálló filmet akartak összehozni.
- Az egész film során konfliktus lesz Medivh, Lothar és Llane király között.
- Kebbell ahhoz hasonlította a motion-capture munkát, mintha a Titanfall videojátékkal játszana.
- Lotharnak van egy kisállata és egy fia is.
- Nincs Murloc karakter a filmben, viszont törpék igen.
- A film lehetővé teszi a közönség számára, hogy együtt érezzenek Lotharral és Durotannal egyaránt.
- Kazinsky (Ogrim) és Kebbell (Durotan) karakterei olyanok, mint Butch és Sundance, már csecsemő koruk óta legjobb barátok.
- Kezdetben megpróbáltak felderíteni valós helyszíneket az erdőknek és mezőknek, de végül elvetették ezt az ötletet.

- Jones és a producer, Stuart Fenegan egyik eredeti ötlete az volt, hogy az orkoknak CGI-nak kell lenniük. Annak érdekében, hogy felvegyék a versenyt a Majmok bolygójával és a Gyűrűk Urával, szükségük volt erre a lépésre.
- A film főleg Azerothban fog játszódni, de feltűnik Woodforest, Lion’s Pride, Karazhan és Blackrock is.
- Az Elwynn Forest egyike volt a forgatás legnagyobb és teljes mértékben megvalósult díszletének, 200 láb széles és 100 láb magas volt. Minden egyes levél kézzel festett.
- Minden egyes díszlet egy tisztelgés a videojáték előtt.
- Ha a film sikeres lesz és kap egy folytatást, Kazinsky azt mondta a történet már meg van írva.
- Egy karaktert a filmben – egy gólemet - valóban egy művész tervezett Szlovéniában. Duncan Jones látta a tervet online, elkérte, majd felhasználta a filmhez.
- A The Doomhammer CGI lesz, de a film rengeteg igazi fegyvert is használt.

- A Weta tervezte a fegyvereket és pajzsokat, a törpe fegyverektől kezdve az óriás kalapácsokig.
- Az orkok jelmezei megvoltak tervezve teljesen a valós életben is, mielőtt áthelyezték azokat a számítógépbe.
- A lovakat beszkennelték a számítógépekbe, így egyedi tervezésű páncélokat kaptak.
- Az összes ló igazi volt a forgatáson, amik folyton megrémültek a hangos zajoktól. Tamponokat használtak füldugóknak.
- A fegyvertár díszletet használták a börtön jeleneteknél is, melyet 8 nap alatt alakítottak át.
- A harci jelenetek a Ryan közlegény megmentése c. film érzését adják át. Nem tervezték meg előre, csak forgatták, amint valósnak hatottak.
