A Warcraft: A kezdeteket már egy hete adják a hazai mozik, és úgy fest eddig meg vannak vele elégedve a rajongók, sőt mi is jól elvoltunk vele. Az Egyesült Államokban, azonban csupán jövőhéten kerül bemutatásra a film, ami hatalmas próbatétel lesz számára, hiszen, ha leszerepel a jegyirodáknál (amire egyes külföldi kritikusok szerint van esély), akkor bajban lehet a franchise folytatása. Viszont, ha minden kötél szakad, még egy vész terv be van készítve, hiszen Duncan Jones elmondása szerint 40 percnyi anyag maradt ki a filmből, amelyek felhasználhatók egy rendezői változatban.
Jones, akinek a Hold és a Forráskód után a Warcraft volt a harmadik filmje, a The Daily Beastnek azt nyilatkozta, hogy eredetileg egy 2 órás és 40 perces film volt a kezében, amit végül 120 perc körülire nyisszantott. A kimaradt jelenetek többségét nem sajnálta, egyet viszont szívesen megtartott volna:
"Ha láttátok a Holdat vagy a Forráskódot, akkor talán ismerős lehet egy nagyon kedves, tehetséges srác, akit Shesney Hawksnak hívnak. Ő írt egy igen sikeres dalt 'I Am The One And Only' címmel, amit a Holdban a csörgőóra hangjának használtam, a Forráskódban pedig egy telefon csengőhangjának. Sikerült rávennem arra, hogy énekelje el a Warcraftban is, mint egy bárd, de sajnos nem tudtuk belerakni a végső filmbe. Talán majd felcsempészem a Twitterre... Elkészítette a dalának a középkori változatát, igazán briliáns, kár, hogy csak szerintem volt vicces."
A videojátékok életre keltésekor, Duncan Jones azt szerette volna, ha visszatérnek a franchise gyökereihez. A rendező elmesélte, hogyan állt össze a történet.
"Annak idején azt a történetet játszhattad végig, amit el kellett mesélniük. És most mi is pontosan ezt tesszük, az orkok és emberek első összecsapását mutatjuk be. Amikor arról beszéltem a Blizzarddal, hogy miről kellene szólnia a filmnek, mindnyájan egyetértettünk abban, hogy vissza kellene mennünk a legelejére és bemutatni ezt a két kultúrát, akkor amikor legelőször találkoznak. Megismerhetjük mindkét oldal szemszögét. Egy olyan történetet próbáltunk elmesélni, ami különbözik a Tolkien-féle fantasyktól, ahol az aranyos lények és az emberek a jófiúk, és a szörnyetegek a rosszak. Azt akartuk megeleveníteni, amiben a Warcraft annyira jó, méghozzá, hogy bármilyen karaktert választhatsz, és hősnek láthatod önmagad."
A Warcraft mindenképpen egy fontos lépés volt a jobb játékadaptációk irányába, így reménykedünk abban, hogy elegen lesznek kíváncsian rá, ahhoz, hogy folytatást kapjon a film, ami talán még magasabb szintre emelheti ezt a kibontakozófélben lévő műfajt. Ti láttátok már a filmet? Mit szóltatok hozzá?