Hirdetés

A koronavírus miatt hatalmas harcot vívnak a túlélésért a vizuális trükkökkel foglalkozó cégek

|

Nagy változások következhetnek Hollywoodban, amint elvonul a világjárvány.

Hirdetés

Az elmúlt évtizedben hatalmas fejlődésen esett át mind a filmipar, mind a sorozatok világa is, hiszen olyan szintű vizuális látvány vált elérhetővé a készítők számára, amelyre azelőtt gondolni sem mertek volna. A Trónok harca utolsó 3 évada például már a filmek költségeivel és látványával vetekedett, hatalmas sárkányokat és csatákat sikerült a nézők elé tárni.

Hirdetés

Sajnos azonban a koronavírus az ilyen vizuális trükkökkel és utómunkálatokkal foglalkozó cégek életét is nagyon megnehezítette. Erről mesélt egy interjúban Jonny Slow, az egyik legnagyobb, CGI-jal foglalkozó cég, a Pixomondo vezérigazgatója (többek között a Trónok harcán is dolgoztak), aki elmondta, hogy a világszintű lezárások és a filmipar leállása komolyan érintette a látvánnyal foglalkozó cégeket is:

A vizuális trükkökkel foglalkozó cégeknek rengeteg rögzített költségeik vannak alkalmazottak, irodák és technológiák formájában. Emiatt úgy vannak berendezkedve, hogy a munkának folyamatosan zajlania kell annak érdekében, hogy minden tökéletesen menjen. Kicsit egy légitársasághoz tudnám ezeket hasonlítani: ha nincs utas, akkor nagyon rövid idő alatt feléli a cég minden pénzügyi tartalékát, és hónapokig küzd azzal, hogy fizetőképes maradjon. Vagyis nagyon hamar bajba kerül. 

Amikor a lezárásokat először bejelentették, általános volt az egyetértés abban, hogy az animátorok és a VFX csapatok munkája biztonságos, mivel a munkát a saját otthonukból is könnyedén el tudják végezni. De amint arra Slow rámutatott, a vizuális látványvilág otthoni létrehozásához szükséges eszközöknek nincs haszna, ha nincsenek új filmek, sorozatok, amiken dolgozni kell.

Emiatt a Pixomondo vezérigazgatója kénytelen volt beszélni az alkalmazottakkal a csökkentett munkaidő bevezetéséről, a fizetetlen szabadságról és sok esetben az elbocsátásokról is. A különféle stúdiókra vonatkozó korábbi megállapodások már befejeződtek, és a filmipar lassú újraindítása, valamint egy újabb lehetséges lezárás pedig tovább bonyolítja a helyzetet:

Lényegében egy patthelyzet alakult ki, ráadásul egy második lezárás bármikor megtörténhet, ez pedig még nehezebbé teszi a helyzetünket. Ez nagy óvatosságot idéz elő, amire nem mondom, hogy nem ez a helyes lépés, csak ha egyszer újraindul a termelés, azt nagyon költséges ismét leállítani. Csak bízni tudunk abban, hogy az ügyfeleink megértőek lesznek, és a megrendelők világos kommunikációt folytatnak velünk a határidőkről, és rugalmasak lesznek a fizetések a munka megkezdése felé történő mozgatásával - ez mind nagyban segítené a helyzetünket.

Persze pozitív hozadékai is lehetnek ennek az egésznek, Slow szerint ugyanis ha nehezebb marad az utazás az országok között, nehezebben lehet majd terepre menni dolgozni, és ha a nagy tömeget igénylő jeleneteket sem lehet már ugyanúgy elkészíteni, akkor a nagy filmvállalatok inkább a stúdiókban történő beltéri munkálatok felé fognak fordulni, ebben pedig biztos, hogy a vizuális látvánnyal foglalkozó cégeket fogják segítségül hívni.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.