Hirdetés

A Marvel kizsákmányolja a speciális effekteken dolgozó szakembereket?

|

A beszámolók alapján a mennyiség a minőség rovására mehet a Marvelnél.

Hirdetés

Az ember valamiért azt gondolná, hogy a Marvel-filmeken dolgozni nem lehet olyan borzasztó, vagy legalábbis mindent kordában tartanak minden téren - ha már ennyire elterveznek mindent jó előre, filmektől kezdve egészen a különböző fázisokig. A napokban azonban felszínre került egy-két meglehetősen rossz vélemény a munkakörülményekkel kapcsolatban, néhány állítólagos bennfentesnek köszönhetően, amik alapján sajnos nem ilyen gondtalan a helyzet.

Hirdetés

Ezek a vélemények és tapasztalások kizárólagosan a VFX-részleget érintik, azaz azokat, akik a számítógépes effektusokon dolgoznak. Ehhez elöljáróban persze hozzá kell tenni, hogy a Marvel-filmek effektjei sokszor nem tökéletesek, nem mindig olyan kiforrottak, amilyennek lenniük kellene. Ez részben köszönhető talán annak is, hogy annyi projektet tartanak egyszerre talonban a cégnél, hogy nem tudnak minden irányba olyan figyelmet fordítani, ami elegendő lenne. Plusz, sokszor rohamtempóban kell szállítani az adott filmet, hiszen már idejekorán megvan az ütemterv és feltehetően a határidők nem túl barátiak. De elkalandoztam. Az egész sztori a Redditen kezdődött, ahol egy - vélhetően bennfentes - kiöntötte a lelkét mindezzel kapcsolatban. Álljon itt a teljes szöveg:

A Marvelnek van valószínűleg a legrosszabb módszere, ami a produkciót és a speciális effektusok menedzselését illeti. Soha nem tudják kijavítani a show kinézetét, mielőtt a show kiosztott idejének a fele véget ér. A szakemberek, akik a Marvel-sorozatokon dolgoznak egyáltalán nem keresnek annyit, amennyi munkát beleölnek az adott projektbe. Annak a bája, hogy Marvel-filmen dolgozol, jelenleg rendkívül túlértékelt és inkább munkálkodnék egy tévésorozaton azután, hogy hosszú éveken át ilyenen dolgoztam. 

Az illető csak ki akarta adni magából, ezt meg is tette, őt pedig követte több másik felhasználó, akik hasonló tapasztalatokkal bírnak a Marvelt illetően. Egyikük leírása szerint pont a stúdió miatt döntött úgy, hogy otthagyja a szakmát, egy másik pedig szintén kiégés közeli állapotot ért el, folyamatos stresszt érez és a harmadik Marvel-filmje után most már szeretne valami más projekten dolgozni, ahol kevesebb a nyomás. Hasonlóról számolt be egy volt VFX-művész, Dhruv Govil is a Twitteren: 

"A #Marvel sorozatokon való munka az, ami arra késztetett, hogy elhagyjam a VFX-ipart. A Marvel szörnyű megrendelő, és túl sok kollégát láttam már összeomlani a túlterheltség után, miközben a Marvel egyre szorosabbra húzza a pénztárcáját."

Ezek után kicsit más fénytörésben tűnnek fel azok a tökéletlenségek, amiket tapasztalhatunk mondjuk egy She-Hulk előzetest nézve, jobban kidomborodik az, hogy itt nem feltétlenül a szakemberekkel lehet a gond, hanem rendszerszintű probléma van. 

Ezt láttad már?

Rengeteg hír, cikk és kritika vár ezen kívül is a Puliwoodon. Iratkozz fel a hírlevelünkre, mert kiválogatjuk neked azokat, amikről biztosan nem akarsz lemaradni.


Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.