A Warcraft filmváltozatát 2014 elején kezdik el forgatni, a tervezett premierdátum pedig 2015. december 18, a lényeg viszont nem ez, hanem hogy az adaptáció egy eredettörténetet mesél majd el, méghozzá azt, hogy miképpen találkoztak az emberek és az orkok. A játékosok számára bizonyára mondanak valamit az Andruin Lothar (minden idők egyik legnagyobb emberi harcosa) és Durotan (a Frostwolf klán vezére) nevek, de Duncan Jones szerint ne tévesszen meg minket a karakterek faji hovatartozása, ugyanis nem minden fekete vagy fehér, ráadásul várhatóan mindkettő fél úgy lesz bemutatva, hogy érthetőek legyenek a céljaik és tetteik. Az effektekért az Oscar-díjas Bill Westenhofer (Pi élete, Az arany iránytű) és a Star Wars filmek látványvilágát prezentáló Industrial Light & Magic felel. Bill szerint félig élőszereplős, félig CGI megvalósításra számíthatunk, valamint minden karaktert egy színész játszik majd a mo-cap technológiát alkalmazva. Nem lesz panaszunk a helyszínekre sem, a folytatásban található koncepciórajzok felülről lefelé a Draenor, Dalaran, Stormwind és Ironforge nevű helyszíneket mutatják be.