Aki nyomon követte a világ eseményeit a 2000-es évek elejétől, az mostanra már tisztában van vele, hogy minden felemelkedett techóriás előbb vagy utóbb kénytelen átadni a helyét egy új trónbitorlónak. Emlékezzünk csak rá, hogy Bill Gates milyen sokáig volt a világ csúcsán, hogy mostanra már csak a dobogóra se férjen fel vagyonával. A 2000-es években még divatos volt a MySpace, az MSN Messenger, hogy aztán ezekből csupán nosztalgikus emlékeink maradjanak, míg a fiatalabb generáció tagjai mit sem tudjanak róluk.
A streamingről még továbbra is mindenkinek a Netflix jut elsőre eszébe, ám lehet, hogy a streamingóriás hanyatlása sokkal hamarabb elérkezik, mint amire korábban számítani lehetett. Múlt héten került ki ugyanis a jelentés, melyben a Netflix beszámolt arról, hogy az első negyedévben 200.000 előfizetőt vesztettek el, és további kétmillió előfizetői lemondással számolnak a következő negyedévre, valamint belengették, hogy a jövőben megérkezhetnek a reklámok is a platformra egy új előfizetői csomaggal, nem is beszélve a jelszó/felhasználónév megosztás visszaszorításáról.
Ezek a hírek sokak gyomrát megülték, többek között a híres befektetőét, William Ackmanét is, aki 1.1 milliárdos befektetéstől szabadult meg a jelentés publikálását követően. Nem ő volt az egyetlen, aki hirtelen szabadulni szeretett volna a Netflix részvényektől, és ennek a hullámnak a következtében több mint 50 milliárd dollárral csökkent a cég piaci értéke a hét végéig.
Persze egyelőre továbbra sem kell sajnálni a streamingóriást, hiszen 220 milliós előfizetői bázisával még mindig toronymagasan veri a mezőnyt. Ugyanakkor a Netflix eddigi makulátlan sikersztorijába megérkeztek az első bukfencek és törések, és mind a befektetői világ, mind a filmes szakma árgusan figyeli, mit kezd az első komolyabb válsághelyzettel a menedzsment. Ilyen körülményeknél szokott igazán megmutatkozni egy valóban jól működő cég ereje.
Szerintetek képesek lesznek a Netflixnél korrigálni a mostani fiaskót?