Hirdetés

Ennio Morricone Tarantino filmjeit ócsárolta?

|

Amikor Mester egy Mester ellen fordul - vagy egy újság egy Mester ellen.

Frissítve: Ennio Morricone az alábbiakat Facebook oldalán cáfolta. Kíváncsian várjuk, milyen magyarázattal áll elő a Playboy.

Korábban írtuk: Nem egyedülálló példa a filmtörténetben, hogy egyik alkotóművész a másikat kritizálja. Megesik az ilyen, legjobbak között is, hát még olyanok között, akikről el lehet mondani, valamit letettek az asztalra. Werner Herzog például Godard filmjeit piszkálta anno, Stanley Kubrick Spielberg-re fújt (utóbbi aztán később épp Kubrick egyik tervéből készítette az A.I.-t), most pedig Ennio Morricone merészelte kritikával illetni Quentin Tarantino filmjeit.

Hirdetés
Hirdetés

A héten 90. születésnapját betöltő világhírű zeneszerző a német Playboynak adott interjúban beszélt érzéseiről a rendezőt, munkamódszerét, valamint filmjeit illetően - szavai pedig finoman szólva sem voltak túlságosan mézesmázosak.

Az az ember egy kretén. Másoktól lop, majd újra összerakja azokat. Semmi eredeti nincs ebben.

- állította Morricone, amely kijelentésével egy több évtizedes vitával szállt bele ismét, hiszen Tarantinót több helyütt vádolták már azzal, hogy filmjei valójában nem képviselnek túl sok művészi értéket, hiszen zömében olyan elemből tevődnek össze, amelyet más-más filmekhez köthetünk. Ezt azonban maga a rendező is elismerte, tényleg lop és teszi ezt büszkén. Más kérdés, hogy sokak szerint az adott filmhez mindig nagy tisztelettel viseltetik és azt, amit ellop végül képes a saját arcmására formálni, ez pedig jócskán megmagyarázza azt, hogy miért is örvend akkora rajongásnak még most is, sok-sok évvel az első igazán nagy durranása, a Ponyvaregény után.

Hirdetés

Morricone zenéjét a rendező több ízben felhasználta pályafutása során (Kill Bill; Becstelen brigantyk, stb.), legutóbb rendezett filmjéhez, az Aljas nyolcas-hoz pedig maga a Mester komponálta a soundtrack-et, amelyért megkapta élete első Oscarját . Mennyire jogos, hogy kikelt a rendező ellen? Erről el lehetne vitatkozni, de az igazság az, hogy nem tudjuk, milyen volt kettejük munkaviszonya (a zeneszerző állítása szerint jellemző volt Tarantinóra, hogy egyszercsak felhívja őt azzal, hogy pár napon belül szállítson le egy kész zeneművet), ahogy azt sem tudjuk, hányadán áll ez ügyben maga a rendező. Azt tudjuk azonban, hogy mindkettejük nagy névnek számítanak szakmájukban és ezzel a névvel vélhetően jár némi excentrikusság, amely esetlegesen nehézkessé teszi a munkát egymással.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.