Hirdetés

Exkluzív interjú a Fekete vitorlák sztárjával, Toby Stephens-szel!

|

A Paramount Channel jóvoltából lehetőségünk nyílt arra, hogy meginterjúvoljuk a népszerű Fekete vitorlák sorozat sztárját, Toby Stephens-t.

Hirdetés

A Paramount Channel jóvoltából lehetőségünk nyílt arra, hogy exkluzívan megtudakoljuk a népszerű Fekete vitorlák sorozat sztárjától, Toby Stephens-től, hogy mit gondol karakteréről, Flint kapitányról, mire számíthatunk tőle a kizárólag a Paramount csatornán futó harmadik évadban és számos más érdekesség is kiderül az interjúból. Úgy érzed, hogy Flint kapitány egy új szakaszába lépett a Fekete vitorlák harmadik évadában az első kettő szezonban látottakhoz képest? Így van. Úgy gondolom, hogy ez egyfajta kiterjesztése annak, amik történtek Charleston-ban. Miranda Barlow halála után lezárt egy ajtót a múltja előtt és hirtelen azzá a szörnyeteggé vált, amilyennek a világ felé prezentálta magát, de igazából sosem volt. Amit a harmadik szezon elején látunk, az egy engesztelhetetlen, könyörtelen fickó, aki bosszút szeretne állni egész Anglián. Amit remeknek tartok az az, hogy emellett láthatjuk a motivációkat, az eszközöket és magát az embert. Enélkül igencsak nehéz lenne azonosulni a szereplővel, így azonban kitűnik, hogy ő is csak egy emberi lény, aki igyekszik megtalálni saját célját a jövőben, most, hogy Barlow meghalt. A harmadik évad nagy kalandja az, hogy megtalálja mindezt, és ne csak az lebegjen a szeme előtt, hogy lerombolja Angliát.

Hirdetés

Miért vannak tele a filmek és a televíziók angol színészekkel?

Hát, mert könnyű velünk dolgozni és olcsók vagyunk! (nevet) Örülünk a munkának és nem kérünk sok pénzt. Ezt őszintén hiszem. Ez még változhat ugyan, de úgy gondolom, hogy az amerikai színészek valamelyest meg lettek rontva a stúdió rendszer által és attól, ahogy a dolgok ott mennek náluk. Minden csak akörül forog, hogy kinek mekkora a trailere, meg ilyenek. Legalábbis ez az, ami információt összeszedtem ismerősöktől, producerektől. Arról nem is beszélve, hogy az angol színészek összességében nagyon professzionálisak. Jönnek, tudják a szövegüket, jó munkát szeretnének végezni. Úgy gondolom, hogy az amerikaiak nagyon jó filmszínészek, és rengeteget tanulhatunk tőlük, ugyanakkor mi tagadás, mi is taníthatnánk nekik egyet, s mást a színjátszásról.

Célod, hogy Londonban telepedj le és ide is gyere dolgozni?

Nem tudhatom, hogy mit hoz a jövő, fogalmam nincs arról, hogy hol leszek akkor, amikor a Fekete vitorlák befejeződik. Szeretnék továbbra is különböző dolgokat csinálni és jól dolgozni, és ha ez idevezet engem Londonba, hát legyen, benne vagyok. Tekintve, hogy van egy családom is, amit a Fekete vitorlák megtanított nekem az az, hogy nehéz eltartani őket és dolgozni is úgy, hogy ilyen messzire vagy tőlük. Nagyon nehéz. Szóval szeretnék ott dolgozni, ahol együtt tudom tartani a családom, és, ahol elégedett lehetek azzal, amit csinálok.

Mennyiben különbözik ez abban, amit az Egyesült Királyságban csinálsz?

Szeretek ott dolgozni. Sokszor remek forgatókönyvekkel jár mindez, kiváló tanulóélménynek tartom, hiszen olyan, mintha minden nap egy filmet forgatna az ember. Tudod, ha televíziót forgatsz az Egyesült Királyságban, akkor tudatában vagy annak, hogy tévézel, függetlenül attól, hogy milyen a végeredmény. Ugyanakkor itt tényleg olyan, mintha filmeznél, és már abból sokat tanulok színészként, hogy megfigyelek és nézem a többieket. Nagyon más az Egyesült Királyság-beli munkától: nagyon feszes a munkaidő. A Fekete vitorláknál is feszes a munkaidő, de mindent meg tudunk csinálni, és sokszor előfordul, hogy újraveszünk, újraforgatunk dolgokat. A briteknél nincsen meg ez a luxus, ott, ha végeztek valamivel, be van fejezve, ha szar lett, hát bocsánat, ez van.

Beszéljünk kicsit az And Then There Were None-ról (Agatha Christie Tíz kicsi néger legújabb, BBC égisze alatt készült mini-sorozata - a szerk.). Milyen érzés volt egy olyan szerepet játszani, ami teljesen eltér attól, amit amúgy szoktál csinálni?

Fantasztikusnak tartom. Számomra ez egyfajta vakáció. Az egyik ok, amiért imádom a színészetet, az annak a ténye, hogy eljátszhatok különböző típusú embereket. Ugyanazt játszani újra és újra, az nem színészet, inkább szimpla létezés. Imádom, hogy játszhatok egy Flint kapitánytól abszolút eltérő karaktert.

Mik az előnyei és mik a hátrányai egy ilyen rendszeres munkának?

Szupernek tartom, hogy van egy hosszú út, melyen az adott karaktert végigviheted, elmesélheted ezt a tényleg terjedelmes és komplex történetet. Ugyanakkor roppant válogatósnak kell lenned azt illetően, hogy mit vállalsz el mellette, például ha színdarabról van szó. Én például egyrészt képtelen vagyok olyat találni, amit igazán szeretnék csinálni, másrészt pedig elkötelezni magamat ilyen hosszú időre, nos, nehézkes.

Tényleg nem találsz semmi olyat, ami érdekelne?

Nem jut eszembe most semmi, nem igazán. Várok valakire.

Csinálj egy Pintert!

Na, ez az! Ha kétségeid vannak, akkor fordulj Pinterhez. Tudod, ez vicces. Szeretem Pintert. Viszont inkább várok arra, hogy valaki írjon egy új színdarabot, amiben felajánl nekem egy szerepet. Az olyan írókra, mint Csehov, Shakespeare, moratóriumot kéne íratni, és békén hagyni őket vagy 20 évig, majd visszatérni hozzájuk akkor, ha valami tényleg eredetit, újat tudnánk velük kezdeni. 

Flint kapitány mely, általad eddig színészként be nem járt helyekre vezet téged?

Rengeteg ilyen hely van. Nem játszottam még ez előtt ennyire erőszakos karaktert. Nem kerültem még olyan intim helyzetbe, hogy megcsókoljak egy másik férfit. Ezt már az elején elmondták nekem. Mielőtt még aláírtam volna a szerződést, elmondták, hogy ez az ő háttértörténete, és úgy gondoltam, micsoda kiváló karakter, mert egy olyasvalakinek prezentálják őt, aki egy totális kontroll-freak, miközben egy rendkívül erőszakos figura is, aki csupa szörnyű dolgot művel. Más részről, a féltve őrzött titka miatt mégis teljesen más megvilágításba kerül. Úgy gondolom, rettenetes nagy tragédia, ha valakinek ilyen mód meg kell játszania magát. Aztán, ami újdonság, az a dialógus és a fizikai munka aránya. Egyik nap úgy néz ki, hogy reggel leforgatod az összes párbeszédjeleneted, aztán azon kapod magad, hogy a délután folyamán már kaszkadőrmutatványokat művelsz. A kettő együtt nagyon fárasztó tud lenni, ilyet ezelőtt nemigen kellett csinálnom.

Harcos női karakterek nagy csoportja vesz körül téged. Milyen velük a forgatáson?

Az az igazság, hogy egészen a harmadik évadig nemigen beszéltem Anne Bonny-val. Eleanorral igen, vele volt egyfajta pszeudo apa-lánya kapcsolatom, mely valamelyest széttöredezett a második évadban, amikor külön utakra kényszerültünk menni. Miranda Barlow nyilvánvalóan a legközelebb áll hozzám, vele sokat forgattam együtt. A harmadik évadban pedig jön egy rakás új karakter, majd meglátod. Köztük néhány határozott, erős, női karakter lesz, amit szupernek tartok. Lesz egy újfajta kapcsolat, mely bizonyos értelemben tükrözi az Eleanor-Flint kapcsolatot, illetve lesz egy új személy, aki betölti azt az űrt Flint-ben, amit ő hagyott. Baromi jónak tartom, hogy van ez a sorozat, ahol körülvesz ennyi erős nőszemély egy olyan világban, ahol az egyetlen esélyük a túlélésre, ha bekeményítenek és használják kicsit a bájukat. Azt imádom ebben a szériában, hogy a karakterek mind, alapvetően nagyon, nagyon intelligensek. A nők pedig sokszor még inkább, mint a férfiak. 

Miben különbözik a két Michael Bay-projekt?

Hát, az egyik fikciós, a másik igaz történeten alapszik. Felelősségemnek éreztem eljátszani a 13 Hours-ban Glen Doherty szerepét, aki egyébként meghalt a filmben látott események közben. Igazi, létező tag volt. Rá tudtam keresni online és kaptam egy képet abból, hogy milyen ember lehetett is ő valójában, de nem szerettem volna a puszta imitációját nyújtani neki. Egy remek, kedves és cool palinak tűnt. Szóval, volt mire alapoznom az alakításomat. Amiben viszont hasonlít a két projekt, azok az akciójelenetek - mindkét esetben fullos akciókra számíthatunk.

Meglepődtél a negatív reakciókon Flint kapitány szexuális hovatartozását illetően?

Nem, egyáltalán nem lepődtem meg. Persze, tudtam, hogy lesz egyfajta reakció. Mégiscsak felépítettünk egy karaktert, akiről mindenki odáig volt, hogy mennyire menő és kemény, micsoda nagyszerű tag. Megöl egy rakás embert, majd kiderül, hogy homoszexuális? Uram atyám! De úgy gondolom a lényeg, hogy a szexualitás nem kéne, hogy definiálja őt, ez pedig mindenkire igaznak kéne, hogy legyen. Ami jó volt ezekben a reakciókban, hogy az évad végére mindenki megfeledkezett róluk. Továbbra is menőnek érezték őt. Egyébként, amit remeknek tartok, hogy ha most visszanézed az első évadot, akkor találhatsz erre utaló jeleket. Látod, hogy mit kellett titkolnia, és hirtelen más megvilágításba kerülnek dolgok. Emlékszem, voltak olyanok, akik twitteren keltek ki teljesen magukból, és nagyon vehemensen elkezdték támadni ezt az egészet. Nem hitték el, hogy megléptük. Mi voltunk a seggfejek. Ez aztán, míg én éjszaka aludtam, véget is ért. Megbeszélték maguk között a dolgot, vitatkoztak, hárman közülük káromoltak minket, aztán néhányuk arra jutott, hogy minden tiszteletlenséget félretéve, ők nagyon bírják Flint karakterét. Jól körülbeszélték a dolgot, nekem már nem volt semmi dolgom. Saját maguk elintézték az egészet.

A Fekete vitorlák 3. évadának legújabb részei vasárnaponként 04.00 órakor a Paramount Channel műsorán látható, ismétlés este 22.00 órakor!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.