Martin Scorsese egy párszor már alámerült a bűnözés világában és készített olyan - gengszterfilmek csoportjába sorolható - filmeket, mint a Nagymenők, az Aljas utcák, vagy a Casino. Rapid vágás, pergő szekvenciák és gejzírként kirobbanó erőszak az, ami jellemezte ezeket a filmeket, na meg egy-két dühödt kirohanás Joe Pesci részéről (kivéve az Aljas utcákat). Éppen ezért nem kis lelkesedéssel fogadtuk azt, hogy a rendező ismét hasonló terepre merészkedik. Sokan abbéli reményüknek is hangot adtak, hogy bizonyosan a The Irishman című filmjében köszönthetjük majd a Nagymenők és a Casino spirituális folytatását. A rendező most eloszlat néhány ilyetén gondolatot.
Az 1950-es években játszódó, Frank Sheeran bérgyilkos életét és pályafutását bemutató alkotás ugyanis a direktor elmondása alapján más hangot fog megütni, mint előző, hasonló közegben játszódó munkái.
Az emberek idősebbek a The Irishman-ben [összehasonlítva a Nagymenők és a Casino szereplőivel - szerk.], úgyhogy ez legfőképpen egyfajta visszatekintés, kvázi retrospektív a főszereplőt és az életben kényszeresen meghozott döntéseit illetően. [...] hogy mitől lesz az egyén ilyen, mi vesz rá valakit arra, hogy professzionális gyilkossá váljék.
Scorsese ugyanitt beszélt arról, hogy a Nagymenők stílusa, képi világa és tempója már a forgatókönyvben megmutatta magát és készíteni a filmet sokszor meglehetősen fárasztó volt, maga a rendezés pedig néha inkább egyfajta utógondolatnak hatott számára. Na de mit is jelenthet az a The Irishman esetében, hogy idősebbek a szereplők és visszatekintésről beszélünk? Tulajdonképpen már a Nagymenők is visszatekintés volt, ahogyan a Casino is, de Scorsese legújabb filmje esetében kihangsúlyozza a kort, hogy a karakterek már megették a kenyerük javát - feltételezhetjük tehát, hogy bűn és bűntudat, a választott élet súlya és következményei, a tettekkel járó kényszerű felelősség is szerepet fog játszani a direktor filmjében. Más részről pedig minden bizonnyal hátrahagyja azt a pergő iramú stílt, ami a Nagymenőkre oly jellemző volt és egy sokkal kimértebb, meditatívabb hangvételt fog megütni. Ha nem is olyan lassú folyású filmről is lesz szó, mint amilyenről a Némaság esetében is beszélhetünk, de ne számítsunk mindenképpen dübörgő Rolling Stones-nótákra és egy Joe Pesci-re, aki újra eljátssza Nicky Santorót.
A The Irishman elvileg augusztustól forog, látni pedig majd 2019-ben láthatjuk a Netflix jóvoltából. Főszerepekben a már említett Robert De Niro és Joe Pesci mellett Al Pacino is szerepet vállal.