Hirdetés

Warcraft - A Horda színészeinek szemszögéből

|

Hirdetés

Bizonyára minden rajongó tisztában van a hírrel, miszerint megérkezett a Warcraft első előzetese. Korábban már olvashattatok arról, hogy mit érdemes tudni a filmről és megismerhettétek a Szövetséget a színészek szemszögéből. Most pedig megismerhetitek a másik oldalt is, a Durotant alakító Toby Kebbell, a feleségét, Drakát alakító Anna Galvin, a film rendezője Duncan Jones és az Orgrimot alakító Robert Kazinsky beszámolóján keresztül. Kezdésképp a film rendezője, Jones mondott néhány szót az Orkokról:

Fontos megemlítenem, hogy az orkok óriásiak lesznek. Volt egy időszak, amikor a kellékesek folyton kérdezgették tőlünk, hogy: "Tényleg ilyen óriásira akarjátok ezeket a fegyvereket?". Én csak folyamatosan azt hajtogattam minden alkalommal, hogy igen, igen, pontosan ekkorára kell őket építeni. Minden összeáll majd. Egyértelműen a színészeink nem óriási termetűek, de utómunkálatokkal sikeresen megtudjuk oldani a méretarányokból adódó problémákat.
umsihUr
Kebbell és Galvin beszéltek karaktereikről, előbbi Durotant fogja alakítani, a Frostwolf klán törzsfőnökét, míg utóbbi rendkívül odaadó feleségeként, Draka szerepében tűnik majd fel. Kettőjük kapcsolata meglepőnek bizonyulhat azoknak, akik nem ismerik a Warcraft világát. Az ígéretek szerint mindkét oldalon lesznek jó és rossz karakterek, nem csak szimplán dühöngő, vicsorgó orkokat láthatunk majd, akiket semmi más nem érdekel csak a háború, hanem egészen mély személyiségeket ismerhetünk meg. Galvin így nyilatkozott karaktereik kapcsolatáról:
Ő a törzsfőnök és én pedig a felesége vagyok. Vannak olyan dolgok, amik egészen kiszínezik a kapcsolatunkat. Még ha mindig egy lépéssel előttem is jár, egész jól kiegészítjük egymást és természetesen megvan közöttünk a kölcsönös szeretet és tisztelet. A filmben nagyon jól látható lesz majd, hogy néha még hatást is tudok rá gyakorolni. Meghallgatja a véleményem. A szavai nem törvényszerűek rám nézve, legalábbis zárt ajtók mögött nem.
Ahogyan Jones is említette a digitális mozgásrögzítéses (rövidebben mocap) eljárással készült orkok óriásiak lesznek az emberekhez képest. A Durotant alakító Kebbell mesélt, hogyan is formálta meg karakterének mozgását:
Olyan, mint a bábozás, meg kellett szoknunk, hogy milyen távol álljunk egymáshoz és ehhez hasonló dolgokat. Ez az egyik indok, amiért a lépéseim jóval nagyobbak és meg kell hagyni, nagyon jó érzés volt mindig egy lépéssel előrébb járni. Nagyon jó volt egy olyan orkot alakítani, aki nem csak egy vadállatszerű harcos. Érted miről beszélek, nem? Van a jó és a rossz... -"Galvin közbeszól"... és a becsületkódex. Mármint szerintem az orkok többnyire ilyen bestiálissá váltak, de ezalól kivételnek számít a Frostwolf klán. A törzsfőnök elutasította ezt az állati megnyilvánulást és még mindig a becsületkódex alapján irányítja a törzset. A viselkedésünket a vezetők és a sámán bölcsessége és persze a Dreanorból származó ősi sámáni hagyományok diktálják. A háború miatt viszont el kell hagyjuk az otthonunkat, amely pusztuló vidékké vált. Tehát alapjában véve békés és boldog helyről származunk, amíg a harcok tönkre nem tették azt.
Galvin elmondása szerint saját karaktert is készített a játékban, hogy átérezze, milyen érzés elmerülni a ebben a világban. A színésznő egy Shamanax nevű Sámán karaktert készített magának. Magasztalta a motion capture technológiát is, amelynek segítségével rétegességet tudott adni karakterének:
Fantasztikus lesz, már csak a fejlesztett motion capture technológia miatt is, amely olyan integritásban és részletességgel képes visszaadni a színészek kifejezéseit, hogy képes lesz többé válni, mint egy szimpla fantasy film. Szerintem minden Warcraft rajongó eldobja majd az agyát!
warcraft-movie-stills-1
A színésznő nagyon élvezte a forgatást is. Elmondta, hogy apró golyókkal ellátott poliészter pizsamában mászkáltak egy szürke színpadon és arra is kitért, hogy milyen komplex művelet volt egyetlen jelenet felvétele is:
Ha például egy sátorban forgattunk, akkor a néhány kamerával rögzítettek minket miközben próbáltunk. Utána elhagytuk a sátrat és felvételt készítettek magáról a helységről is. Később egy másik szobában folytattuk a felvételt. Itt teljesen rekonstruáljuk a sátorban lejátszódó jelenetet, de itt már csak a mozgásunkat rögzítik. A sátorban rögzített jelenetet pedig összehozzák a mozgásunkkal és az avatarjaink mozgását valós időben láthatjuk egy kis monitoron.
Kazinsky - aki egyébként rangsorolt World of Warcraft játékos - mesélt karakteréről, de szerinte ha megakarjuk érteni Orgrimet, először meg kell értenünk a klánt. A spirituális életmódot folytató Frostwolf klánt az Indián törzsekhez hasonlította. Saját karaktere mellett kitért a törzsfőnökkel, azaz Durotannal való kapcsolatára is:
A klán a reprezentációja annak a jónak, amit az orkok elvesztettek. A különbség a Frostwolf és minden mást ork törzs között az, hogy a máshol mindig a legerősebb lesz a törzsfőnök, nem számít mennyire buta az illető. De nálunk a bölcsesség az erő és ez alatt nem azt értem, hogy Durotan (Kebbell) nem egy keménykötésű fattyú, mert pontosan az. De testi ereje mellett bölcs is és mindenki tiszteli ezért. Ő és én pedig már baba ork korunk óta barátok vagyunk. Én az ostoba, kopasz, nagydarab jobbkeze kezdetek óta. Még a kezdetekkor Duncan-nel leültem megbeszélni, mit is szeretnénk kettőjük kapcsolatában látni, aztán szépen felvázoltuk Butch-ot és Sundance-et. Pontosan hasonló a kapcsolat köztem és Toby között. Butch és Sundance akarunk lenni.
warcraft
Kazinsky a játékosvilág megnyugtatásának céljából megosztotta véleményét és elárulta, hogy mint óriási Warcraft rajongó kezdetben ő sem örült annyira, sőt egészen aggódott, amikor megkapta a film forgatókönyvét.
Először aggódtam, féltem, úgy voltam vele, hogy mi lesz ha gagyi lesz? Mi van ha el***ák a Warcraftot? Azért legyünk őszinték: egyetlen olyan játék adaptáció sem készült, ami elviselhető lett volna.
A forgatókönyvről is elismerően nyilatkozott. Kiemelte, hogy nagyon jól sikerült kiegyensúlyozni a forgatókönyvíróknak, hogy a játékosokat ne bosszantsák fel, viszont az átlag nézőknek pedig élvezetes filmet tudjanak készíteni.
Miután elolvastam néztem, hogy volt egy két változtatás meg ilyenek, de ezek csakis azért születtek, hogy jobbá, élvezhetőbbé tegyék a filmet és legyen valami története is. Azért csak egy 9 (van az több is, ha az alapokat nézzük - a szerk.) éve készült játékról van szó és lássuk be a történet eléggé repetitív és egyáltalán nem olyan nagyszerű az idő múlásával.
Végül pedig őszinte lelkesedéssel méltatta az egész filmet:
Fantasztikus filmet készítettünk, ígérem, hogy így lesz. Úgy érzem valami nagyszerű készült. Olyan valami, ami jelképezi azt, amit a játék jelent számomra és a célja az egész produkciónak is az volt, hogy amit én és a rajongók érzünk a Warcraft iránt tovább adhassuk másoknak is. Na és persze a pénz, pénz, pénz. *nevet*
NECiaWyCqb7WFK_2_b
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.