Hirdetés

Minden idők 15 legszebb Oscar filmje

|

Hirdetés

Nem túl gyakori, hogy annak a filmnek, amelynek az Akadémia odaítéli a legjobb film díjat, az az év legszebb filmje is. Sőt, az Oscar 87 éves történetében csak 15 film nyerte el a legjobb operatőr, a legjobb látványtervezés és a legjobb film díjat egyszerre. Ezeket a filmeket gyűjtöttük most össze. Jöjjön hát a 15 legszebb Oscar film: 15. Gigi (1958) A Vincente Minnelli rendezte film 9 oscar-díjat zsebelt be anno, mely méltán kap helyett a legszebb filmek között. Az élénk színekkel és díszes ruhákkal operáló filmben minden egy kicsit erősebb, kiemeltebb. A vörös vörösebb. A kék kékebb. Az extraszéles CinemaScope-nak hála annyi díszes bútordarab kerül minden egyes filmkockába, amennyi csak lehetséges.

GIGI
  14. Titanic (1997) Szerintem senkinek sem kell bemutatni ezt a filmet. James Cameron gigaalkotásában minden beállítás jellegzetes, hihető, és lenyűgöző annak minden részletességével együtt. 11 Oscar-díjat érdemelt ez az film, teljesen megérdemelten.
titanic_0
  13. Gandhi (1982) Mahatma Gandhi életét bemutató film bátran nevezhetjük epikusnak, még a filmes szabványok ellenére is. Nem meglepő, hogy a Richard Attenborough rendezte életrajzi mű színes portrét mutatott Indiáról, melyen ezrek dolgoztak. Egyszerűen nem volt más módja, hogy rögzítse az emberi befolyás széles látókörét.
Gandhi
  12. My Fair Lady (1964) A My Fair Lady megjelenése és designja megfelelően rögzíti Eliza Doolittle életét, aki a kormos utcáról felemelkedvén egy, a társadalomban is jól ismert és tiszteletreméltó hölgy lesz. A film lubickol az osztály-megszállott időszakban, bemutatván Eliza életének két szakaszát, tele abszurditással és bájjal, melyben betekintést nyerhetünk a város piacaiba, és a csigalépcsős, valamint szokatlan eszközökkel bíró Henry Higgins barlangos házáig.
My-Fair-Lady
  11. On the Waterfront / Rakparton (1954) Elia Kazan szépségét a Rakparton olyan helyeken találhatjuk meg, amelyekre nem számít a néző. A széles jelenetképek a festői New Jersey beli Hoboken sikátoroaiban, a háztetőin, és a rakpartjain sajátos művésziességgel és szépséggel rendelkeznek. A film szürkés nappalai és noir megvilágítású éjszakái remekül párosulnak Marlon Brando naturalista és szívszorító színészi teljesítményéhez. 8 Oscart érdemelt ki anno az Akadémia tagjaitól.
On-the-Waterfront
  10. Gone with the Wind / Elfújta a szél (1939) A történelemben jártas nézők anno biztosan rámutathattak arra, hogy Scarlett OHara és Rhett Butler polgárháború előtti Délje soha nem létezett abban a finomkodó formájában, amelyben a Margaret Mitchell regényén alapuló filmadaptációban láthattuk. A valóság nem volt olyan bőségesen átitatva a Technicolor gazdag árnyalataival, az atlantai vakító narancssárga lángok sem nőhettek olyan magasra, és a sebesült konföderációs katonák végtelen sora sem nyúlhatott el olyan hosszan, de mégis, így egészében hihetetlen szépséget áraszt magából.
Gone-with-the-Wind
  9. The English Patient / Az angol beteg (1996) Ha nincs az Arábiai Lawrence, talán Az angol beteg sem fért volna fel a listára, aminek az előbb említett film nélkül nem lett volna modellje a nagy sivatagi távlatokhoz. Ez persze nem vesz el semmit az operatőr John Seale, a látványtervező Stuart Craig, és a díszlettervező Stephenie McMillan érdemeiből, akik létrehoztak egy olyan romantikus elképzelést a második világháborúnak, amely megáll a saját lábán. 9 Oscar-díj lett a jutalma.
The-English-Patient
  8. Schindlers List / Schindler listája (1993) Filmkészítésnél nem csak az a kérdés, hogy mit mutatunk be, hanem hogy miként mutatjuk be azt, mutatjuk meg a közönségnek. Ahhoz, hogy a holokauszt átható valóságát bemutassa, Steven Spielberg nem alkalmazta a modern filmes technikákat. Az operatőr Janusz Kaminskivel Spielberg elkészítette az egyik legdurvább fejezetét az emberi történelemnek, méghozzá fekete-fehér stílusban, melynek egy dokumentumfilm-szerű realista képet adott, ám az egyik legemlékezetesebb rész a vörös kabátot viselő kislány jelenetsora volt.
red_coat_news_article
  7. Out of Africa / Távol Afrikától (1985) Sydney Pollack filmje 7 Oscar-díjra tett szert, melyben több szempontból a föld - a hegyek, szavannák, síkságok – játszanak fontos szerepet, miközben romantikus kapcsolat alakul ki egy bárónő és egy vadász között.
OUT-OF-AFRICA
  6. How Green Was My Valley / Hová lettél, drága völgyünk? (1941) Ez a film egy festői óda egy földről, mely már nem létezik, de a szépség nosztalgikus képei folyamatosan visszatérnek. A film forgatására megfelelő helyszín volt a napfényes Santa Monica-hegység, melynek természetes szépsége és látványa magával ragadó.
HOW-GREEN-WAS-MY-VALLEY
  5. An American in Paris / Egy amerikai Párizsban (1951) A 17 perces balett nagyon kemény dió lehet a modern nézőközönség számára, mégis Vincente Minelli következtetése a George es Ira számokról egy vizuális parádé. De nem csak Gene Kelly tánca miatt. A folytatás - a sok gyönyörű matt háttérrel - elrepíti a festő Jerry Mulligant egy teórikus elképzelésen szerelméről és városáról, annak minden színével és kultúrájával együtt.
AN-AMERICAN-IN-PARIS
  4. Ben-Hur (1959) A rendező William Wyler közismerten gyűlölte az extra széles keretet, ám a stúdió ragaszkodott hozzá, hogy ezt használják a bibliai eposzhoz. A rendező végül belement, és így jött létre az, ami: elkészítették minden idők egyik leggrandiózusabb filmjét. Még a modern filmek jó része is eltörpül azokhoz az óriási díszletekhez képest, amit az MGM állított fel a római Cinecitta filmstúdióban, amelyek tele voltak több ezer statisztával és több mint 80 lóval.
Ben-Hur
  3. West Side Story (1961) A West Side Story színhasználata konkrétan bele lett égetve a film szerelmeseinek agyába, lehetetlenné téve, hogy elfelejtsük Tony sárga kabátjának pontos árnyalatát vagy épp Bernardo vörösét. Emellett érdemes megjegyezni a film zenei részleteit is, melyel karöltve a Story felmelegíti a Rómeó és Júlia történetet, melyet aztán minden időben egyik legismertebb filmes románcai közé repíti.
West-Side-Story
  2. The Last Emperor / Az utolsó császár (1987) A Pu Yi élete című portréjukért a rendező Bernardo Bertolucci és az operatőr Vittorio Storaro szoros kapcsolatba kerültek, amit évekig ápoltak, hogy majd közösen lefilmezzék a Tiltott Várost. „1969 óta dolgozom Bertoluccival” mondta Storaro az EW-nek. „Fiatalok voltunk és felfedeztünk olyan dolgokat, ami a filmben ugyan úgy volt mint a portréban. Rengeteg dolgot hagyott direkt homályosan, hogy még izgalmasabb legyen, és szimbólumokat használt. Nagyjából velem is így volt. Próbáltam a fényekkel és az árnyékokkal játszani.”
The-Last-Emperor
  1. Lawrence of Arabia / Arábiai Lawrence (1962) Milyen film is kerülhetne az első helyre, ha nem olyan, ami meghatározta az utána következő több évtized filmkészítését? Igen, az Arábiai Lawrence még mindig a filmbéli sivatagok, puszták királya, és még a mai napig használják példaként (lásd pl.: Star Wars - Az ébredő erő) A hihetetlenül szép tájak, a homokdűnék, a narancssárgában pompázó lassú napfelkelték. A filmek egyszerűen gyönyörűbbek lettek az Arábiai Lawrence miatt.
Lawrence-of-Arabia
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.