Hirdetés

Színdarabfigyelő: A Notre Dame-i toronyőr

|

A Budapesti Operettszínházban fut hatalmas sikerrel a Disney egyik klasszikus meséjének feldolgozása, A Notre Dame-i toronyőr, amely kiváló szereposztással álmodja újra Quasimodóék megható történetét.

Hirdetés

A Disney 1996-ban mutatta be kultikus rajzfilmjét Alan Menken lenyűgöző zenéjével, amely Victor Hugo "A párizsi Notre-Dame" című regénye alapján készült legalább olyan híres, mint a francia főváros világhírű gótikus stílusú temploma. Az évek, évtizedek során megannyi feldolgozást megélt már a nagyszerű alapmű, többek között a Budapesti Operettszínház is műsorára tűzte 2016 szeptemberében, miután ugyanazon év nyarán a Szegedi Szabadtéri Játékok során színpadra állították az azóta is folyamatosan telt házzal futó látványos darabot. 

Hirdetés

A Notre Dame-i toronyőr cselekménye 1482-ben, Párizsban játszódik és a középpontjában a jószívű és jámbor, de torz Quasimodo (Veréb Tamás/Cseh Dávid Péter) áll, aki harangozóként bezárva él, ezért minden vágya, hogy testközelből is megcsodálhassa a nyüzsgő várost, amely a Bolondok Napja miatt a szokásosnál is színesebb. Azonban gyámja, Frollo főpap (Szabó P. Szilveszter/Szomor György) ezt megtiltja neki. Ám hősünk a méltóságteljes épület megelevenedett vízköpőinek unszolására megszökik és a téren megismeri a bájos és jóságos táncos cigánylányt, Esmeraldát (Gubik Petra/Fekete-Kovács Veronika), aki nem csak benne ébreszt szerelmet, hanem a szolgálatból visszatérő Phoebus kapitányban (Kocsis Dénes/Szerényi László), sőt még a szigorú erkölcsöket hirdető atyában is. Ez pedig különböző események láncreakcióját indítja el. 

A Notre Dame-i toronyőr kétfajta szereposztással tekinthető meg az Operettszínházban, előttem többek között Cseh Dávid Péter, Szomor György, Fekete-Kovács Veronika és Kocsis Dénes előadásában elevenedett meg a történet, akikhez egytől-egyig kötődnek libabőrözős pillanatok. A pécsi származású Cseh Dávid Péternek - akinek első szerepe a Rómeó és Júlia Parisa volt a színházban - van a legnehezebb dolga, hiszen a gyermekek és gyermeklelkű felnőttek Lippai László hangjához és Nyári Zoltán énekéhez szoktak hozzá a meseváltozatban, azonban a fiatal művész hatalmas tehetségéről tanúbizonyságot téve pillanatok alatt megszerettette magát és a karakterét a publikummal, ráadásul a jól ismert dalokkal is játszi könnyedséggel töltötte be a teret. Talán még nála is nagyobb tapsot kapott a produkció antagonistájának tartott Frollót parádésan alakító Szomor György, akinek - bármennyire is meglepő - megingó hitével és fellobbanó vágyaival legalább annyian tudnak majd azonosulni, mint Quasimodo sorsának alakulásával. 

De nem csak egyedül a kiváló színészeknek tulajdonítható be a darab magas minősége. Az ízlésesen megalkotott színpadkép (Khell Csörsz munkáját dicséri), az egyszerűséget szem előtt tartó jelmezek (Horváth Katának köszönhetően), az ezeket kiegészítő fények (Somfai Péteré az érdem), a hangulatosan megkoreografált táncok (Duda Évának szól az elismerés), az Alan Menken magával ragadó dallamait átadó zenekar (Makláry László karmester értő vezetésével) és természetesen a rendező (Kerényi Miklós Gábor - KERO®) munkájának együtteséé a gratulációnk. Mindez együtt több mint elég indokot szolgáltat arra, hogy a Notre Dame-i toronyőrt meleg szívvel ajánljuk mindazoknak, akik a Disney rajzfilmjén nőttek fel, azoknak pedig főleg, akiknek még nem volt szerencséjük megismerkedni ezzel a szívbemarkoló és fülbemászó históriával. A Budapesti Operettszínház előadása ugyanis egyaránt méltó Hugo pompás regényéhez és a klasszikus meséhez is. 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.