Hirdetés

Színdarabfigyelő: Ének az esőben

|

A Budapesti Operettszínházban látható a Gene Kelly főszereplésével készült, 1952-es musical klasszikus, az Ének az esőben feldolgozása, elázva és szerelmesen énekelve pedig magyarul is felemelő érzés.

Ha valaki volt már szerelmes és látta az 1952-es Ének az esőben musicalt, akkor jól tudja, hogy Gene Kelly tökéletesen bemutatta ezt a semmi mással össze nem hasonlítható érzést, miként a szakadó esőre fittyet hányva átadta magát az önfeledt boldogságnak. Minden idők egyik legismertebb filmje azonban nem csupán a szerelemről mesél, hanem a showbiznisz előnyeiről és hátrányairól is, ami fülbemászó dallamokkal és grandiózus táncjelenetekkel párosul. Ez a koncepció színpadra kívánkozik, amit a Budapest Operettszínházban tekinthetnek meg az érdeklődök Harangozó Gyula rendező és Somogyi Szilárd társrendező elképzelésében.  

Nyilvánvalóan Gene Kelly pótolhatatlan tehetség, akinek nem könnyű a nyomába érni, viszont Gömöri András Máté fellépése a történet főszereplőjeként, Don Lockwoodként emlékeztethet minket a legendára. Hitelesen és nagy átéléssel mutatja be nekünk a némafilmek sztárját, akit egy nő döbbent rá arra, hogy nem tudja pontosan, mi az igazi színészkedés és arra is, hogy mi hiányzik igazán az életéből: nem a rivaldafény, az őt ostromló rajongók szeretete, hanem egészen másfajta érzések. Hasonló jókat mondhatunk el a Mr. Lockwood szívét elraboló Kathy Selden alakítójáról, Bordás Barbaráról, valamint az eseményeket kavaró, repedt fazék hangú színésznőt, Lina Lamontot megformáló Kékkovács Maráról is.

Azonban mindenki elől ellopja a show-t a főszereplő trió harmadik tagját, a Cosmo Brown-t életre keltő Kerényi Miklós Máté. Egyértelműen ő a darab legszínesebb, legszórakoztatóbb egyénisége, de persze ehhez az is hozzátartozik, hogy a legtöbb poén az ő számára lett kitalálva. Nem illeti kevesebb dicséret Szabó P. Szilveszter és Gálvölgyi János karaktereit, azaz Roscoe Dexter rendezőt és R.F. Simpson producert sem, ugyanis Cosmóhoz hasonlóan mindketten humorforrásként szolgáltak és mint ilyen, első osztályú munkát végeztek. 

Az eredeti filmet persze nem csupán a nagyszerű színészek tették emlékezetessé, hanem a zenei és táncbetétek, az Operett-féle darab pedig ezek tekintetében sem marad el. Bár Nacio Herb Brown és Arthur Freed jól ismert dalai nem angolul, hanem Kerényi Miklós Gábor és Somogyi Szilárd magyar szövegével csendülnek fel, az ebből fakadó kezdeti furcsaságot hamar megszokja a fülünk és átadhatjuk magunkat az örökzöldek élvezetének, mint amilyen a "Singin' in the Rain" vagy éppen a "Good Morning!". Ehhez természetesen látvány is párosul, így a színpadon megvalósított filmes ihletésű díszletek és korhű jelmezek mellé impozáns tánckoreográfiák párosulnak, amelyek csúcspontja - ahogyan az alapanyagban is - egyértelműen az, amikor Don Lockwood a szakadó esőben ropja. 

Mindezek alapján az Ének az esőben feldolgozása egyaránt ajánlott azoknak, akik kívülről fújják az 52'-es klasszikust, valamint azoknak is, akik csak most ismerkednek a történettel, de vonzza őket a közeg és szeretnének átélni egy vidám, humoros, de komolyabb pillanatokat sem nélkülöző előadást, amely belbecsében és külcsínében is értékes. 

Az előadás váltott szereposztással látható, íme: 

Don Lockwood - Gömöri András Máté/Peller Károly/Adorjáni Bálint
Cosmo Brown - Kerényi Miklós Máté/Serbán Attila
Kathy Selden - Bordás Barbara/Jenes Kitti
Lina Lamont - Kékkovács Mara/Kisfaludy Zsófia
Rosco Dexter - Szabó p. Szilveszter/Ottlik Ádám
R.F. Simpson - Gálvölgyi János/Jantyik Csaba

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.