Amikor a Netflix egy szemmel is jól látható összegért magához édesgette a többek között A Grace Klinikáért felelős Shonda Rhimest, minden bizonnyal pontosan olyan hangos sikerben reménykedtek, mint A Bridgerton család.
Az angol arisztokrácia elég erőteljesen fikcionalizált násztánca mindent megadott a nézőknek, amire vágytak: vonzó főszereplők, fülledt jelenetek, kellő humor és persze a rejtély, hogy vajon ki írja azokat a titokzatos cikkeket. Ez egy viktoriánus kori Gossip Girl, így is érdemes nézni, és akkor azért jól szórakozhatunk a színvonalas guilty pleasure-ön.
A nagy siker láttán nem volt kérdés, hogy a sorozat folytatódhat, sőt a Sarolta királyné képében még egy spin-offot is kapott. Az eredeti művek szerzője, Julia Quinn igen termékeny volt, úgyhogy bőven van még elmesélésre váró történet, ha a siker töretlen marad, kedvenc karaktereink még jó néhány évig velünk maradhatnak.
A most debütált harmadik évadot a Netflix a mostanában egyre megszokottabb forgalmazási stratégiája szerint hozta nyilvánosságra, azaz most még csak az első négy részt kaptuk meg, a folytatás majd június közepén jön. Az eddig látottak alapján a sorozat megőrizte minden erényét, és a formátumból adódóan bizonyos karakterek előtérbe helyezésével frissíteni is tudott a formulán, ám helyenként azért érezhetőek a fáradtság jelei.
Penelope Featherington (Nicola Coughlan) fontos titokkal él együtt, ám azért ő is ugyanazt szeretné, mint mindenki más: férjet találni, mielőtt a társadalom rossz szemmel nézne rá. Colin Bridgerton (Luke Newton) régi barátja, ám titkon mindketten többet látnak ebben a kapcsolatba, vonzalmuk tagadhatatlan. Eközben más udvarlók is feltűnnek a lány körül, a város kedélyeit új lakók borzolják fel, Penelopéra pedig korábbi legjobb barátnője, Eloise (Claudia Jessie) is haragszik.
A Bridgerton család mindig is egy társadalmilag tudatos sorozat volt, sokan ezért is nehezteltek rá. Azonban aki ezt a szériát kedveli, elfogadja ezt a vonulatát, s azt is, hogy Penelopé szála is ebbe a folyamatba illeszkedik. A színésznő több interjúban is beszélt arról, hogy azért gondolja fontosnak a karaktere útját, mert ezáltal egyértelműen azt az üzenetet tudják közvetíteni, hogy a szerelem mindenkinek jár. Ezt a vonalat egyébként valóban nagyon felelősen kezelik az alkotók, sem a lánynak, sem a fiúnak nem kell azért megtagadnia korábbi életét, hogy boldogak legyenek. Épp az a lényeg, hogy a hibákkal együtt képesek elfogadni egymást.
Az persze evidens, hogy a két főszereplő ezúttal sokkal nagyobb teret kap a kibontakozásra, mint korábban, de Eloise karaktere is szépen épült a harmadik évad első négy részében. Látjuk, ahogy egyre inkább rádöbben, hogy a korábban vallott ideái sokszor az emberi kapcsolatai minőségét is befolyásolták. A széria remek humorához is sokat hozzátesz a karakter, aki csípős megjegyzéseivel rendre kéretlenül is kommentálja az eseményeket.
Egyebekben stagnálás érezhető a sorozatnál, és ezt pozitív és negatív értelemben egyaránt mondhatjuk. A Bridgerton család harmadik évadát nézni nagyon hasonló, mint az első vagy a másodikat, és ez egyelőre megadja a szórakozás ismerős érzését, ám kérdés, hogy ha tényleg hosszú távon tervezünk a sorozattal, ez meddig lesz elég.
Ahogy a bevezetőben említettük, a Netflix mostanában gyakran felezi népszerű sorozatának új évadát, ezúttal azonban nem teljesen önkényes üzleti döntésről van szó, a készítők figyeltek arra, hogy a történet szempontjából is legyen értelme tartani egy szünetet az évad felénél. Azzal persze valószínűleg nem lepünk meg senkit, hogy megkapjuk a szokásos cliffhangert, de az is biztos, hogy érdemes lesz majd visszatérni júniusban a folytatáshoz.