Hirdetés

Kibeszélő: A férfi a méh ellen - Mr. Bean a Netflixen

|

Pazar, műkincseket rejtő ingatlan, gondtalanul nyaraló tulajdonosok - és Mr. Bingley, a házfelügyelő, akire nem biztos, hogy rá kellett volna bízni ezt a munkát...

Hirdetés

A Netflix legújabb, 10 epizódos vígjátéka elsősorban azoknak lesz első látásra szerelem, akik kedvelik Mr. Beant, a sorozat főszereplője, Trevor Bingley ugyanis sokban hasonlít rá. David Kerr, a rendező meglehetősen szabad teret engedett Rowan Atkinsonnak, aki forgatókönyvíróként is részt vett a produkcióban - és ügyelt arra, hogy a karaktere ne kapjon túl sok mondanivalót. Hogy miért? Mert ebben a sorozatban az eseményeken van a hangsúly, a helyzetkomikumot pedig nem a szellemesen megírt poénok, hanem a mimika és a színészi játék adja.

Hirdetés

A történet Londonban játszódik, méghozzá egy lélegzetelállítóan szép, ultramodern, minden luxussal felszerelt házban. Az ingatlan tulajdonosai Nina és Christian (Jing Lusi és Julian Rhind-Tutt) jómódú, kifinomult emberek, akik kényesek a holmijaikra, néhány műtárgyat pedig valódi ereklyeként őriznek. Éppen ezért nagy stresszel jár számukra, amikor elutaznak valahová, hisz féltik a javaikat. Persze, a házat kívül-belül lézersorompó és high tech biztonsági rendszer védi, de a mai világban ez nem mindig jelent akadályt a műkincsrablóknak.

Hogy biztosítsák nyugalmukat, a milliárdosok egy személyes házfelügyeletet biztosító társasághoz fordulnak, aki ki is közvetít egy dolgozót hozzájuk. Trevor Bingley (Rowan Atkinson) megérkezik: középkorú, első blikkre kissé infantilisnek, de rendes embernek tűnik. Nina és Christian felváltva hadarják el neki a tudnivalókat: a ház védelmi rendszerének kódjait, a mozgásérzékelős csapok használatát, és hogy mit ehet "Süti" (akit Pixel, a "színész"-kutya alakít) és mit nem, no meg a rengeteg távirányító és a felbecsülhetetlen értékű kódexet őrző szoba ajtajának használatát, plusz a garázsban álló autóritkaságokra való külön szabályokat - szegény Trevor pedig kapkodja a fejét. Túl gyorsan, túl sok információt kap, látszik rajta, hogy a felét sem tudja megjegyezni (valószínűleg a néző sem), de segítségül kap egy kézikönyvet, amiben mindent leírtak neki. Jó vastag kötet, belegondolni is rossz, hogy a maximalista tulajdonos mi mindent követel meg a távollétében. De Trevor lelkes, bólogat, kikíséri a házaspárt, a bejárati ajtóból integet nekik. Aztán bemegy a gyönyörű házba és a lányát hívja. Büszke és boldog, hogy ilyen remek munkája van - hiszen korábban elvált, egyedül élő, munkanélküliként tengődött. Ekkor azonban a házba repül egy méh - és ettől kezdve pokollá teszi szegény Trevor életét.
 

Trevor Bingley karaktere szépen kidolgozott, és bár nincsenek a filmben visszaemlékezések, Maddy-vel (India Fowler), a tinédzserkorú lányával folytatott beszélgetésekből pontosan megismerjük az életét, a múltját, a volt feleségével való kapcsolatát, az anyagi helyzetét és az álmait. Ez a forgatókönyvírókat (Atkinsont és Will Daviest) dicséri, hiszen ezáltal szépen árnyalt a főszereplő karakterének jelleme - ami igencsak fontos lesz a következőkben. 

Trevor kétbalkezes és ügyetlen, mégis, nagyon szerethető. Ő az a fajta szegény "madár", aki jószándékú, de az ügyefogyottsága miatt sosem viszi semmire. Mindemellett szerény, nem irigy, nincs benne rosszindulat. A legnagyobb álma az, hogy a lányát, Maddy-t (aki a válásuk óta az anyjával él) elvigye a nyári vakáció alatt kempingezni. Az exe persze lehülyézi, hiszen Trevornak sosincs pénze, de ő tudja, most megfogta az Isten lábát: itt mindössze csak egy hetet kell eltöltenie és mehetnek Maddyvel nyaralni. Igen ám, de nem számol vele, hogy jön egy méh, és mintha csak őt akarná bosszantani, folyamatosan keresztbe tesz majd neki.

A sorozat függővégekkel lezárt epizódjai roppant rövidek, zömmel 11-12 percesek, de rém pergőek, az emberek java vélhetően egyszerre "lenyomja" az egész történetet - ami rendesen nézeti is magát. Trevor ugyanis mindig tesz valamit, ami miatt tudnunk kell, mi történik vele a továbbiakban. Mosolyogtató, komikus helyzetek ezek, amelyeket Atkinson rém szellemesen jelenít meg. Azt a fajta arcmimikát, tartást, járást, ügyefogyottságot, amit ő az elmúlt évtizedekben Mr. Beanként begyakorolt, azt hiszem, nehéz is lenne überelni. Hisz egyszerre balfék, mégis egy szeretnivaló "nyomi", akit, bármi rosszat is tesz, mi, nézők az ügyesen megírt történet miatt meg akarjuk védelmezni. Ugyanakkor a film végén (anélkül, hogy a poént lelőnénk) egy kissé túltolták a készítők ezt a fajta topaságot. Ami a film elején szellemes és eredeti, a végén egy kicsit fárasztó - a kevesebb több lett volna. De lehet, hogy csak nekünk,  magyaroknak sok ez, az angoloknak pedig épp ez a hab a tortán.

Ezt láttad már?

Rengeteg hír, cikk és kritika vár ezen kívül is a Puliwoodon. Iratkozz fel a hírlevelünkre, mert kiválogatjuk neked azokat, amikről biztosan nem akarsz lemaradni.


A méh megjelenése zseniális húzás. Mindenkit idegesítenek a feje mellett zümmögő szúnyogok, hát még egy méh. Értelemszerűen Trevor is azt szeretné, ha a méh kirepülne a házból, és hagyná, hogy ő békésen végezze a dolgát, de ez egy megátalkodott "dög", aki úgy tűnik, minden energiájával azon van, hogy Trevort idegileg teljesen tönkretegye. 

A rovar megjelenítéséről a színész a következőket mesélte: - A filmben egy számítógép által generált méhet használtunk, de azokban a jelenetekben, ahol a méh statikus pozícióban látszódik, ott egy kis méh-modellt állt a rendelkezésemre, máskor egy rúd végére kötött méhet reptetettek előttem, hogy hiteles legyen a kettőnk közti csatározás.

David Kerr és az operatőrök és a vizuális effekteket összerakó csapat zseniális munkát végzett: a történetet ugyanis a méh szemével is megmutatják. Látjuk, "mit gondol", hogyan látja Trevort, kettejük véget nem érő csatározását tehát a méh perspektívájából is megismerhetjük, ami egészen egyedülálló. A méh a lámpaburáról, az ajtó pereme mögé bújva, máskor egy csőből vagy egy kenyéren majszolva lesi Trevort, és persze repkedve, körülötte körözve, őt folyamatosan heccelve. Ezáltal, mondhatni, a méh a film másik főszereplője - és az a vicc, hogy neki is kidolgozott, jellemmel rendelkező karaktere van. Ő nem csak egy méh. Neki motivációja van és humora. Sőt, sajátos története, amit az epizódok előrehaladtával megismerünk. A méh méltó ellenfele Trevornak - és ettől még egyedülállóbb ez a történet.

Rowan Atkinson, miután számos lap feltette neki a kérdést, nem tart-e attól, hogy az új sorozatában alakított Trevort az emberek önkéntelenül is összehasonlítják majd Mr. Bean karakterével azt mondta, reméli, hogy a nézők látni fogják a különbséget.

- Szerintem Trevor egy háromdimenziósabb, hihetőbb, kedvesebb ember, míg Mr Bean egy önérzetes, nárcisztikus, anarchista! Trevor nem ilyen. Sőt, azt is elárulhatom, hogy fejére semmilyen körülmények között nem kerül majd sült pulyka - tette hozzá mosolyogva a színész, aki azt is elárulta, hogy sokkal jobban tud azonosulni Trevor karakteréhez, mint Mr. Beanhez.

A nézők gyakran azonosítják a színészt az általa eljátszott karakterek ügyefogyottságával, így sokakban felmerülhet a gyanú, hogy talán Atkinson maga is technikai analfabéta, de épp ellenkezőleg - a színész villamosmérnökként diplomázott. Trevor egy kicsit árnyaltabb figura ennél e téren, de a készítők az "intelligens" ház ábrázolásával egyfajta finom társadalomkritikát is belevittek a történetbe - hiszen egy ilyen egyedülálló rendszert valószínűleg a legtöbb átlagember nehezen kezelne, éppen ezért ez adja a kulcsjelenetek alapját.

A minisorozat szórakoztató és jópofa, szerethető történetet tár elénk. A Mr. Bean rajongók imádni fogják, de akik kedvelik az angol humort és az abszurd poénokat, azoknak is érdemes megnézniük.

 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.