Hirdetés

Kibeszélő: Szeretem a férjemet

|

Egy csalfa férj és egy megszállott feleség, aki mindenáron - de tényleg mindenáron - ragaszkodik a házasságához.

Hirdetés

A Netflix Top 10-es listájának előkelő, második helyén is megfordult a Loving Adults (Szeretem a férjemet) dán thriller, amely egy különös szerelmi háromszöget dolgoz fel. Az Anna Ekberg regénye alapján készült film pszichopata hősökkel és hátborzongató csavarokkal dolgozik, ami megdöbbentően izgalmassá teszi a trailere alapján egyébként nem túl különlegesnek tűnő filmet.

Hirdetés

A film alaptörténete szokványos is lehetne, de a regényírónak és a forgatókönyvíróknak (Anders Rønnow Klarlund, Jacob Weinreich) köszönhetően rendkívül lüktető, sodró lendületű, tele van kiszámíthatatlan fordulatokkal, és a karakterek megismerésével is megtudunk egy csomó olyan titkot, amit nem néztünk volna ki belőlük. Barbara Topsøe-Rothenborg, a rendező egy pillanatra sem engedi lankadni a figyelmet, nincsenek üresjáratok, nincsenek unalmas párbeszédek, amiket legszívesebben áttekerne a néző. Itt minden mondatnak, minden pillanatnak jelentősége van, de a kép, ahogy ezt egy jó thrillertől/krimitől elvárható, csak az utolsó filmkockára áll majd csak össze.

A színészek, noha valószínűleg a magyar közönség számára ismeretlenek, nagyon jól hozzák a karaktereiket. Christiant, a csalfa férjet Dar Salim zseniálisan alakítja - játékának köszönhetően zsigerből rühelljük a karakterét, ám a film előrehaladtával elkezdjük megérteni, és talán - még a hazugságai ellenére is - olykor sajnálni őt. A feleségét, Leonorát alakító Sonja Richter is elképesztő játékkal örvendezteti meg a nézőket: a lelki összeomlás minden aspektusát úgy mutatja meg, hogy az az ember lelke mélyéig hatol. (Utoljára talán Glenn Close őrült meg ennyire a Végzetes vonzerő című filmben.) Sajnáljuk őt és bosszút akarunk vele együtt állni, megértjük minden gyűlöletét, minden keserűségét, minden fájdalmát. Ritka jók mindketten, és épp ez az, amitől 104 percre teljesen elfelejtjük azt, hogy filmet nézünk. A történet beszippant, és ott ragadunk egy romjaiba dőlő házasság poklában.

Valószínűleg sokan átélték már a megcsalás borzalmát, és az azt követő kilátástalanságot. Ez az adaptáció folyamatosan kérdéseket vet fel az emberben. Nézzük a lassan összekuszálódó és egyre pszichotikusabbá váló eseményeket, és azon töprengünk, mi mit tennénk ennek, vagy annak a szereplőnek a helyében? Nagyon jól van felépítve a történet, mivel nagyon sokáig azt éreztetik a készítők, hogy még mindent vissza lehet fordítani. Aztán, amikor véres drámába fordulnak az események, azt éreztetik, kellő intelligenciával és higgadtsággal (vagy őrültséggel?) még a legdurvább borzalmakat is el lehet simítani, de aztán újra és újra becsap a ménkű.

Le a kalappal, a dramaturgia csillagos ötöst érdemel. Ilyen lebilincselő, mégsem nyomasztó filmet ritkán lát az ember. Pedig vannak áldozatok, töményen kapunk minden rosszból: hazugságból, csalárdságból, aljasságból, irigységből, féltékenységből, dühből és bosszúszomjból, de mindezt patikamérlegen mérve, óvatosan adagolva, hogy véletlenül se tudjuk abbahagyni, csak a legvégén, amikor megkapjuk az utolsó maflást.

Persze, a filmen látszódik, hogy európai, hiszen nem a tipikus amerikai tökéletes színészek kapták a főszerepeket, még a Xeniát, vagyis a szeretőt megformáló Sus Wilkins sem az a szokványos cicababa, akikkel a filmbéli férjek a feleségeiket csalják, mégis tökéletes az összhang, nem hibádzik semmi sem. Nagyon ütősek és hitelesek a balhék, a veszekedések, fülledtek az erotikus percek, sötétek az aljassággal átitatott jelenetek, minden olyan, amilyennek lennie kell. 

Ezt láttad már?

Rengeteg hír, cikk és kritika vár ezen kívül is a Puliwoodon. Iratkozz fel a hírlevelünkre, mert kiválogatjuk neked azokat, amikről biztosan nem akarsz lemaradni.


A történet narrátora Holger (Mikael Birkkjaer), az idősödő rendőrtiszt, aki a már felnőtt lányával (Katinka Petersen) egy kerthelyiségben üldögélve beszélget. Egy régi ügyről mesél neki. Egy olyan ügyről, amely máig is kísérti. "Szinte minden gyilkosságnak a szerelemhez van köze, sőt a gyilkosságok felét a házastárs vagy a partner követi el, és az ok szinte mindig a féltékenység és a szenvedély" - állítja, miközben a képkockák már egy éjszakai esős, erdei úton egy piros dzsekiben kocogó nőt mutatnak, akit kisvártatva szándékosan, teljes gőzzel elcsap egy furgon (ez a trailerben is látható), és tudjuk, ennek a jelenetnek később kardinális jelentősége lesz. Holger keretet ad az egész történetnek, mert nemcsak szerepel benne, de narrátorként elmagyarázza a háttérben húzódó láthatatlan szálakat, amiket meglehet, mi is kibogoznánk, de az ő szeme által végignézhetjük, mennyire bekötött szemmel kénytelen egy ilyen ügyben tapogatózni a rendőrség.

A film komoly trigger pontokra nyúl: a házaspár 18 éves beteg fiának, Johannak (Milo Campanale) normális családra van szüksége, hiszen az elmúlt években több műtéten is átesett. A házaspárnak komoly hitelei, és hosszú közös múltja van, ami össze kéne, hogy tartsa őket. A férjnek és fiatal szakmabeli szeretőjének ígéretes jövője van. Melyik a legfontosabb ezek közül, és mit lehet félretenni? Mit lehet megbocsátani és semmissé tenni? Lehetnek-e titkok egy házasságban? Létezik-e a levéltitok szentsége, vagy árulás eltitkolni a másik elől az üzeneteinket?

Hogy kinek ajánlom ezt a filmet? A klisémentes, fordulatos krimik és thrillerek szerelmeseinek. Azoknak, akiket nem zavar, ha egy sikerfilm nem az amerikai álomgyárból, hanem egy európai filmes cégtől kerül a terítékére, és olyan ismeretlen színészeket kell néznie, akik egész biztosan nem tökéletes külleműek - de annál jobb színészek. Ez a krimi megéri a rá áldozott időt, szerintem a legtöbb nézőnek tetszeni fognak benne az őrült fordulatok és a pszichopata vonalak.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.