Hirdetés

Pilot: 11.22.63

|

Hirdetés

Gyakran hajlamosak vagyunk arra, hogy elfelejtsük nem a Netflix az egyedüli streaming szolgáltató. Nagyon szeretjük, az elsők között értették meg az új felhasználói szokásokat és ők voltak azok is, akik a leghatékonyabban érték el a céljukat. A második legnagyobb, amibe nem lehetett nem belefutni az az Amazon (Instant Video/Prime), rengeteg országban jelen van, akárcsak az HBO GO és NOW. Amerikában viszont van még egy harmadik fél, aki próbál beférkőzni a nagyok körébe, ez a Hulu. Már pedig ahhoz, hogy egy lapon említhessük őket, egy nagyon fontos dolog még hiányzott: a saját gyártású sorozatok. Pár komédiát, meg dokut ugyan már összedobtak, de végre megérkezett az első komoly házonbelüli szériájuk, a 11.22.63.

11.22.63-gallery-1424x801-v2-9-019cf9ab78d4989eec18a9d6a4d2da42aad89cbfd56814bdfa25576f95290127
A 11.22.63 az azonos című Stephen King regény alapján készült, és minden benne van, amit az írótól elvárnánk, még ő maga is besegített az írásba. Az egyik executive producer J.J. Abrams (mert az ő cége készíti), a showrunner pedig Bridget Carpenter. Az első évadot nyolc részesre tervezték, és a hagyományos módon, hetente fognak jönni a részek. Mivel egy Stephen King történetről van szó, ismét van egy kis misztikum, meg miegymás, de nem is ez a lényeg, hanem az időutazás. Már pedig, ha valaki kavirnyálni fog az időben, akkor jobb mielőbb tisztázni a szabályokat, ezt maga a sorozat is nagyon okosan megteszi, ahogy az öreg Al Templeton (Chris Cooper) beavatja a főszereplőt, Jake Eppinget (James Franco). Templeton klasszikus kis éttermének hátsó szobájában van egy szekrény, ami a múltba vezet. A szereplők egyszerűen csak a "nyúlüregnek" hívják. Ha valaki beleugrik (sétál) a nyúlüregbe, akkor visszakerül 1960. október 21-ére. Fontos, hogy mindig erre az időpontra kerül vissza, akárhányszor jön-megy az illető. Teljesen mindegy mennyi időt tölt el a múltban, a jelenben mindig csak két perc telik el, és ha visszajön (a jelenbe), de újra beugrik a nyúlüregbe, akkor az előző alkalommal véghez vitt változtatások elvesznek, mert a múlt "visszaállítja" magát az alaphelyzetbe. Ezeket gyorsan eldarálják nekünk, mert a lényeg, hogy Templeton az amerikai történelem egyik kulcs pillanatát akarja megváltoztatni, meg akarja akadályozni, hogy J.F. Kennedyt megöljék 1963. november 22-én.
11-22-63
Templeton mindenáron meg szeretné változtatni a történelemet, hisz az érvelése szerint, ha Kennedyt nem ölik meg, akkor nincs rakétaválság, a vietnami háborút is elkerülik volna és a barátai sem haltak volna meg a háborúban. Eppingnek ugyan nem szimpatikus az ötlet, de mégis belemegy a játékba. Alaposan felkészülnek, hisz valahogy ki kell húznia valakinek három évet a múltban, amiben semmi keresnivalója sincsen. A múlt ugyanis nem tűri, ha valaki elkezdi bökdösni, amikor az időutazó valamilyen komolyabb változtatást készül elérni, akkor az idő folyama csúnyán visszavág, legyen ez egy balesetező autó vagy egy lehulló csillár, ami majdnem megöli a főszereplőt.
112263-james-franco
A Kennedy gyilkosság az egyik legnagyobb tömeget megmozgató rejtély. Egy halom összeesküvés elmélet készült, de senki nem tudta még bizonyítani az állítasait. Ennyi év után még mindig több a kérdés, mint a válasz. A sorozat készítői nem is mennek ezekbe bele, hanem rögtön abból indulnak ki, hogy Harvey Lee Oswald a legvalószínűbb gyilkos, akit talán a CIA, vagy az FBI, vagy épp a kettő közösen bérelt fel, hogy eltávolítsák az útból Kennedyt. Gyakorlatilag tényként kezelik, akárcsak azt, hogy egy időutazásra alkalmas szekrény van a kamrában. Nem elmélkednek feleslegesen a miérten, ott van és kész, használniuk kell. A két főszereplő motívációja azért nem egészen tiszta, az öreget még úgyahogy megértem, saját magának magyarázta be az ok okozati összefüggést, mert azért annál kicsit bonyolultabb volt a geopolitika, mint ahogy azt ő lefesti, de Eppingnek főleg semmi komoly indíttatása nincs a dologra.
11-22-63-hulu-james-franco
Jake Epping egy egyszerű tanár/író, aki törődik az emberekkel, tipikus jófej srác, egyelőre nem tűnik túl bonyolult jellemnek. James Franco nagyon eltalálta a karaktert, bár néha kicsit úgy érződik mintha önkéntelenül is átesne a ló túloldalára és az Óz, a hatalmasban nyújtott alakítására emlékeztetett a bárgyú mosolyával. A többiekből túl sokat nem láttunk így nehéz lenne bármit is mondani róluk. (Oké, Chris Cooper ott volt, de gyakorlatilag nem csinál mást csak vázolja a helyzetet és narrál.)
Steven_Wilkie1-932x699
A sorozatba biztos rengeteg pénzt ölt a Hulu, nagyon átjön a 60-as évek, az autókkal, ruhákkal és persze Nixonnal. Összességében nagyon igényes munka, de a történet bármennyire is vonzó, elég ütemtelenül halad előre. Az elején minél hamarabb el kellett kezdeni az időutazást, hogy utána jelentős idő menjen el lassú jelenetekkel, amiben Franco néz valakit vagy olvas valamit. Zsúfolt és elnyújtott volt az első rész, de ez a jövőben biztos változni fog, hisz nem kell tovább univerzumot magyarázni, meg karaktereket a nulláról felépíteni, mert mindenki fontos bemutatkozott. Abban is reménykedek, hogy azért valahogy megváltoztatják a szabályokat, mert három év hosszú idő, főleg ha nem csak az emberekkel, de magával az idővel is harcban fog állni a főszereplő, arról nem is beszélve, ha esetleg valamilyen oknál fogva kénytelen hazajönni és kezdhet előről mindent. Hangulatában amúgy erősen hajaz egy hidegháborús kémfilmre, csak melegebb színeket használtak és hiányzik a sötétítő filter a képekről. (Nem követik szóról szóra a könyvet, rengeteg változtatás lesz! Limitált széria, elvileg nem lesz folytatás, de siker esetén bármi megtörténhet.)
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.