A 2010 tavaszán lezajlott Netgeneráció 2010 kutatás tapasztalatai azt mutatják, hogy a szövegértés-szövegalkotási kompetenciát megalapozó olvasás terén jelentős hiányok mutatkoznak a 10-25 évesek körében. A legfrissebb PISA 2009 mérés eredményei javulásról számolnak be a 15 éves populáció tekintetében vajon a többiekkel mi a helyzet?
Kutatásunkban vizsgáltuk az olvasással töltött időt, az internet-használati szokásokat (weblapok és blogok olvasása/írása), és az olvasott művek népszerűségét. Előadásunkban ismertetjük az említett kutatás eredményeit, valamint a legfrissebb vizsgálatok által jelzett tendenciákat.
Többet olvasnak, csak mást? Képesek az internetes tartalmak valóságtartalmának megítélésére, kritikus értékelésére? Ilyen és hasonló kérdésekkel kell szembe nézni és megoldást találni az online generáció pedagógusainak.
Forrás: kithirlevel.hu