Először is vegyük elő Billy Wilder válaszát, miszerint egy jó filmhez három dolog kell: "egy jó forgatókönyv, egy jó forgatókönyv és egy jó forgatókönyv". És még? Nem árt, ha van némi feszültség, kis rejtély, suspense, karakterek, akiket az író folyamatos veszélynek tesz ki annak reményében, hogy a néző érez majd valamiféle empátiát. Végül az se hátrány, ha a thriller a nézőt elkalauzolja egy olyan világba, ami bevonja őt és ahová nem térne vissza, oly nyomasztó. Ez mind előnyére válik egy jó thrillernek. Lehet másként, de ha nincs annyi affinitásunk, hogy valami újat varázsoljunk egy adott szub-zsánerbe, akkor minek erőlködni? Pláne, ha olyan témát választ a rendező, amiben épp tavaly fogant egy igencsak erős darab (Fogságban).
A fogoly - Kritika
Tegyük csak fel a kérdés: mi tesz egy jó thrillert?
Hirdetés
Hirdetés