Azért lássuk be, hogy animációs fronton túlságosan is hozzá vagyunk szokva az amerikai ízlésvilághoz. Valahol elvárjuk, hogy legyenek benne cuki mellékkarakterek, vicces kiszólás a szülőknek, hogy ők se unják halálra magukat, merchandisingba csomagolt tanulság, hogy hazafelé legyen mit megvenni a kölyköknek és persze olyan fokú látvány, ami a megható és mókás betétek váltakozása között kellő mértékben fenntartja az érdeklődésünket. Éppen ezért mondjuk egy Miyazaki műre is már furcsán nézünk, pedig a keletről jött mesék közül még az ő munkássága is valahol a mainstreambe sorolható. Ezért is sajnálatos, hogy itt Európában – a nyilvánvaló különbözőségű nemzetek okán – kevés, és közel sem egységes, vagy erős képi világú animációsfilmek készülnek. Szerencsére A tenger dala minden féle viszonylatban az élbolyban helyezkedik el.
Ez pedig éppúgy köszönhető, gyönyörű küllemének, mint sokrétű, felnőtt fejjel is meglepően mély tartalmának, miközben a gyerek is jól szórakozik arra a másfél órára. A már a Kells titkával is sajátos képi világról és történetmesélésről tanúbizonyságot tevő Tomm Moore egy magával ragadó történetben meséli el Ben és csöndes kishúga, a félig selkie, azaz fókatündér Saoirsa kalandjait. A rendező tökéletesen vegyíti az anya elvesztését feldolgozni képtelen család kálváriáját az ír folklórral, miközben a nagybetűs üzenet is átjön.
A tenger dala – Kritika
Hirdetés
Hirdetés