De mondjuk ki őszintén: az első rész nem éppen az a mozi, amihez folytatást tudnánk elképzelni. Egy kedves, de nem kiemelkedő mozi a kései újrakezdésről, az elmúlásról és a szerelemről Anglia nagyjaival, és nem tolakodó üzenettel. Mondhatnánk, hogy míg a tengeren túlon a trendi szuperhősöket boronálják egy cselekménybe minél látványosabb akciók és találó szóvirágok közepette (utóbbiból mondjuk itt sincs hiány Maggie Smithnek hála), addig a britek a rájuk jellemző bájos humorral tarkított kis történetekbe terelik össze éltes korú színész veteránjaikat. Hogy melyiket fogadja be könnyebben az ember, az nem is kérdéses, de ez nem jelenti azt, hogy kevésbé lenne szerethető.
Ez pedig onnan fakad, hogy folytatás mivolta ellenére kevésbé érződik rajta az izzadságszag. Ezt nemcsak a film adott pontján elhelyezett bölcselet teszi, mely szerint egy történetnek sosincs vége, csupán egy időre kilépünk belőle, hanem mert ezek a színész veteránok annak ellenére érdeklődést, részvétet váltanak ki a nézőből, hogy – az egy karakterre jutó játékidő ellenére – továbbra is pár mondattal leírhatóak. De azért az mégis más, ha ezeket olyan nagyságok játsszák, mint Maggie Smith, Judi Dench vagy Bill Nighy (utóbbi betegsége, a Dupuytren-kontraktúra, melynek következtében egyik kezén sem tudja kinyújtani a gyűrűs és a kisujját viszont sohasem volt még ennyire feltűnő).
Keleti nyugalom – A második Marigold Hotel – Kritika
Hirdetés
Hirdetés