Hirdetés

Pilot: The Walking Dead: Dead City

|

Elegendő-e két közönségkedvenc karakter és a megváltozott környezet, hogy feltámassza a halottakat?

Hirdetés

A múlt évtized egyik legnagyobb sorozatos szenzációja, a The Walking Dead esettanulmányba illő pályafutást tett meg. Bár a rekordnézettségből idővel hatalmasat zuhant a közönség érdeklődése, a Robert Kirkman képregényei nyomán készült zombis dráma még mindig elég meggyőző számokat hozott ahhoz, hogy az AMC tovább bővítse az univerzumot. Már a fősorozat befejezése előtt tudni lehetett több, egymással párhuzamosan készülő spin-offról, középpontban a széria közönségkedvenc karaktereivel. Elsőként a Dead City került terítékre, melyben Maggie és Negan kényszerül összefogni egy zombik és emberi szörnyetegek által egyaránt elözönlött New Yorkban.

Hirdetés

Jeffrey Dean Morgan és Lauren Cohan nagyszerű dinamikáját már a The Walking Dead utolsó pár szezonja sem volt rest kihasználni, ennélfogva a Dead City a bejelentett sorozatok egyik legizgalmasabb felállásával kecsegtetett. Tudniillik, hogy Negan a hírhedt bemutatkozása alkalmával péppé verte Glennt, Maggie szerelmét és gyermeke apját, amiért a nő sokáig vérbosszút akart állni. Ugyan a csatabárdot végül sikerült elásni, Maggie azért finoman a férfi tudtára adta, hogy többé jobb, ha nem kerül a szeme elé. Az új sorozatban mégis ő az, aki felkeresi Negant a kompenzáció lehetőségével, amikor Glenn-nel közös gyermekét egy, a néhai Megváltókból kivált csoportosulás ejti fogságba. Elvégre ki ismerhetné jobban ezeket a kétes erkölcsű alakokat, mint a Megváltók egykori vezetője?

Ezzel a felütéssel vesz in medias res jellegű startot a Dead City, és szerencsére már a pilot második felében eljutunk a címben hivatkozott helyszínre, Manhattanbe, ahol fogva tartja Maggie gyermekét a Croat (Zeljko Ivanek) néven emlegetett ex-Megváltó. A külvilágtól elvágott, posztapokaliptikus nagyvárosi környezet pont olyan vérfrissítően hat, mint ahogyan arra számítani lehetett: a szereplők fölé tornyosuló, roskadozó épületkomplexumok, a komplett zombihordák által benépesített utcák és a szűk sikátorok sikeresen visszahozzák a The Walking Dead korai évadait jellemző paranoiát, miszerint bármikor, bárhonnan előbukkanhat egy fertőzött, ami elől nincs hová menekülni. A nyitórész magával ragadó atmoszférája után kíváncsian várom, hogy a két főszereplő felfedezze ezt a lepusztult Manhattant, ugyanis sokkal több potenciált hordoz magában egyszerű díszletnél.

Kiváltképpen nagy szükség lesz arra, hogy érdemben kiaknázza a sorozat a megváltozott környezet nyújtotta újdonság varázsát, mert bármilyen jól is működik együtt Negan és Maggie párosa, a múlton való rágódás már kezd elcsépeltté válni. Irreális és valószínűtlen elvárás, hogy Maggie elfelejtse a traumáját, de már Dunát lehetne rekeszteni azokkal az alkalmakkal, amikor kést szegezett Negan torkához. A jó hír az, hogy ennek látszólag tudatában vannak a készítők is. Túlzás lenne azt állítani - legalábbis a pilot alapján -, hogy Negan visszatért volna a régi önmagához, de már kevésbé fogja vissza magát, legyen szó a céljai eléréséről, vagy éppen a Maggie-vel folytatott adok-kapokról. Ezekben a pillanatokban egy-két kifejezetten izgalmas szembesítés és morális kérdés is felröppent (a minden éremnek két oldala van, és megőrizheti-e bárki az emberségét a világvége közepette), amelyeket érdemes lenne tovább boncolgatni az elkövetkező epizódokban. Persze nem számítok morális mélységekre, de abban sem vagyok biztos, hogy a két karakter megszokott dinamikája elég lenne-e végig fenntartani az érdeklődést.

Ettől eltekintve a két főszereplő továbbra is remekel, és mint aki végig kitartott a The Walking Dead mellett, örömteli, hogy újra láthatom őket a képernyőmön. Ennél kevésbé sikerül lelkesednem az ügyeletes pszichopata szerepét betöltő, már említett Croat karakteréért, aki az eddig látottak alapján a tizenkettő egy tucat gonosztevők sorát fogja erősíteni. A szereplőt megformáló Zeljko Ivanek külleme és mimikája kétségtelenül hátborzongató, de hiányoznak ebből az univerzumból az olyan negatív karakterek, mint a Kormányzó volt, akiket nem egyszerűen a tébolyult elme irányít a cselekedeteikben. Ettől függetlenül azt mondom, lepjenek meg - mint írtam, már Maggie és Negan esetében is felvetődött, hogy senki sem fekete-fehér egy halottak által uralt világban.

Meglepő lett volna, ha a The Walking Dead: Dead City-ről szuperlatívuszokban lehet beszélni, de a pilot alapján előbb idézi meg a sokat megélt franchise dicsőbb napjait, mint a kevésbé ragyogóakat. Egyelőre kifizetődő volt Jeffrey Dean Morgan és Lauren Cohan párosát ismét összehozni, még ha az elbeszélés szintjén kissé mesterkélt is az oka, ami újra együttműködésre készteti ezeket a szereplőket. Rajtuk nem fog múlni a végeredmény, de ha sikerül kihasználni a környezetben, az atmoszférában és a belengetett témákban rejlő lehetőségeket, a Dead City-ben ott van a potenciál, hogy a The Walking Dead-univerzum emlékezetes darabja legyen.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.