Hirdetés

A dilemma - sajtókönyv

|

Tovább hömpölyög a sajtókönyvek áradata, ezúttal Kevin James nem mint rendező, hanem mint szereplő lesz jelen, Vince Vaughn, Channing Tatum és Winona Ryder mellett.

Hirdetés

Ronny, a megrögzött agglegény (Vince Vaughn) és a házasságára joggal büszke Nick (Kevin James) az egyetem elvégzése óta jóban-rosszban kitartottak egymás mellett. Most közös cégüket, a B&V Engine Designe-t vezetik, és éppen egy álomprojektet dédelgetnek, amivel berobbanhatnak az élvonalba. Ronny barátnőjével, Beth-szel (Jennifer Connelly) és Nick feleségével, Genevával (Winona Ryder) legyőzhetetlen csapatot alkotnak.

            Egészen addig rózsásak a kilátások, míg Ronny meg nem látja Genevát egy másik férfi (Channing Tatum) karjaiban, félre nem érthető helyzetben. Ronny szeretné megmenteni legjobb barátja tökéletes házasságát, ezért nekilát, hogy tisztázza a dolgokat, mielőtt elmondaná neki a hírt, amire valószínűleg soha, senki nem számított.

            Amatőr nyomozása iszonyatos felfordulást okoz, és Ronny kénytelen szembesülni a ténnyel, hogy Nicknek is megvannak a maga kis titkai. Az idő egyre fogy, és autóügyi tanácsadója, Susan Warner (Queen Latifah) is egyre nyüstöli a cégük jövőjét illetően perdöntő prezentáció miatt – közben Ronny kapcsolata is kezd szétesni –, a férfinek tehát el kell döntenie, hogyan és mikor szembesíti legjobb barátját az igazsággal.

 

Motor bekap: kezdődik a Dilemma

            A Dilemma ötlete egy kellemes este folyamán született. „Az Angyalok és démonok (Angels & Demons) római forgatása alatt elmentünk vacsorázni Briannel (Grazer), és mindenféle lehetetlen szitukról beszélgettünk – meséli Ron Howard rendező. – Az egyik ez volt: mit tennél, ha a legjobb barátod feleségét hűtlenségen kapnád? Hogyan oldanád meg, hogy a lehető legkedvezőbb időben és módon közöld vele a szomorú tényt?”

            A felvetett kérdések előbb nevetést, majd élénk beszélgetést váltottak ki a vacsora résztvevői körében. Mire elfogytak a fogások, Grazer elárulta Howardnak, hogy szívesen készítene filmet az ötlet alapján. A rendező arra buzdította régi barátját, hogy mivel a sztori megáll a lábán, bátran csapjon a lovak közé.

            Amint hazatért, Grazer elmesélte az ötletet Vince Vaughnnak. A színész/producer azonnal ráharapott a témára, és újabb fordulatokat javasolt a történet számára. „Nagyon megfogott az alapötlet: hogyan mondd el a rossz hírt a legjobb barátodnak anélkül, hogy porig sújtanád, és örökre a haragosoddá tennéd? – meséli Vaughn. – Számomra a sztori nem arról szólt, hogy el kell-e mondani az igazságot vagy sem. Inkább az érdekelt, milyen érzés, amikor valaki ilyen terhet cipel, és folyton azon rágódik, mikor és hogyan hozakodjon elő a rossz hírrel.”

            Vaughn több filmjében is bemutatta már a párkapcsolati problémák komikus vonatkozásait. A Bárbarátok (Swingers), a Szakíts, ha bírsz (The Break-Up) vagy a Páros mellékhatás (Couples Retreat) mind arról szóltak, milyen viccesek lehetnek azok a kínos helyzetek, amelyek alighanem bármelyik párral előfordulhatnak. „A humor forrása esetünkben az, hogy tudjuk: hősünk kénytelen lesz elmondani az igazságot; na de hogyan? – magyarázza Vaughn. – Mondani könnyebb, mint megtenni, a dilemma pedig az, miként hozakodhatsz elő a farbával úgy, hogy a legkisebb fájdalmat okozod.”

             Bár Grazer még soha nem dolgozott Vaughnnal, mindig is csodálta azt a képességét, hogy a legkínosabb témákat is a rá jellemző humorral tárta a közönség elé. „Vince-ben többek között egy szerethető átlagember is lakozik, aki minden nő és férfi számára szimpatikus – magyarázza a producer. – Akár szakítani készülő pasit alakít, akár férjként és apaként helytállni igyekvő derék polgárt, mindig viccesen szól a minket is kínzó kérdésekről. Vince a komikum magaslatára emeli mindennapi életünket. Nagyon kevés színésszel találkoztam, aki ilyesmire képes.”

            Miután Grazer és Vaughn összegyűjtötték ötleteiket, Allan Loebet kérték fel a forgatókönyv megírására. Olyan munkákkal a háta mögött, mint a Tőzsdecápák: a pénz nem alszik (Wall Street: Money Never Sleeps), a Las Vegas ostroma (21) és a Sejtcserés támadás (The Switch), Loeb tökéletesen alkalmasnak tűnt a feladatra.

            Amikor Ron Howard megkapta a kész forgatókönyvet, azonnal igent mondott a megrendezésére, különösen annak tudatában, hogy Vince Vaughn lesz a főszereplő. „Nem volt nehéz döntés – mondja Howard. – Allan izgalmas, többdimenziós elbeszélő. Nem műfaji keretek között gondolkodik, hanem a helyzetek dinamikájára koncentrál, és mindig azt a megoldást választja, amivel a legnagyobb hatást gyakorolhatja a nézőre. A hűtlenség természetesen központi téma a sztoriban, de mással is foglalkozunk: mit jelent a bizalom, az igazság, és hogyan közölhetjük szeretteinkkel a legkellemetlenebb tényeket.”

            Howard és Vaughn összeültek, hogy megbeszéljék, miként aknázzák ki a forgatókönyv lehetőségeit – vígjátéki és drámai szempontból egyaránt. Örültek, hogy Loeb forgatókönyve reális problémát taglal, amelyet ráadásul sarkít, emiatt a néző kínosan feszenghet, miközben remekül szórakozik.

            Howard A dilemmával több mint egy évtized után visszatér a vígjátékokhoz, hiszen az utóbbi időben nagy költségvetésű thrillereket és drámákat rendezett. Bár a nyolcvanas-kilencvenes években bombasikerű komédiákkal szerzett magának hírnevet, a rendező nem műfaj szerint választ, hanem azt a sztorit viszi vászonra, amely igazán érdekli. „Régen feladtam azt az elvemet, hogy műfaj szerint válogassak – magyarázza. – Mindenfajta mozit imádok – kicsi, nagy, vígjáték, dráma, thriller, fantasy, egyre megy, csak izgalmas legyen. A vígjátékok azért persze a kedvenceim, miközben egy dolgot mindenképpen szeretnék elkerülni: hogy olyan filmet csináljak, ahol pontosan tudni lehet, mi lesz a vége.”

            Vaughn számára minden film esetében az a fontos, hogy a rendező kihívások elé állítsa. „A forgatókönyv fejlesztése során a barátaim azt mondták: hát ez tisztára olyan, mint egy Ron Howard-vígjáték! – emlékszik vissza a színész. – Örültem, hogy ezzel a filmmel visszatérhet ahhoz a műfajhoz, amely az első sikereket meghozta neki. Az Éjszakai műszak (Nightshift)A nagy csobbanás (Splash), a Selyemgubó (Cocoon) és a Vásott szülők (Parenthood) ma már klasszikus vígjátékok. Egy Ron Howard-film révén erőlködés nélkül jutsz értékes tapasztalatok birtokába. Tisztában van az emberi jellem erényeivel és árnyoldalaival, és a legkényesebb kérdéseket is képes elegánsan és érthetően elővezetni.”

 

Sakk a dáma ellen: összeáll a színészcsapat

            Történetünk kezdetén Ronny Valentine és Nick Brannen úgy érzik, kerek az életük. A B&V Engine Design társtulajdonosai, a kis cég pedig éppen most készül az első bombaüzletre. Ez sok erőfeszítést igényel, különösen Nick részéről, aki a motorok tervezését irányítja.

            Nick szerepére az alkotók Kevin Jamest kérték fel, aki az utóbbi években több nagy sikerű vígjátékkal is bizonyította, hogy a komikusok élvonalába tartozik: Nagyfiúk (Grown Ups), A pláza ásza (Paul Bart: Mall Cop), Férj és férj (I Now Pronounce You Chuck & Larry). James nagy örömmel vállalta a munkaalkoholista mérnök karakterének megformálását.

            „Folyton stresszel a munkája miatt, ami aztán az emberi kapcsolataira is rányomja a bélyegét – mutatja be a figurát a színész. – Első ránézésre tökéletes házasságban él, de ha kicsit megkapargatjuk a felszínt, rögtön kiderül, nála sem stimmel minden.”

            Ami a szerelem terén elért eredményeket illeti, Ronny felnéz Nickre, akinek látszólag boldog a házassága. A javíthatatlan agglegény Ronnyt barátjának végül sikerül meggyőznie, hogy Beth az, akit számára az élet társnak rendelt. Ronny és a szemrevaló konyhafőnök már évek óta randizgatnak, és a férfi most úgy érzi: elérkezett az idő, hogy kapcsolatukat magasabb szintre emeljék. Elvégre Nicknek és Genevának is sikerült, nemdebár?

            A rendezővel madarat lehetett volna fogatni, amikor látta, mennyire passzol a két főszereplő habitusa. Bár még soha nem játszottak együtt, Vaughn és James már az első találkozáskor egymásra kattantak. „Ez a két karakter messze nem hiba nélküli ember, de van bennük valami szerethető, és tökéletesen kiegészítik egymást – mondja Howard. – Kevin laza és kedves, Vince-nek pedig be nem áll a szája, és mindent meg akar magyarázni – a nyerő párosítás!”

            A mérhetetlenül türelmes Beth szerepére Jennifer Connellyt kérték fel, aki Oscar®-t nyert az Egy csodálatos elme (A Beautiful Mind) című filmben nyújtott alakításáért. A rendező egyébként Ron Howard volt, a producer pedig Brian Grazer.

            „Jennifer nem kimondott komikaalkat, de amikor alaposabban átgondoltuk a forgatókönyvet, rájöttünk, nem is az ő karakterének a dolga, hogy folyton kacajra fakassza a közönséget – magyarázza döntését Howard. – Beth szerepe az, hogy érzékeltesse, mekkora tétek forognak kockán ebben a történetben. Ez a feladat ugyanakkor nagyszerű lehetőség Jennifer számára, hogy új oldaláról mutassa meg magát. Briliánsan okos nő, humora kérlelhetetlenül a bordák közé hatol, mint a velencei tőr, és izgalmasan új színt visz a hagyományos vígjátéki közegbe.”

             Amikor Alicia Nash-t játszotta az Egy csodálatos elmében, a közönség elámult, Jennifer Connelly milyen finom árnyalatokkal képes érzékeltetni a szerelmes asszony gyötrődését az őrült zseni mellett. Beth-ként ő képviseli a józan észt a kissé szétszórt Ronny oldalán. „Beth nyugodt és határozott – mutatja be a karaktert Connelly. – Nagyon sikeres választott szakmájában, és mentes minden hisztitől. Ez a nő teljesen rendben van, kedves, és pontosan tudja, mit akar az élettől.”

            „Vince okos, bőbeszédű, száraz humorú pasit alakít ebben a filmben, ami nem eshet nehezére, mert az életben is pont ilyen – jellemzi kollégáját a színésznő. – Leginkább a komolyabb jeleneteket élveztem vele, mert évek óta nem láttam őt ehhez hasonló filmben.”

            Ronny dilemmájának alfája és omegája Nick felesége, Geneva, akit egy másik férfival lát csókolózni. A nőt egyébként régebbről ismeri, mint legjobb barátját. A kulcsszerepre az alkotók a kétszeres Oscar®-jelölt Winona Rydert kérték fel.

             „Eredetileg más szerepet szántunk Winonának – árulja el Howard. – Úgy gondoltuk, ő lehetne Beth. De a meghallgatáson rájöttünk, jobb lesz Genevának, aki szexualitásával és titokzatosságával felkavarja az állóvizet. Ilyen szerepet nemigen kapott korábban, ezért szívesen mondott igent.”

            A film alkotóit lenyűgözte, Ryder mennyi tartalommal képes megtölteni a tulajdonképpen sablonosan is eljátszható karaktert. Ahelyett, hogy a szokásos végzet asszonyát hozta volna, a színésznő összetett nőalakot formált meg, akit a közönség képes megérteni, sőt egy idő után talán még a szívébe is fogadja.

            „Tisztesség ne essék szólván, a forgatókönyv olvasása közben néha hangosan felröhögtem – indokolja a színésznő, miért vállalta el a szerepet. – Nagyon sok a jó poén, de a sztori közben fontos dolgokat boncolgat, és az érzelmekre is hat, ami tökéletes ellenpontozásra ad lehetőséget.”

            A film legviccesebb jelenetei azok, amelyekben Ronny Genevával veszekszik. A férfi mérges, amiért Geneva csalja a férjét, a nő viszont azzal fenyegeti, ha nem száll le róla, kitálal néhány dolgot közös hányatott múltjukból.

            „A karakterem sakkozni kezd Genevával, ő viszont dámajátékban nyomul, ami sokkal agresszívabb sport – magyarázza Vaughn. – Winona nagyon izgalmasan játssza ezt a vonzó, szexi, kiismerhetetlen asszonyt.”

                Ronny és Nick közel áll ahhoz, hogy megkösse cégük legnagyobb üzletét. Hogy céljukat elérhessék, meg kell nyerniük maguknak a projektet felügyelő tanácsadót, Susan Warnert, aki gyakran meglepi őket nem hétköznapi kommunikációs technikájával. Az alkotók számára senki más nem jöhetett számításba a szerepre, csakis Queen Latifah.

            „Susan Warner egy autógyártó cég tanácsadója, aki segíteni szeretne Ronnynak és Nicknek – mutatja be karakterét az Oscar®-jelölt Queen Latifah. – Mindent, amit mondani akar, autós hasonlatokkal fejezi ki, ezért meglehetősen sok a fallikus utalás – még akkor is, ha nem áll szándékában. Ő is fékezhetetlen és fantaszta, mint Ronny és Nick, ezért jutnak könnyen közös nevezőre. Susan a fiúk titkos szövetségese.”

            „Amikor kiderült, hogy Queen Latifah érdeklődik a szerep iránt, le is álltunk a kereséssel – meséli Grazer producer. – Olyan elementáris, akár a szélvész. Susan az autóipar egyik kulcsfigurája, aki soha nem válogatja meg a szavait. Ronny és Nick el vannak tőle ragadtatva, miközben ki vannak akadva brutális őszinteségétől. Queen Latifah vehemenciája mindenkit lehengerel, ami veleszületett képessége – s ez nélkülözhetetlen egy valamire való vígjáték számára.”

            Amíg Nick az elektromos autó motorjának megtervezésével bíbelődik, Ronny magánnyomozást folytat Genevával kapcsolatban. Kutatóútjának első állomása Zip, a tetovált, a gyertyát két végén égető zenész – a férjét megcsaló Geneva vonzalmának tárgya.

            „Zipet 30 körüli rockerként képzeltük el, ezért ilyen színészeket kerestünk – emlékszik vissza Howard. – Channing Tatum ügynöke szólt, hogy ügyfelét érdekli a karakter. Mivel éppen egy forgatás közepén volt, Skype-on beszéltük meg a részleteket.”

            Vaughn szerint Zip „veszett kutya egy állatmenhelyen” – a szerep már csak ezért is alkalmas volt az erős drámai alakításairól ismert Tatum számára. A színésznek tetszett, hogy Zip kicsit őrült, perverz figura. „Éppen egy komor független filmet forgattam, amikor szóltak, hogy Ron Howard szeretne találkozni velem – meséli a színész. – Skype-on beszéltünk, és amikor megtudtam, hogy Vince Vaughn a főszereplő, teljesen lehidaltam. Ron magyarázta, miért passzolnék ebbe a filmbe, de én csak arra tudtam gondolni, hogy ezeket a sorsdöntő dolgokat számítógépen beszéljük meg. Nagyon bizarr pillanat volt.”

 

Ezt kapd ki: improvizáció a forgatáson

            A dilemma forgatása a Smith & Wollenskyben, Chicago egyik legjobb éttermében kezdődött. Vaughn, James, Ryder és Connelly az egyik ablak melletti asztalnál ültek, és éppen elkezdődött volna a felvétel, amikor hirtelen tűzijáték kezdődött nem messze onnan, a Chicago-folyó felett. Jó félórán át robbantak a petárdák, amelyek látványa felért egy július 4-ei tűzijátékkal.

            Amint a kis intermezzo befejeződött, a stáb már Vaughn és James komikusi sziporkázásában gyönyörködhetett. Mindenki elégedetten nyugtázta, hogy a két színész között első pillanattól tökéletes az összhang.

             Bár szinte minden jelenet felvételét megakasztotta a színészek és a stáb spontán nevetése, A dilemma humorának fő forrása az egyes helyzetek drámaisága. „A vígjátékok nagyon katartikusak tudnak lenni, amennyiben valamilyen roppant kínos szituáció feszültsége alól nyújtanak feloldozást – mondja Howard. – Nevetsz a karaktereken, miközben drukkolsz nekik, hogy ki tudjanak gabalyodni a hihetetlenül röhejes helyzetek hálójából. Sokan vélik úgy, hogy a nevetés gyógyít és megszabadít a lelki nyomorunktól – anélkül, hogy erkölcsi kioktatásban részesülnénk.”

            A forgatás különlegességét az adta, hogy a komikusok, ha csak tehették, improvizáltak. „Már leforgattunk jó pár jelenetet szigorúan a forgatókönyv szerint, amikor Vince azt mondta: oké, most már hagyjuk, hogy az érzelmek vezéreljenek – veszi át a szót James. – Olyan volt, mint a bika megülése a rodeóban: nyolc másodpercen át nyeregben kell maradnod. Így született egy csomó egyedi, megismételhetetlen jelenet.”

            Vaughn improvizációs képességei láttán az egész stáb elámult. Különösen emlékezetesre sikeredetett két jelenet: az egyikben Zipet kergeti annak lakásában, és közben megállás nélkül nyomatja, a másikban tósztot mond Beth szülei 40. házassági évfordulóján, azt sugallva, hogy a mama annak idején viszonyt folytatott a medencetisztító fiúval. A stáb végig fetrengett a röhögéstől. 

 

A film szereplői

            VINCE VAUGHN (Ronny Valentine) legutóbb 171 millió dolláros összbevételt ért el Páros mellékhatás (Couples Retreat) című vígjátékával, amelynek egyik főszereplője, forgatókönyvírója és producere volt.

Azt megelőzően a Négy karácsony (Four Christmases) című családi vígjáték főszereplőjeként és producereként bizonyított. A film összbevétele meghaladta a 163 millió dollárt. 2008 elején Vaughn dokumentum-vígjátékkal rukkolt elő (Vince Vaughn’s Wild West Comedy Show: 30 Days & 30 Nights—Hollywood to the Heartland) , amely négy komikus utazásáról szól, akik 30 nap alatt 30 előadást tartanak.

Vaughn Télapó megkeseredett, zsémbes bátyját alakította a Télbratyó (Fred Claus) című filmben 2007-ben, amelynek társproducere is volt. Ugyanebben az évben kisebb szerepben bukkant fel Sean Penn számos díjjal kitüntetett Út a vadonba (Into the Wild) című filmjében.

2006 nyarán Vaughn Jennifer Aniston oldalán játszott a Szakíts, ha bírsz! (The Break-Up) című antiromantikus vígjátékban, amely csaknem 210 millió dolláros összbevételt ért el. A film első egész estés produkciója volt Vaughn cégének, a Wild West Picture Show Productions-nek. Egy évvel később a cég elsőbbségi betekintési szerződést kötött a Universal Picturesszel.

2005 nyarán Vaughn szédületes vígjátékkal kápráztatta el a közönséget Owen Wilson oldalán. Az Ünneprontók ünnepe (The Wedding Crashers) csak Észak-Amerikában több mint 208 millió dolláros bevételt ért el, ezzel minden idők második legnépszerűbb korhatáros vígjátéka lett, és a hatodik korhatáros film, amely Amerikában átlépte a 200 milliós álomhatárt. A produkció friss pezsgést vitt a merész szexuális utalásokkal átszőtt vígjátékok műfajába, és DVD-n az irányzat egyik legjobb eladási példányszámát produkálta.

2004 nyarán a Kidobós: sok flúg disznót győz (Dodgeball: A True Underdog Story) című filmben játszott Ben Stiller oldalán, 114 milliós amerikai összbevételt produkálva. Ugyanebben az évben eljátszotta a Starsky & Hutch főgonoszát is.

További fontosabb filmjei: Mr. és Mrs. Smith, Sulihuligánok (Old School), Csak lazán (Be Cool), Ujjfüggő (Thumbsucker), A vér kötelez (Domestic Disturbance), A sejt (helyesen: A cella; The Cell), Psycho, Agyaggalamb (Clay Pigeons), Visszatérés a Paradicsomba (Return to Paradise), Az otthon hidege (A Cool, Dry Place), A jövevény (The Locusts), Az elveszett világ. Jurassic park (The Lost World: Jurassic Park).

 

KEVIN JAMES (Nick Brannon) az utóbbi években nagy sikerű vígjátékokkal szerzett magának hírnevet: Nagyfiúk (Grown Ups), A pláza ásza (Paul Bart: Mall Cop), Férj és férj (I Now Pronounce You Chuck & Larry).

A The King of Queens című, kilenc éven át futott és kábelcsatornákon most is látható tévésorozat, amelynek nemcsak sztárja, hanem executive producere is volt, Emmy-jelölést hozott neki.

A színész A randiguru (Hitch) című vígjátékkal robbant be a film világába 2005-ben.

 

JENNIFER CONNELLY (Beth) 2002-ben Oscar®-t kapott az Egy csodálatos elme (A Beautiful Mind) című filmben nyújtott alakításáért (a produkció elnyerte a legjobb filmnek járó Oscar®-t is.) Teljesítményéért további díjakkal tüntették ki: Arany Glóbusz, BAFTA (a Brit Filmakadémia díja), az Amerikai Filmintézet díja, Filmkritikusok díja. Korábban Film Spirit díjat kapott a Requiem egy álomért (Requiem for a Dream) című filmben nyújtott alakításáért, ahol egy narkóst játszott.

Első filmszerepét tizenévesen kapta Sergio Leone Volt egyszer egy Amerika (Once Upon a Time in America) című gengsztereposzában. További fontosabb filmjei: Hulk (The Hulk), Pollock, Szerelmem szelleme (Waking the Dead), Dark City, Három a nagylány (Inventing the Abbots), Megoldatlan egyenletek (Higher Learning), Rocketeer (The Rocketeer), Mulholland – A gyilkos negyed (Mulholland Falls), Fantasztikus labirintus (Labyrinth), Fekete víz (Dark Water), Véres gyémánt (Blood Diamond), Apró titkok (Little Children), Cserbenhagyás (Reservation Road), Amikor megállt a Föld (The Day The Earth Stood Still), Tintaszív (Inkheart), Nem kellesz eléggé (He’s Just Not Into You).

 

WINONA RYDER (Geneva) legutóbb a Pippa Lee négy élete (The Private Lives of Pippa Lee) és a Star Trek című filmekben volt látható.

Oscar®-ra jelölték 1995-ben a Kisasszonyok (Little Women) című filmben nyújtott alakításáért, egy évvel korábban pedig Az ártatlanság kora (The Age of Innocence) című Scorsese-opusz egyik főszereplőjeként jelöltetett ugyanerre a díjra. A filmért elnyerte az Arany Glóbuszt. Arany Glóbuszra jelölték a Sellők (Mermaids) egyik főszereplőjeként is.

1999-ben főszereplője és executive producere volt a nagy kritikai sikert aratott Észvesztőnek (Girl, Interrupted). Korábbi produceri munkája a The Day My God Died című dokumentumfilm, amely az indiai gyermekkorú szexrabszolgákról szól.

Ryder mindig a komoly kihívásokat keresi, ezért a legváltozatosabb műfajokban, a legextravagánsabb rendezők irányítása alatt teszi próbára tehetségét: Alien 4: Feltámad a Halál (Alien Resurrection – Jean-Pierre Jeunet), Sztárral szemben (Celebrity – Woody Allen), A salemi boszorkányok (Crucible – Nicholas Hytner), Kísértetház (The House of the Spirits – Bille August), Dracula (Bram Stoker’s Dracula – Francis Ford Coppola), Éjszaka a Földön (Night on Earth – Jim Jarmush), Ollókezű Edward, Beetlejuice (Edward Scissorhand, Beetlejuice – Tim Burton), Nyakunkon az élet (Reality Bites – Ben Stiller), Richard nyomában (Looking for Richard – Al Pacino), A szerelem színei (How to Make an American Quilt – Jocelyn Moorhouse), Kamera által homályosan (A Scanner Darkly – Richard Linklater).

 

A film alkotói

RON HOWARD (rendező, producer) nemzedékének egyik legsikeresebb filmes alkotója. Számos emlékezetes művel írta be magát a filmtörténetbe, amelyek között igényes drámák (Apollo 13, Egy csodálatos elme) ugyanúgy megtalálhatók, mint könnyed családi vígjátékok (Vásott szülők – Parenthood, A nagy csobbanás – The Splash).

Howard Oscar®-t kapott az Egy csodálatos elméért, a film további három aranyszobrot és négy Arany Glóbuszt is nyert. Apollo 13 című filmje kilenc Oscar®-jelölést kapott, közülük kettőt sikerült szoborra váltani. Két Oscar®-ral tüntették ki a Selyemgubót (Cocoon) is.

További nagy sikerű filmjei: Lánglovagok (Backdraft), A Da Vinci-kód (The Da Vinci Code), Angyalok és démonok (Angels & Demons), A remény bajnoka (Cinderella Man), Frost/Nixon (öt Oscar®-jelölés), Váltságdíj (Ransom), A Grincs (How the Grinch Stole Christmas), Az eltűntek (The Missing), Túl az Óperencián (Far and Away).

Howard jelenleg a Cowboyok és űrlények (Cowboys & Aliens) utómunkálatain dolgozik producerként.

 

ALLAN LOEB (forgatókönyvíró) néhány év alatt Hollywood élvonalába küzdötte magát igényesen megformált történeteivel.

Első megvalósult forgatókönyve A tűz martaléka (Things We Lost in the Fire) volt. Ezt követte a Las Vegas ostroma (21) és a Sejtcserés támadás (The Switch), a filmnek producere is volt. Legutóbbi nagy sikere pedig a Tőzsdecápák: a pénz nem alszik (Wall Street: Money Nevers Sleeps).

Loeb kreátora, forgatókönyvírója és producere volt a New Amsterdam című tévésorozatnak, ugyancsak a Beast címűnek, amelyben Patrick Swayze utoljára állt kamerák elé.

Oldalak: 1 2

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.