Valószínűleg Matthew Lillard sem gondolta volna annak idején, hogy amit Wes Cravennel együtt 1996-ban Sikoly cím alatt elindítanak, annak 2022-ben már az ötödik fejezetét ünnepelhetjük. Bár Lillard az első felvonás után elbúcsúzott a franchise-tól, a 2022-es Sikoly kapcsán újra interjúk kereszttüzében találhatta magát, hiszen karakterének öröksége fontos szerepet kap az új filmben.
Lillard pedig a Vulture-nek adott interjúban attól sem riadt vissza, hogy rávilágítson az 1996-os Sikoly hibáira.
"Ez nem egy tökéletes film! Szerintem a nyitójelenet elképesztő. Megágyaz a hangulatnak, amit viszont a film közepe eltékozol. Aztán a zárójelenet, az utolsó 20 perc ismét csak elképesztő lett. Annyi dicséretet érdemel az első 20 perc, amihez a film többi része viszont nem igazán tud felnőni. Aztán persze sikolyokkal tele, erősen zárul le."
Lillard tehát a nyitással és a zárással elégedett, de a közöttük történő eseményekkel már korántsem - és ezzel talán nincs egyedül. Az, hogy a folytatások is rendre ezt a klasszikus nyitányt idézik meg, jól tükrözi, hogy Wes Craven milyen zseniális koncepcióval indította el a slasher zsáner megújítását 1996-ban. Az sem lehet véletlen, hogy a Sikoly franchise világában létező Döfés filmekből is rendre ezt a telefonos jelenetet láthatjuk viszont. Az persze megint csak más kérdés, hogy a Döfés írói és rendezői hogyan szereztek tudomást a Drew Barrymore által alakított karakter halálának pontos körülményeiről, de ez az a franchise, ahol az ilyen következetlenségek felett nyugodtan szemet lehet hunyni.
Mindenesetre ti osztjátok Lillard meglátását, hogy az 1996-os Sikoly közepe nyomába sem ér a nyitánynak és a zárásnak?