Hirdetés

Csúnyán beszólt Denis Villeneuve a Warnernek

|

A rendező egy hosszú nyílt levélben osztotta meg érzéseit.

Hirdetés

Egészen egyedi, mondhatni forradalmi lépésre szánta el magát a Warner Bros. stúdió december elején, amikor bejelentette, hogy a teljes 2021-es mozis felhozatalukkal a Wonder Woman 1984 premierjével kezdődő mintát fogják követni, azaz az összes filmjük egyszerre jelenik majd meg moziban és az HBO Max-on egyaránt. 

Hirdetés

Azt már a bejelentéskor sejteni lehetett, hogy sok filmkészítő nem fog örülni ennek, hiszen James Gunn és Christopher Nolan is hangot adott nemtetszésének. Legutóbb pedig Denis Villeneuve lépett elő, és fakadt ki egy nyílt levél formájában, aki úgy gondolja, hogy ezzel a cég csak az adósságait akarja menteni, és egyáltalán nem érdekli a Wall Street-i fejeseket sem a filmek, sem a filmkészítők.

Ezzel a döntésével az AT&T (a Warner és az HBO Max közös tulajdonosa) kirabolta a filmtörténet egyik legfontosabb és legtisztességesebb stúdióját. Ez a lépés már egyáltalán nem a mozi szeretetéről vagy a közönségről szól, hanem egy 150 milliárdos adóssággal küzdő telekommunikációs óriáscég túléléséről. Egy hirtelen váltással a filmkészítők otthonaként ismert Warner teljesen figyelmen kívül hagyta az alkotók érdekeit. Ezzel pedig számomra átléptek egy határt. A filmkészítés az együttműködésről, a csapatmunkába vetett kölcsönös bizalomról szól, a Warner pedig most kinyilvánította, hogy ők már nem ebben a csapatban vannak.

A streamingszolgáltatók pozitív és erős kiegészítői a tévé és a mozi ökoszisztémájának. De én azt szeretném, ha a közönség megértené, hogy a streaming egyedül képtelen fenntartani a filmipart abban a formájában, ahogyan a COVID előtt működött. A streaming  képes kiváló tartalmakat előállítani, de nem Dűne nagyságrendű és súlyú filmeket.

Villeneuve ezután hozzátette, hogy a döntéssel szerinte lőttek is a Dűne franchise-nak, amit ugye a Warner égisze alatt forgatott le:

A Warner ezen döntése azt jelenti, hogy a Dűnének esélye sincs a pénzügyi sikerre, és végül a kalózoldalak fognak győzni. A Warner ezzel lényegében kinyírta a Dűne-franchise-t. John Stankey az AT&T-től azt mondta, hogy a "streaming ló elhagyta az istállót". Az igazság azonban az, hogy a ló az istállóból a mészárszékre indult.

A Dűne messze a legjobb film, amit eddig valaha készítettem. A csapatom és én három évet szántunk az életünkből arra, hogy egy különleges élményt alkossunk meg a nagyvásznakra. A film képi és hangvilágát aprólékos odafigyeléssel, mozis fogyasztásra terveztük meg. Ugyancsak a saját magam nevében beszélek, de szolidaritás vállalok azzal a 16 másik filmkészítővel, akik ugyanebben a cipőben járnak. Remélem tudjátok, hogy veletek vagyok, és együtt erősebbek vagyunk. A filmeket és a sorozatok a művészek hozzák létre.   

A teljes levelet itt olvashatjátok el. Ti kinek az oldalán álltok ebben a döntésben? Támogatjátok a Warner tervét, vagy Villeneuve-nek van igaza?

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.