Hirdetés

A rossz marketinget okolják a Solo: Egy Star Wars-történet veszteségeiért

|

A Disney eddigi Star Wars filmjei közül mind az év legnagyobb bevételű alkotásai voltak, azonban ez a Solóval megdőlni látszik.

Hirdetés

Nagyjából 50 millió dollárt veszítet a Solo: Egy Star Wars-történet nyitánya óta és a becslések szerint 400 millió dolláros bevételtől többre nem is tehet majd szert.

Már a film készültének hányatott körülményeiből lehetett számítani rá, hogy a film nem fog sok embert csalogatni a mozitermekbe, miután a film forgatásának javarésze után rendezőcserére kényszerült a stúdió, azonban a Wall Street egyik elemzője szerint közel sem ez a tényező az, amelyik beárnyékolja a film teljesítményét és az 50 milliós veszteség még tovább is növekedhet az elkövetkezendő időszakban.

Hirdetés

Ezek nem igazán jó hírek a Ron Howard által rendezett spin-off filmnek, hiszen 250 millió dolláros büdzséből dolgozott a film, illetve a marketinges költségeket még nem is számítjuk a film "árába", így tehát éppen hogy a produkció árát termeli majd vissza a film.

Egészen ezidáig a Disney megállíthatatlannak tűnt. Azóta, hogy felvásárolták a Lucasfilms-et rekordot rekordra halmoztak. Az Ébredő erővel rögtön minden idők harmadik legnagyobb bevételű filmjét produkálták. Ezen túl az első spin-off, a Zsivány egyes is képes volt átlépni az 1 milliárdos álomhatárt, még ha csak pár millióval is, de az utolsó Jedik is hasonló eredményeket produkált. Senki nem kalkulálta, hogy a Solo ilyen alacsony értékeket üt majd meg.

Mi okozza a problémát? Az elemzők szerint a film elodázott marketingje lehet a ludas. A Zsivány egyessel ellentétben a Solo marketingje különösen pocsékra sikeredett. Már csak ha az első előzetest tekintjük, a Zsivány egyes legelső előzetese rögtön a Felicity Jones által alakított Jyn Erso karakterének bemutatására fókuszált, ellenben a Solo előzetesében aligha 10 másodpercet láthattuk Alden Ehrenreich arcát. Ezt nagy ziccernek tartják, hiszen annak ellenére, hogy ismerjük a karaktert, elég kevés időt szántak rá, hogy megszoktassák velünk az ifjú szőröstalpú (ez esetben lehet csak pihés) csempészt alakító Ehrenreich-ot. Mindezen túl, a kampány csak az megjelenés előtti egy hónapban indult csak be igazán, egy ilyen nyári időszakban esedékes premier esetében pedig ez különösen amatőr hibának tekinthető.

Mindezek ellenére, csak ha a Végtelen háború bevételeit tekintjük, amelyet éppen csak egy hajszál választ el attól, hogy az első olyan nyári időszakban megjelent kasszasiker legyen, amelyik átlépi a két milliárdot, nem igazán tűnik egy olyan veszteségnek a Solo bukása, amelyből nem tudna helyrállni a Disney a későbbiekben.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.