A már a mozikban lévő Wonder Woman filmről elég korán kiderült, hogy a hagyományos II. világháborús eredettörténet helyett Diana az I. világháború lövészárkai felé veszi az irányt Steve Trevorral az oldalán. Az ok még véletlenül sem az Egyesült Államok hadba lépésének a 100. évfordulója - már ha bárkinek is eszébe jutott volna ez.
Allan Heinberg forgatókönyvíróval az Entertainment Weekly beszélgetett, és megosztotta, hogy a konfliktus elképesztő borzalmai vezettek a filmbéli megoldáshoz.
Egy az I. világháborús idők nacionalizmusát idéző világban élünk ma is és kevés kellene ahhoz, hogy egy globális konfliktus robbanjon ki. Ez volt az első gépesített háború. A gépfegyverek relatíve új találmánynak számítottak. A harci gázt is először itt vetették be. Napról napra újabb borzalmak szabadultak a világra.
A rendező, Patty Jenkins elismerte, hogy némileg habozott a döntéssel kapcsolatban:
Először megkérdőjeleztem, mert ez nem a tényleges eredettörténete, de aztán gyorsan beláttam, milyen zseniális húzás ez.
Az első világháború volt az az időszak, amikor a civilizció, amennyire tudjuk megtalálta a gyökereit, de ez nem egy olyan dolog, amiről mi [amerikaiak] igazán sokat tudnánk. Még abban a tekintetben is, hogy [amerikai szemmel] nem teljesen világos, hogy kinek volt igaza az I. világháborúban, nagyon érdekes a párhuzam napjainkkal. És akkor fogsz egy istent a maga morális iránytűjével és meggyőződésével, ledobod ebbe a világba, ahol rengeteg kérdés merül fel a nők jogaival kapcsolatban, a gépesített háborúról, amelyben azt sem látod, kit ölsz meg.