A filmipar egyes vitás kérdései sanszosan még dédunokáink idejében is kirobbanthatatlanok lesznek a vonatkozó szakfórumokról. A Marsellus Wallace tulajdonát képező táska pontos tartalmán való agyalás mellett Tony Soprano sorsa, az eredeti Total Recall kétértelmű befejezése és még kismillió téma fogja borzolni a mozgóképek rajongóinak idegeit. Ennek tükrében hálásak lehetünk a forgatókönyvet jegyző Alex Garlandnak, hogy határozottan állást foglalt abban a kérdésben, hogy legismertebb művében, a 28 nappal későbben vajon minek minősülnek a vírus veszett-vad áldozatai.
Egyesek ugyanis máig kötik az ebet a karóhoz, hogy a balszerencsés kárhozottak gyorsaságuk és pulzusuk dacára lényegében élőholtak. Míg mások arra az álláspontra helyezkedtek, hogy miután dobog a szívük, és nem csak az agyuk szétlövésével, vagy a testük megsemmisítésével pusztíthatóak el, egyszerűen egy szörnyű ragálytól szenvedő, beteg emberek. Garland az Empire-nek adott nyilatkozata szerint az első csoport híveinek van igaza, azaz annak dacára, hogy valóban akadnak kisebb-nagyobb eltérések a klasszikus rémekhez képest, a fertőzöttek zombik és kész:
"Tisztában vagyok vele, hogy évek óta viták folynak erről. Arról, hogy ez egy zombifilm-e vagy sem. Ez egy zombifilm. Bármilyen technikai eltérések is vannak vagy nincsenek, ezek eléggé zombik."
Egyetértetek Garland tagadhatatlanul posztmodern olvasatával, vagy nem?