A cég egy közleményben rámutatott arra, hogy az írókat eddig arra ösztönözték, hogy vagy kevesebb, mint 10 000 szót írjanak, hogy a cikkek beférhessenek egy újságba, vagy pedig 30 000 szónál többet, hogy azt önállóan, könyv formájában piacra lehessen dobni. Viszont sok esetben az optimális az, ha a mű a két érték közé esik, függetlenül attól, hogy milyen témájú.
Russ Grandinetti, az Amazon Kindle tartalmakért felelős elnöke azt nyilatkozta: a gondolatoknak és szavaknak természetes hosszúságúaknak kell lennie, és azokat nem korlátozhatja egy mesterséges marketinghossz. Továbbá kijelentette, hogy a Kindle Singles egyaránt érdekes lehet a kiadók és a szerzők számára, és kíváncsian várják, hogy az írók mit alkotnak.
Így az Amazon most arra kéri az írókat, kiadókat, történészeket, tudósokat és politikusokat, hogy lássák el megfelelő tartalommal a Kindle Store-t. A cég ezzel a lépéssel hatalmas előnyre tenne szert a konkurens cégek előtt, ugyanis az Android operációs rendszert futtató okostelefonok tulajdonosai a kisebb terjedelem miatt több e-könyvet tudnának megvásárolni a készülékeire, ráadásul ezekhez sokkal kedvezőbb áron juthatnának hozzá.