Az egyik ilyen tényező maga a rendező, Timur Bekmambetov. A kazah direktor anno az Éjszakai őrséggel robbant be a köztudatba, aminek „hála” Hollywood is felfedezte magának, elvégre melyik stúdiónak nem kéne egy olyan filmes, aki fillérekből képes kihozni olyan látványvilágot, amihez egy Michael Bay kaliberű rendezőnek Magyarország éves GDP-jére lenne szüksége. Azt azonban a stúdiók nem vették figyelembe, hogy Bekmambetov rossz rendező (nagyon is), ami hosszú távon nem jelenthet megtérülő befektetést. Ha akciót kell rendezni, nincsen gond (ahogy itt se), de amikor a színészeket kell vezetni, történetet kell mesélni, a kazah csodagyerek kivérzik, mint Edward Cullen a Vámpírok báljában. A karakterek papírmasé figurák, akik hol fel és hol eltűnnek, de ha vásznon is vannak, unalmasan nemesnek, vagy épp drámainak szánt szövegek kerülnek a szájukba. Így mondani sem kell, hogy az akció jelenetek hiába látványosak (a földtől megint Mount Everest-i magasságokban elrugaszkodottak, de látványosak), nincs mögöttük kellő tartalom, és emiatt súlytalanná válnak.
Abraham Lincoln: A vámpírvadász – Kritika
Tudom, hogy halottról vagy jót, vagy semmit – pláne ha egy jeles történelmi személyről van szó – és rossz szóviccel se illik kezdeni egy kritikát, én mégis mindkettőt megteszem. Elnök úr! Ön (rém) vérszegény.
Hirdetés
Hirdetés