A new york-i helyszín, a zsidókérdés és a témához való enyhén ironikus hozzáállás láttán akár azt is mondhatnánk, hogy egy hamisítatlan Woody Allen-filmmel van dolgunk, ám végső soron mégsem hat olcsó hamisítványnak, inkább egy kvázi hommage-nak.
Turturro különös és meglepő érzékenységgel nyúlt hozzá az alapsztorihoz és a fentebb említett félelmem ezek láttán teljességgel alaptalannak bizonyult. Azonban mégsem éreztem a végeredményt teljesen kielégítőnek vagy különösen emlékezetesnek. Turturro érzékenysége és a témáért szinte ordító bugyuta humor mellőzése dicséretes, viszont sokszor átesik a ló túlsó oldalára azzal, hogy túlszentimentalizálja a dolgokat. Csodálatos operatőri munkával megdolgozott filmről beszélünk, aminek azonban a sztoriját, vagy legalábbis a sztori alapját képező vonalat nem dolgozták ki eléggé és nem hozták ki belőle azt, amit ki lehetett volna belőle hozni. Ihletett és vicces pillanatoknak nincs ugyan híján, de a gyors felütés után az egész film mintha célt tévesztene és egy darabig elhagyjuk a dzsigoló-szálat, ami helyett a film további részében egy gyengéden romantikus szálat kell néznünk. Turturro javára legyen mondva, hogy önmagában nézve ez a szál is gyönyörű a maga visszafogottságával és csendességével (Vanessa Paradis-nak hatalmas puszi), arról nem is beszélve, hogy ennél a résznél se oda futtatja ki a rendező a dolgokat, ahová az ember eleinte gondolná. Meglepni a nézőt, valami színt vinni egy sokat látott történetbe önmagában véve óriási dolog, csak épp tényleg jó lett volna, ha az egész kontextus helytálló és ügyesebben konstruált.
Bérgavallér - Kritika
Amíg összekulcsolt karokkal várjuk Woody Allen legújabb rendezését (vagy legalábbis egy trailert), addig csodáljuk meg sokadjára is a Mestert a kamera másik oldalán
Hirdetés
Hirdetés