Hirdetés

Bezárva - Kritika

|

Naomi Watts mindent elkövet, hogy legalább védje a maga becsületét, de a filmet ez sem mentheti meg.

Hirdetés

Ismeritek azt a fajta tucat horrort, ahol pontosan tudod, hogy mikor jön a jumpscare, és a váratlannak szánt ijesztés is fájdalmasan kiszámítható és azért könyörögsz magadban, hogy ne, csak egyszer ne lépjék meg, de mégis megteszik? Nos, ha nem, akkor ebben az egyetlen esetben tud újat mutatni a Bezárva. 

Hirdetés

Pedig az első felütés kifejezetten érdekes: Mary Portman (Naomi Watts) autóbalesetben elveszíti a férjét, így egyedül marad 18 éves nevelt fiával, Stephen-nel (Charlie Heaton), aki a baleset után vegetatív állapotban marad. A tragédia akkor történik, amikor a fiút egy bentlakásos intézetbe vinné az édesapja, és a fiú őt hibáztatva, amiért az anyjától elszakítja, dühében rátámad a járműben. A gyerekpszichológus anya bűntudattól és fásultsággal terhelve ápolja ezután fiát, és már fontolgatja, hogy beadja egy otthonba, miközben ezzel párhuzamosan a praxisában egy állami gondozott kisfiú (Jacob Tremblay) felé felébrednek anyai érzései. Tom-ot máshova készülnek vinni, így megszakadna a kezelése, és Mary komolyan fontolgatja, hogy magához veszi; a kötődés a nagyothalló kisfiú részéről is egyértelmű. Ez kb. a film első negyed órája, az anya szempontjából izgalmas dilemmákat vet fel.

Ám ekkor megtörténik az első, mosómedvés jumpscare, ezzel pedig a színvonal elindul a lejtőn, egy  hajtűkanyarnál pedig érintő irányban távozik a normálisabb sztoriknak fenntartott útról és a szakadék oldalában bucskázik lefelé a fájdalmasan gyenge, már-már parodisztikus horror klisék szikláin. És ha a másfél óra unalom nem lenne elég - annyira nem jó, hogy borzongj, annyira nem rossz, hogy legalább röhögni lehessen rajta -, a végén még egy teljesen indokolatlan, logikátlan és kifejezetten erőltetett "slusszpoénnal" még belerúgnak megfáradt lelkünkbe.

Pozitívumként legfeljebb Naomi Watts lelkiismeretes játékát lehet felhozni, de a karakterét annyira elnagyoltan írták meg, hogy sajnálatot csak a színésznő iránt éreztem, amiért ezzel a filmmel égeti magát. A Szobában hatalmasat alakító Jacob Tremblay tehetségére itt nem volt nagy szükség, de abban a kevés játékidőben, amiben szükség volt rá, jól hozta, amit kellett. 
Charlie Heaton viszont szinte biztos, hogy nem szívesen fogja később feltüntetni ezt a címet a szakmai önéletrajzában, ahogy valószínűleg a pszichológus pszichológusát alakító Oliver Platt nevéről sem ez a film fog beugrani. 

Jöhet még több film, sorozat, könyv, képregény? Katt ide!

Bezárva

Kinek Ajánljuk
  • Akinek önmagában a mozgókép látványa lenyűgöző.
  • Ha valaki a saját árnyékától is megijed.
Kinek Nem
  • Akinek a közelében játszik bármi mást is a mozi.
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.