Akár jónak is nevezhettük volna Terry McDonough filmjének, a Damagednek a trailerét, melyben felbukkant Samuel L. Jackson, Vincent Cassel, illetve A múmia-filmekből ismert John Hannah is, ám intő jel volt, hogy a projekt egyenesen video-on-demand formátumban került forgalomba.
A megjelenést követően pedig már érteni is lehet, hogy miért.
Dan Lawson (Jackson), egy chicagói nyomozó 5 évvel egy brutális, megoldatlan sorozatgyilkosságot követően ismét olyan áldozatok képeihez jut hozzá, melyek a korábbi rémtetteket idézik fel. Lawsont nemcsak a megoldatlan ügy hajtja, hanem személyes indítéka is van: a rejtélyes gyilkos ugyanis a nejével is végzett.
Ezúttal azonban Skóciában bukkan fel a jellegzetes módon gyilkoló tettes, így Lawson átrepül az Atlanti-óceánon, hogy kisegítse a helyi nyomozó, Glen Boyd (Gianni Capaldi) munkáját. Mivel potenciálisan ugyanaz a gyilkos szedheti az áldozatokat, mint korábban, a csapathoz még becsatlakozik Bravo (Vincent Cassel), Lawson korábbi partnere is, aki a bűnöldözést már csak a könyveinek oldalain végzi.
A trailer azt is elárulja, hogy a nyomozótársak gyorsan egy szekta által megbolondított figura nyomaira bukkannak, McGregor (Hannah) azonban mintha két lépéssel a rendőrök előtt járna. A macska-egér játék lehetne izgalmas is, mivel az előzetes így állította be, ám a valóság egy sokkal laposabb, kiszámíthatóbb, unalmasabb történet lett.
Akadnak azok a projektek, amiről a veterán színészek már első blikkre megmondják, vagy legalábbis magukban megállapítják, hogy zsákutca lesz. A Damagedet megtekintve látványos, ahogy a Jackson-Cassel-Hannah triumvirátus mindenféle beleélés nélkül, kisujjból kirázva hozza a minimumot, míg szerencsétlen Capaldi az egyetlen, aki próbálja menteni a menthetőt.
A Damaged semmilyen formában nem akar kockázatot vállalni. Grafikus áldozati képkockákkal igyekszik palástolni a középszer cselekményt, ám annyira mesterkéltek a karakterek közötti kapcsolatok, hogy gyorsan érdektelenné válik a nyomozás. Samuel L. Jackson megismétli a Spirálban látott alakítását, számomra érthetetlen, hogy tudott erre rábólintani - de a pénz valószínűleg nagy úr még nála is.
Ha rejtélyes sorozatgyilkos áll egy cselekmény középpontjában, akkor legalább annak kiléte révén mindig tartogat izgalmat és váratlant egy alkotás. A Damaged az "üde" kivétel, hiszen annyira próbálják csűrni-csavarni a dolgokat, hogy rögtön egyértelművé válik, hogy a legegyszerűbb megoldás lesz a befutó, tehát a film fordulatok terén is beleáll a földbe.
Ilyenkor mindig csak azokat a színészeket sajnálja a néző, akik Capaldi módjára hisznek a projektben, és szívüket-lelküket beleadják, mindhiába. Ám a sajnálat sem írja felül a pocsék filmélményt, amit a Damaged nyújt a thriller-krimi rajongóknak.