Infamous - Kritika

|

Bella Thorne egy nagyon ígéretes filmből csinált egy borzasztóan rosszat.

Ahogy sokan mások, én is Instagramon futottam bele Bella Thorne legújabb filmjének a reklámkampányába, ami szinte csakis kizárólag a közösségi média felületeire volt korlátozva. Egyrészt nyilván a pénz hiánya miatt, másrészről a célközönség amúgy is itt lóg. A film témája pedig ez, a huszonévesek játszótere az Instagram, miután szüleik, nagyszüleik elüldözték őket a Facebookról, és az influencerek varázslatos világa. Mindenki a tökéletes életéről posztolgat és konstans lájkokat hajkurássza, ami ugye ma már tudjuk, hogy ugyanolyan hatással van az agyunkra, mint a drogok. Maga a kérdés pedig, hogy mit vagyunk hajlandóak megtenni egy nagyobb mennyiségű szívecskéért és ezáltal híressé válni, gyakorlatilag örök téma. 

Hirdetés

Arielle tipikus tiniként úgy utálja az életét, ahogy van, mondjuk erre az ő esetében talán meg is van minden oka. Az anyjával és annak suttyó barátjával kénytelen megosztani a mobilházat, amit otthonnak kell hívnia, épphogy keres valamit pincérnőként és azt is félre kell tennie, ha el akar szabadulni erről a világvégi helyről. Miközben szomorúan veszi tudomásul, hogy hacsak nem mutat fel valami luxuséletet, soha nem lesz híres - márpedig neki ez a végső cél, híressé válni, mert ugye azzal minden gond megoldódik -, összefut a városba frissen érkezett, hidrogénezett hajú Deannel. A srác azon kívül, hogy egy klasszikus rosszfiú tekintetével azonnal leveszi a lábáról Arielle-t, korábbi bűntettei miatt kénytelen erőszakos apjához költöznie.

A gerlepár hamar egymásra talál, el is tervezik, milyen király életük lehetne, ha jobb helyre születnek, de Arielle-nek arra kell hazaérnie egy nap, hogy valaki elvette nehezen megspórolt pénzét. Kétségbeesésében el is indul Deanhez, akit az apja épp boxzsáknak használ. A dulakodás végül odáig fajul, hogy Dean apja legurul a lépcsőn és holtan végzi, a két tininek pedig menekülnie kell, de ehhez pénzre van szükségük. Meg is születik a zseniális ötlet, hogy akkor kirabolnak gyorsan egy italboltot, Arielle pedig jó 21. századi tini lévén fel is veszi videóra az eseményeket, és mint aki jól végezte dolgát, feltolja Instára. A videó persze azonnal több ezer lájkot generál, és ezzel a modern Bonnie és Clyde rá is kap az ízére: végigrabolják fél Amerikát (jó, igazából csak pár déli államot), és szépen töltögetik fel a videókat a fiókjukra. Ezzel meg is kezdik a menetelést a több millió követő és a halálbüntetés felé.  

Szerintem engedjük el azt a tényt, hogy az Instagram (vagyis a tulajdonos Facebook) azonnal letiltana egy ilyen fiókot, mielőtt egyáltalán népszerű lehetne, és a hozzátartozó telefont (és tulajdonost) is lenyomoznák a bűnüldöző szervek, még ha nem is azonnal, de mondjuk pár nap alatt biztos. Mert attól még az ötlet jó, de a kivitelezés valami borzasztóan silány. A történettől nem vártam el sokat, de őszintén hozza az ilyenkor szokásos paneleket és nagyjából ennyi is, nem fektettek bele túl sok energiát. Rendben, akkor viszont a karaktereknek kell valami nagyot dobni, hogy élvezhető legyen a végeredmény - és akkor itt van nekünk Bella Thorne meg Jake Manley. Nem is tudom, melyikükkel kezdjem, mert szerintem mindketten tudnak egy tisztességes szinten színészkedni, előbbi a Famous in Love-ban nem volt egyáltalán rossz, Manley-t meg kifejezetten bírtam a netflixes The Orderben, szóval amit itt hoznak, az hozzájuk képest is kritikán aluli.  

Az égvilágon semmi kémia nincsen kettejük között, pedig elméletileg őrülten szerelmesek egymásba. Igazából nem tudom megmondani, hogy az írás nincs rendben, vagy csak ők nem tudtak ráérezni a karakterekre, de hogy egyiket sem sikerült elfogadhatóra összehozni, az egyszerűen hihetetlen. Néztem őket majdnem két órán keresztül, és Arielle csak sír, hogy neki mennyire rossz az élete, bezzeg, ha elér Los Angelesbe, akkor majd jó gazdag lesz, és akkor úgy is minden meg lesz bocsátva. Egy totális álomvilágban él, láthatóan semmit nem tud arról, hogyan is működik minden, de igazából nem is érdekli. Csakhogy ez nem egy 17 éves szintje, hanem mondjuk egy 8 évesé. Dean pedig beletörődött, hogy megy vissza a sittre, ha mindennek vége, és ő amúgy sem nyomkodja egész nap a telefonját, mert ő ugye az az alteremo típusú rossz fiú. Legalább ő a realitás talaján mozog és tudja, hogy gyakorlatilag gyorsított eljárással menetel a halála felé. 

Egy ponton behoznak egy "rajongót", hogy megmagyarázzák a készítők, miért követné őket az átlagember, és ezen a ponton jutottam el oda, hogy totálisan nem működik a film. A szerencsétlen lány, akit elrabol a pár, olyan erőltetett indokokat hoz fel a követés mellett, hogy csak néztem, ez hol magyarázza meg a tényt, hogy erőszakos bűnözőknek osztogatja a szívecskét, mintha Kylie Jenner legújabb posztja lenne. Lehet csak nekem nem fér bele a morális kódexembe, hogy bűnözőket kövessek Instán, de való igaz, hogy valakik tavaly egy új-zélandi lövöldözés élőjét is követték percekig, mire valaki jelentette az oldalon. 

A film ott bukik el, hogy maga főszereplő nem ismeri fel, hogy nem híres, hanem hírhedt lett az események végén. Nem vonja le a tanulságot, hogy egy lapon fogják emlegetni OJ-vel és Ted Bundyval, és a híresség nem egyenlő a hírhedtséggel. A végén Arielle belekacsint a kamerába, hogy tessék, megcsináltam, a néző meg üti az asztalt, hogy még mindig nem ébredtél fel, nem érted, hogy halálra fognak ítélni a tetteidért? Biztos vagyok benne, hogy a tűvel a karjában is csak nevetne, hogy őt már mindenki ismeri, és a követői mind szeretik is. Pedig ezek mind csak katasztrófa turisták, akik másnap már a nevére sem fognak emlékezni. Ha pedig nem volt jellemfejlődés, akkor az egész karakterdráma nem működik. Mintha csak annyi lett volna a cél, hogy tessék nézni, ahogy szép emberek rossz dolgokat csinálnak és gondolkozzál el azon, hogy mit tesz velünk a közösségi média. Ez viszont maximum egy YouTube videónak menne el, nem egy majdnem kétórás filmnek.

Tényleg ki kellett volna kapcsolni a felénél, amikor már nagyon untam a semmit, mert a végeredmény borzasztó, nem tudok egy elemet sem felmutatni belőle, ami jó lett volna, ráadásul nem működik, mint film és karakterdráma. Fogalmam sincs, ki és miért adott ennek zöld lámpát, inkább nézze mindenki újra a Hell or High Watert, az sokkal többet elmond a kilátástalan helyzetbe jutott emberek életéről, mint az Infamous valaha is fog. 

Infamous (2020)

Kinek Ajánljuk
  • Bella Thorne rajongóknak
  • háttérzaj keresőknek
Kinek Nem
  • aki egy értelmes karakter drámát szeretne látni
  • valami újat szeretne megtanulni a társadalmunkról
  • ízléssel rendelkező nézőknek

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.