Leo Reich neve az utóbbi néhány hónapban kezdett több helyen előkerülni az angolszász médiában. Hamar a Z generáció egyik hangjának kiáltották ki, aki nagyjából mindent megjelenít, és mindenről tud beszélni, ami manapság kurrens: zsidó származású, queer, megjelenése és családja (édesapja producer) sok vitára ad okot. A fiatal tehetség inspirációjaként a Csajok című, szintén nem szokványos sorozat alkotóját, Lena Dunhamet, illetve Simon Amstell brit komikust jelölte meg, ez pedig azért már igencsak kijelölte, hogy műsorai milyen irányt vesznek majd.
Első HBO-specialjében pedig szintetizálja mindazt, amit korábbi rövidebb produkcióiban már láthattunk tőle: párkapcsolati problémák, a zsidó hagyaték kérdései, az LMBTQ mindennapi tapasztalata és persze jónéhány dal, tánc, a kibeszélés felszabadító érzése.
Reich műsora alapvetően a pózokból építkezik. Ahogy a speciál szinopszisában is szerepel, az előadóra számtalan címkét agattak az elmúlt időszakban (például szexi, avantgárd, friss). De mi ezeknek a megnevezéseknek a valódi tartalma? Hogyan viszonyul hozzájuk maga az alany, és miért érezzük mi, nézők ennek szükségét? A Kit érdekel? elsősorban ezzel a kérdéssel játszik el. Reich azonban itt érdekeset húz: nem amellett érvel, hogy ezek a pózok szükségtelenek. Egyszerűen kiforgatja, felhasználja őket - helyenként maga is belehelyezkedik a szerepbe, de ki-ki beszél belőle. Ráadásul mindezt performatívvá is teszi a dalokkal, a folyamatos testmozgással, a háttér dinamikus változásával.
Ez azért is működhet jól, mert Reich megjelenése és beszédstílusa tényleg olyan, hogy a nézőből azonnali reakciót vált ki. Egyszerűen hiba lenne erre nem reflektálni, és szerencsére ezt a hibát az előadó nem követi el. Ehhez kapcsolódik az is, hogy bár zsidóként és LMBTQ személyként azt várnánk, hogy a kortárs médiaviszonyok, az erőteljesebb reprezentáció mellett foglal állást, sok helyütt épp arról beszél, hogy ez ugyanúgy létrehozta a maga hiányosságait. Hogy mást ne említsünk, konkrétan kimondja, hogy elhibázottnak tartja a cancel culture-t, illetve Reich bizonyos zsidó múlthoz kapcsolódó szavakat (egészen konkrétan a nácit) úgy próbál megfosztani a jelentésétől, hogy túl sokat használja azt, miközben persze a megerősödő szélsőjobboldali folyamatokra is felhívja a figyelmet.
Ezek Reich műsorának legműködőképesebb részei. A közélettel kapcsolatban sincsenek igazán eredeti állításai a komikusnak, ám még mindig több érdekes jelenségre világít rá, mint a magánélet terén. Ott ugyanis tényleg csak a Z generációs konzumhumorra futja: randiappok, egyéjszakás kapcsolatok, fájó szakítások. Reich saját bevallása szerint mindössze annyit szeretne, hogy a nézők tudják, nincsenek egyedül, ugyanakkor ez még nem menti fel az alól, hogy ezeket a gondolatokat bármelyik tájékozottabb kommentmezőben megkaphatjuk.
A komikus azzal nem kezd igazán semmit, hogy ezek a párkapcsolati tapasztalatok mennyire mások LMBTQ-környezetben, és arra sem tér ki, hogy ennek milyen generációs aspektusai vannak. Pedig a cím alapján akár arra is gondolhattunk, hogy épp ez lesz majd a műsor fő témája: hogy függ össze a közélet és a magánélet, hol húzódik a kettő közötti határ. Reich azonban csak egymásba folyatja őket, de igazából nem foglalkozik a viszonyukkal.
Ennélfogva a Kit érdekel? inkább érződik egy biztató indulásnak, mintsem egy kiforrott produkciónak. Sok izgalmas kérdést feldob, de egyikre sem ad igazán releváns választ.