Az erotikus thrillerek korszaka szinte teljesen feledésbe merült, az érzékiség átadta helyét a szuperhősfilmeknek és a felvizezett stúdiófilmeknek. Paul Verhoeven, a Showgirls és az Elemi ösztön rendezője azonban nem tudja szó nélkül hagyni ezt a változást. "A szex a létezés esszenciája" - mondta a The Times magazinnak a filmrendező. - "Enélkül már nem lennének fajok. Akkor miért lett ez nagy titok? Lett egy új ártatlanság."
A rendező tavaly azzal került a címlapokra, hogy egy feszülettel önkielégítő leszbikus apácát és más istenkáromló képsorokat mutatott a nézőinek a Benedetta című filmjében. Paul Verhoeven az egyházat hibáztatja, amiért a filmekből egyre inkább elmarad a szex. Szerinte "az elmúlt évtizedek evangéliumi gondolkodása, hogy a szexualitásnak családorientáltnak kell lennie, férfi, nő, gyerekek" tehet arról, hogy sok szókimondóbb film meghiúsult.
"A szexualitás kikerült a filmekből. Az 1970-es években lehetett róla beszélni. De most, évtizedekkel később ezek a filmek többé nem megfelelőek. Nagyon nehéz lenne most olyan filmet készíteni, mint a Showgirls vagy az Elemi ösztön."
Ehelyett Hollywood szerinte áttért a nagy költségvetésű, nagy koncepciójú kasszasikerekre. Bár ezek a filmek is lehetnek szórakoztatóak, de Verhoeven szerint nincs bennük semmi mondanivaló, semmi gondolat. Idesorolta a Marvel- vagy James Bond-filmeket is.
"A Bondban mindig is volt szex!" - mondta Verhoeven. - "Nem mutattak melleket, vagy bármi mást. De szexeltek egy kicsit."
Azért bevallotta, hogy szerette a Casino Royale-t, de a Nincs idő meghalnit már nem.
Az Elemi ösztön az év elején ünnepelte a 30. évfordulóját, és az öröksége jól példázza a mainstream mozi jelenlegi cenzúráját.