Hirdetés

A Rotten Tomatoes nagyban befolyásolja a jegyvásárlásokat

|

Elég tisztességes bevételt produkált a Sony legújabb rajzfilmje, Az Emoji-film annak ellenére, hogy a kritikusoknak egyáltalán nem tetszett, és a Rotten Tomatoes értékelése is a nullához konvergál. Pedig a statisztikák alapján a mozizók figyelembe veszik a kritikákat választáskor.

Hirdetés

Alig pár napja írtunk arról, milyen lesújtó véleménnyel vannak a filmkritikusok Az Emoji-film kapcsán, és nem is kímélték a pontszámok tekintetében. A Rotten Tomatoes oldalán jelenleg 6%-on áll. A laikusoknak ellenben nem árt tisztában lenni vele, hogy a paradicsomos kritika gyűjtő oldal nem úgy hozza ki értékelését, hogy átlagolja a különböző kritikák pontszámait, hanem minden kritikát besorolja a pozitív, avagy a negatív kategóriába. Például három 50%-os kritika a Rotten Tomatoes oldalán egy 0%-os értékelést ad. Emiatt a Rotten Tomatoes tetszésindexe általában szélsőséges számokat produkál, nem is csoda, hogy sokan fel is emelték a hangjuk ellene.

Hirdetés

Mióta a Fandango mozijegyeladó oldal minden film mellé odabiggyesztette a Rotten Tomatoes oldalán elért értékelését, valóban mérvadó lett az átlag moziba járó számára is, hiszen egy 10% alatt álló filmre már sokkal kevesebb motivációval vásárol jegyet, mint tudatlanul. A National Research Group kutatása szerint 10 emberből 7 kevésbé érdeklődik egy film iránt, ha az 25% alatt teljesít a Rotten Tomatoes oldalán.

Az Emoji-film sikeresen vette a rendkívül alacsony értékelés állította akadályt, és a premier utáni napokban közel 32 millió dollárt zsebelt be világszerte, ami az 50 millió dolláros büdzséjéhez képest egyáltalán nem mondható rossz teljesítménynek. Tulajdoníthatnánk diadalát a stúdió által kivetett embargóra, ami meghatározta, hogy kizárólag a premier pillanatától kerülhetnek ki a kritikák a filmről, viszont ezzel sok más film is megpróbálkozott - például A múmia és A setét torony, - ámbár sikertelenül.

A Sony hangulatjelközpontú filmjére valószínűleg azért nem hatottak a negatív kritikák, mivel egy családi filmről van szó, amire gyakorta a gyerekek rángatják el szüleiket, és egy ilyen esetben értéktelenül hullnak porba a százalékok és a csípős megjegyzések sokasága.

Josh Greenstein, a Sony Pictures értékesítési vezérigazgatója így látja a helyzetet:

Az Emoji-film 18 éven alattiaknak készült, akik maximálisan értékelik, szóval akartunk adni egy esélyt a filmnek. Mely más világpremier nyitna 20 millió dollárral 8 százalék alatt? Szerintem egy sem.

Nektek mi a véleményetek a Rotten Tomatoes hatásáról és az Az Emoji-filmről?

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.