Hirdetés

Denis Villeneuve rohamtempóban igyekszik befejezni a Dűne filmet

|

A Dűne film forgatásának is sok fejfájást okozott a vírushelyzet okozta bonyodalmak. A könyvadaptáció rendezője, Villeneuve egy interjúban mesélt, hogy halad a projekt.

Hirdetés

Az egész filmes szakmát rosszul érinti koronavírus hozta állapot: rengeteg produkciót szüneteltettek, és filmpremiereket toltak el jó messzire. A híres sci-fi regényciklus filmes változatát már a bejelentése óta nagy érdeklődés övezi, hiszen a többség abban bízik, hogy az Érkezés, a Szárnyas fejvadász 2049 és a Sicario rendezőjének sikerül úgy a vászonra vinni ezt a sci-fi történetet, ahogy az megérdemli.

Hirdetés

A korábbi hónapokban került nyilvánosságra, hogy Villeneuve-ék újraforgatásokat eszközölnek, illetve új jeleneteket is felvesznek a Dűnéhez. A Shanghai International Film Festival alkalmával a rendező egy hosszú interjút adott, amiben arra is kitért, hogy milyen mód érinti a koronavírus a film körüli munkálatokat:

Épp befejeztük a forgatást, a film már majdnem készen volt. A Dűne nem megszokott módon készült, mivel előbb felvettük a fontosabb részeket, majd a film azon szegmensét megvágtam, ezután terveztem visszamenni, hogy felvegyünk még pár dolgot, mert eszközölni akartam pár változtatást. Időre volt szükségem, amiből a járvány előtt bőségesen el voltam látva. Pont akkor ütött be a koronavírus Észak-Amerikában, amikor vissza akartunk menni az előbb említett forgatások miatt.

A járvány hatása teljesen felborította az időbeosztásom. Nagy lesz a sietség, hogy időben befejezzük a filmet. Engedélyezték, hogy visszamenjünk a plusz forgatások miatt, néhány héten belül ott leszünk és leforgatjuk mindazt, amit a tervek szerint korábban kellett volna. Ez azt jelentette, hogy be kellett fejeznem a film egyes részeit, mint a vizuális effekteket, és a vágást is el kellett kezdeni Monteralban, míg a csapatom Los Angelesben maradt.

Ezek után Villeneuve arra is kitért, hogy milyen fejfájást okozott a vágási munkálatokban, hogy nem tudott egy szobában dolgozni vágójával, Joe Walkerrel:

Mint rendező mondom, hogy egyes feladatokat távolról is el lehet látni a technológiának hála. Például a vizuális effektek felügyelése néhány eszközzel nagy távolságról sem bizonyult nehéz feladatnak. Viszont jó lecke volt, hogy azt gondoltam, ugyanígy lehetséges lesz megszerkeszteni a filmet a vágómmal, Joe Walkerrel a számítógép képének megosztásával, de rájöttem, hogy a vágás olyan, mint a zenélés, egy helyen kell hozzá tartózkodni. Úgy értem, hogy van valami az interakciókkal, az emberi interakciókkal, a spontaneitással, az energiával a szobában, ami ilyenkor nincs meg. Hiányzik, hogy egy szobában legyek a vágómmal.

Úgy mondom, mint művész, hogy megvágni a filmem, miközben nem vagyok egy szobában a vágómmal, nagyon fájdalmas. Talán az egyik oka, hogy a vágó olyan mint egy pszichiáter. Úgy értem, hogy ő az ember, aki segít megküzdeni az aggodalmammal, a pánikrohamaimmal és félelmeimmel, illetve osztozik az örömömben. Eldöntöttem, hogy a jövőben, ha bármi ilyesmi történik újra, biztosan gondoskodok róla, hogy a vágóm közel legyen. Számomra a vágás nagyon fontos része a filmkészítésnek, talán a legfontosabb. A vágás az ideje annak, hogy valamilyen úton újraírd a filmet.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.