Hirdetés

James Mangold szerint árt egy filmnek a túlzott hitelesség

|

A Logan - Farkas és Az aszfalt királyai rendezője kifejtette véleményét az igaz történetű alkotásokról.

Hirdetés

James Mangold neve sokaknál üres fülekre találhat, hiszen személye nem annyira népszerű, mint amennyire a filmjei. Azonosság, Copland, Börtönvonat Yumába, A nyughatatlan, Logan - Farkas vagy éppen legújabb munkája, Az aszfalt királyai. És habár nincs egy igazán átütő, minden egyes képkockán érződő filmes stílusa, mégis egy rendkívül ügyes és talpraesett iparossá nőtte ki magát az évek során. A Ford és a Ferrari 1966-os ölre menő harcát bemutató legfrissebb munkája is erről tanúskodik, amely A nyughatatlan mellett egy másik igaz történetet vett alapul. 

Hirdetés

Mangold pedig a legutóbbi interjújában kifejtette álláspontját a túlzó hitelesség és a film nyelve közti különbségről.

"A túlzottan mély kutatómunka bizony akadállyá is válhat. (…) A színészek rendezőjeként beszélve rengetegszer tapasztaltam, hogy a túlzó kutatómunka megakaszthatja az embert. Te színészként nem az eredeti személyt játszod, te az adott sztorinak a karakterét játszod. Nem tudod tökéletesen bemutatni az összes vonását, amit a hétköznapokban csinált."

- nyilatkozta a rendező.

Mangold ezen felül kitért még a 2005-ös A nyughatatlan forgatására is, amelynek keretein belül Joaquin Phoenix keltette életre a híres aranyhangú zenészt, Johnny Cash-t. Amellett, hogy a filmben nyújtott alakításáért Oscar-díjat nyert Reese Witherspoon, Phoenixet is jelölték a Legjobb férfi főszerelő díjára, viszont sajnos nem ő kapta, hanem az azóta elhunyt Philip Seymour Hoffman (Capote). Mangold bővebben így fejtette ki a forgatási élményeit:

"Amikor épp A nyughatatlant hoztam tető alá, Joaquin Phoenix állandóan ugyanazt az adott kérdést tette fel nekem. Odajött hozzám minden nap, és kérdezte, >>[az hiteles,] ha ezt így mondom, azt úgy mondom<<, mire én végül odamondtam neki: >>te nem vagy Johnny Cash<<. Ez úgymond fellélegzésként hatott számára, nagy kő esett le a szívéről, hiszen nem kellett neki foglalkozni a dolgok igazi hitelességével - ami tegyük hozzá, nem is a feladata egy színésznek. Sokkalta egyszerűbb, ha csak a lényeget részesítjük előnyben, és azt, hogy ki volt az adott személy az adott történetben. Rengeteg mindent ki lehet deríteni egy figuráról abból, hogy mit hogyan csinált, és ezek legtöbbször benne is vannak a forgatókönyvben. Ha ezek alapján játszod el a karaktert, akkor előbb-utóbb azzá is fogsz válni, miközben francot sem tudsz róla igazából. Ez az alapja mindenek."

Érdekes megközelítése a színészetnek, és hazudnánk, ha azt mondanánk, hogy nincsen benne logika. Habár ez a felfogás teljesen szembemegy a túlzó method acting képviselőivel (Daniel Day-Lewis, Dustin Hoffman, Jake Gyllenhaal stb.), mégis ha jól csinálják, akkor nem tűnik fel végeredményben a filmen. Ti mit gondoltok, van igazság abban, amint Mangold mond vagy nem értetek vele egyet?

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.