Tom Cruise kreatív kontrollja miatt ment félre A múmia?

|

Nem ez lenne az első eset.

Nem ért különösebben váratlanul senkit, hogy A múmia rebootja, amivel bekivánták bikázni a Universal rémuniverzumát félrement. A kritikák lehordták és amerikában is egy csúfos 32 milliós nyitányt tudhat magáénak a 125 milliós (egyesek szerint több és ebben még nincs benne a marketing) produkció. Ennek ellenére nemzetközileg szépen termel, ami megmenti az egész produkciót (és még nyilván ott lesznek DVD, Blu-Ray eladások, TV-s jogok meg hasonlók), nem kis részt Tom Cruise ázsiójának köszönhetően. Azonban Cruise szeret jobban belefolyni a munkálatokba, ami túl nő azon, hogy a kaszkadőröknek nem hagy munkát. Van, hogy a rendezőknek sem.

Hirdetés

A Variety egy részletes cikkben taglalja, hogy Cruise fedélzetre lépésével miként hatott ki a végeredményre. Nem ez lenne az első eset, még a saját territóriumának számító Mission: Impossible III. részénél is sikerült elüldöznie Scarlett Johanssonnt és a rendezésre eredetileg kiszemelt David Finchert. Persze nem ördögtől való, az, hogy filmsztárok belefolynak az utómunkálatokba, vagy ők hagyatják jóvá a forgatókönyvet (elvégre nagyon nem mindegy, hogy mihez adja a nevét az ember), de a stábtagok elmondása szerint Cruise mindenbe beleszólt.

Ha megnézzük a stáblistát lehet benne ráció, hiszen a forgatókönyvbe besegített a már állandó munkatársának számító Christopher McQuarrie - akivel jelenleg is a Mission: Impossible legújabb részén dolgoznak együtt a Titkos Nemzet és a Jack Reacher után - megnövelték Cruise szerepét a történetben és új akciójeleneteket írtak a sztoriba, mint például a repülős szekvenciát, ami kifejezetten a sztár ízlését tükrözi.

Azonban ez csupán az érme egyik oldala. A másik szerint éppenséggel Cruise mentette meg a produkciót, vagy legalábbis annak a rizikósabb részeit. (Ha ilyen lett a végeredmény, akkor milyen lehetett előtte?!) A filmet rendező Alex Kurtzman eddig forgatókönyvíróként tevékenykedett elsősorban (a már emlegetett Mission: Impossible III mellett a Transformers 1-2, a Star Trek 1-2 és A csodálatos Pókember 2. szkriptjében is közreműködött), rendezőként a vegyes kritikákat kapó Hétköznapi embereket jegyezte Chris Pine-nal és Cruise jelenléte mentette meg a produkciót attól, hogy ne csússzon a forgatás, ezzel növelve a kiadásokat. Mivel azonban ellentmondásos információk keringenek a büdzséről, vélhetően ezt sem sikerült tökéletesen megoldani.

Tegyük hozzá, hogy könnyű Cruise-ra mutogatni, de egyvalakiről eddig még nem esett szó a történetben: a stúdióról. A Universal görcsös univerzumépítési kísérlete már a kezdetektől bűzlik - amire rájátszik, hogy azelőtt bejelentik a különálló filmeket és a színészeket, hogy megvárnák az indító film fogadtatását - de a stúdió amúgy is rendre félrenyúl a presztízsfilmjeivel és leginkább a Minyonok és a Halálos iramban-széria tartja felszínen, azok viszont nagyon. Elvégre azt sem lehet felelős döntésnek nevezni, hogy egy a stúdiófilmek terén (is) tapasztalatlan rendezőre ekkora költségvetést bízzanak (ezért is aggódunk a Fox jövő évi X-Menjéért), másrészt hogy egy horrorklasszikus rémek köré nagyszabású kalandmozit faragnak. De érdemes megnézni, hogy Kurtzman kinyilatkozásai mennyire ellentétben állnak a végeredménnyel. 

Akármi is legyen az igazság, azt talán majd egyszer valaki memoárjából tudhatjuk meg legfeljebb. Mindenesetre a Universal a csalódást keltő eredményekből levonhatja a konzekvenciákat (már ha képes lesz rá), de nem úgy tűnik, hogy aggódnának, és szépen építik tovább a Sötét Univerzumukat. A 2019-es Frankenstein menyasszonyában Javier Bardem és a rendező Bill Condom miatt azért több bizodalmunk van.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!