Hirdetés

Évadkritika: Forma 1: Verseny a túlélésért - 2. évad

|

A Netflix tavaly nagyot dobott a 2018-as Forma 1 szezonról készült dokumentumfilmjével, akkor a Mercedes és a Ferrari kimaradt a buliból, 2019-ben azonban látva a sikert inkább úgy döntöttek, jobb, ha ők is beadják a derekukat.

A Forma 1 egy ideig hírhedten zárkózott sportesemény sorozat hírében állt, aztán jött a tulajdonosváltás és nagyot fordult a világ. Talán ennek a régi időknek köszönhetően mondta azt a két nagy csapat, hogy ők köszönik szépen, de 2018-ban a Netflix stábja inkább messze kerülje el az ő boxukat. Ez azonban nem rettentette el a stábot és nélkülük is elég pofás szezont forgattak le, hogy kivételesen olyan csapatokra és pilótákra koncentrálhassanak, akik általában kimaradnak a tévés közvetítésekből. Komoly betekintést nyerhettünk a viszonylag kisebb csapatok életébe. Végre valaki - még ha ugyan kényszerből is - volt elég bátor, hogy bemutassa mennyi küzdelem áll a legrosszabb teljesítmény mögött is, és soha nem szabad elfelejteni, hogy az autókban, a sisakok ellenzői mögött lélegző, érző emberek állnak. Szerencsére a Netflix idén sem hagyott minket cserben. 

Hirdetés

2019-ben ugye már a Ferrari és a Mercedes sem bírt ellenállni a rivaldafénynek, és ha ugyan limitáltan is, de beengedték a stábot, ettől függetlenül a szezon most sem csak rájuk koncentrál. Mindketten kaptak egy-egy részt, de valaki volt annyira értelmes a készítők közül, hogy ami jól működött az első szezon során, azt megtartotta idén, vagyis tavaly is. Most is viszonylag kevés futamot helyeztek a középpontba, és inkább az emberekre fektették a hangsúlyt. Drámából persze idén sem volt hiány... 

We have two idiots driving for us 

Haas tavaly sem remekelt, hiába voltak jó pillanatai, de valahogy nem találták a beállításokat és sajnos valahogy egyre lassultak, miközben a mezőny többi része fejlődött tovább. Ennek köszönhetően Günther Steiner igen emlékezetes pillanatokat okozott ezúttal is, egy ponton annyira elvesztette a türelmét, hogy mindkét pilótáját lehülyézte, természetesen a kamerák előtt. Ráadásként megérkezik a Rich Energy, mint szponzor egy talicska pénzzel, és cserébe érthetően eredményeket várnak el, ami ugye még nagyobb stressz alá helyezi az amúgy is szenvedő csapatot. Ijesztő látni, ahogy bár teljes erőbedobással indulnak neki minden versenynek, továbbra sem jutnak előrébb a rajtrácson. A nyomás alatt gyakorlatilag összeroppan a csapat, egymás után jönnek a balszerencsék, a rossz döntések sorozata és a vezetői hibák. Ebből a szemszögből tényleg úgy nézett ki, mintha elátkozták volna a csapatot. 

A Mercedes megkapta a saját részét, ha már beengedték a kamerákat és bár sokat hangsúlyozták, hogy ők a legjobbak, a Német nagydíjat mutatták be közelebbről, ahol gyakorlatilag minden félrement. Ezzel is érzékeltetve, hogy még a legtökéletesebb gépezetekbe is befurakodhat néhány porszem. Ők sem legyőzhetetlenek, kicsit talán elérhetőbbé váltak ebben a részben. Ugyanakkor nehéz nem észrevenni, hogy amíg például a Haascsapat bejelentésénél az összes tag egy nagyobb teremben elfér, addig itt Toto Wolfnak egy lépcsőn állva mikrofonnal kell beszédet mondania. 

Is this about my seat? 

A Red Bull már tavaly is lelkesen részt vett a projektben, és idén komolyabb dolgok is megfordultak az istállónál. A csodakölyök Max Verstappen persze hozza a tökéleteset, de oda kerül mellé Pierre Gasly, aki képtelen akár a minimumot nyújtani, aminek meg is lesz a következménye, mert visszafokozzák a Toro Rossoba (AplhaTauri). Ott ül ez a fiatal tehetséges srác a kamera előtt és sem ő, sem mi nem értjük, mi történik vele, csak azt, hogy valami nagyon nem megy. Cserébe megkapjuk Alexander Albon hősies felemelkedését, aki mintha egy sportfilmből lépett volna elő, tökéletes főszereplő alapanyag a kis bájos ártatlanságával. Az ő személyén keresztül ismerhetjük meg ennek a sportnak és a népszerűségnek az árnyoldalait, ahogy a pletykalapok szépen előveszik a családjának nem annyira makulátlan múltját. Nem elég, hogy minden versenyen bizonyítania kell, hogy megérdemelte az előléptetést, de még a privát életét is valamilyen ésszerű keretek között kell tartania. 

 

Oh wow, I hope that kid is good

A sorozat egyik érzelmi mélypontja, amikor Hamilton épp interjút ad és látjuk, ahogy fél szemmel a monitorokat lesi, amin a Forma 2-es futam megy és egy fiatal pilóta, Anthoine Hubert, mint később kiderül, halálos balesetet szenved az Belga futamon. Nézni, ahogy a pilóták és csapattagok élőben figyelik a halálos balesetet és az azt követő mentést, egyszerűen szívbemarkoló. A történtek sokkolóan hatnak, különösen Albonra, aki egyik legjobb barátját veszítette el, de mindenkinek össze kell kapnia magát, hiszen a futamot így is megrendezik másnap. Szembesülünk a kemény valósággal, ebben a sportban nincs megállás, vezetni kell tovább, mindenki tisztában van a kockázattal, amikor beszállnak az autóba. Niki Lauda haláláról is megemlékeznek, bár igen röviden, főként Hamilton és Wolf mondja a kamerába, hogy mennyire hiányzik nekik.  

When you get your first podium 

A Forma 1-ben ahogy közeledik a szezon vége, úgy válnak egyre égetőbbé a lejáró szerződések, és ahogy a sorozatban is említi az egyik pilóta, ez az egész olyan, mint a játék, amiben megy a zene és kevesebb szék van, mint ahány játékos, és valaki mindig kiesik a kör végén. Idén Nico Hülkenberg volt, akinek sajnos mennie kellett. Bevallom lányosan, ahogy Hülkenberg meséli a kamerának, hogy kisfiú kora óta csak egy dolgot akart, Forma 1-es dobogón állni, elmorzsoltam egy könnycseppet, hiszen akkor már ő is tisztában volt vele, hogy ez már nem fog megtörténni. Szomorú végignézni, hogy az egykor Schumacher utódjának szánt, hatalmas tehetség elszalasztott minden létező lehetőséget és bár karnyújtásnyira volt az álma, egyszerűen nem sikerült. 

We'll start by holding hands

Mivel már bőven túlléptem az előre eltervezett hosszúságomat, ezért nem fogok a többi részről részleteiben beszélni, de persze nem jelenti azt, hogy bármelyiket is érdemes lenne kihagyni. Hiszen a Ferrari is megkapta a saját kis részét, amiben Sebastian Vettel és Charles Leclerc kakaskodását követhetjük végig. A Williams továbbra is szenved, és bár Robert Kubica visszatért és mindennél jobban élvezi, amit csinál, de ha lehet ilyet mondani, ennél lejjebb már nincsen a csapatnak. Claire Williams a kamerába is elmondja, hogy el kell fogadnia a tényt, hogy ez a legendás csapat az ő vezetése alatt csúszott le, de neki akkor is mennie kell tovább, hiszen nem hagyhatja veszni apja örökségét.  

Daniel Ricciardo idén sem maradhatott ki, továbbra is bohóckodik a kamerába, de azért a mosolya már nem mindig annyira őszinte. Christian Horner személyes életébe is kapunk egy rövidke betekintést, de nekem akkor sem vált sokkal szimpatikusabbá, de a Honda motorral új időszak nyílt a csapat életébe.  

It's just getting a joke at the moment 

Ezúttal is sok kis személyes sztorit és rengeteg gyönyörű beállítást kaptunk, kicsit tényleg filmesebb lesz minden futam, a technikán biztos nem spórolt senki, a teljesen zöldfülű nézőnek is egyértelmű, ki kicsoda és hányadik helyért vezet. Ettől mindig hatalmas kedvvel vágok neki az új szezonnak, idén ugye nem, mert egyelőre azt sem tudjuk, mikor vagy hol fog először lendülni a kockás zászló. Azért idén kicsit elszállt néhány dolog és szemtelen önreklámozásba fajult át pár jelenet, de hát hülyék is lennének a csapatok, ha az ingyen marketinget ne használnák ki. Egyre többször lehetett érezni, hogy bizonyos mondatok, csipkelődések már inkább a kamerának mentek, viszont ettől nem lesz kevésbé élvezhető az idei szezon sem és jó időtöltés, amíg el nem rajtol a 2020-as, amin természetesen megint ott lesz a Netflix is. 

Formula 1: Drive to Survive - 2. évad

Kinek Ajánljuk
  • Akiknek már nagyon hiányzik a 2020-as Forma 1 szezon
  • Akiket továbbra is érdekel a színfalak mögötti élet
Kinek Nem
  • Akik nem bírják a mértéktelen autópornót
  • Akiket hidegen hagy mi történik a rajtrács második felén

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.