James Corden talkshow házigazda ismét nagyot alkotott. Minap már röhögtünk egy jóízűt, amint Samuel L. Jacksonnal felelevenítette annak karrierjét, most azonban a tengerentúlon ezen a héten debütáló A Szépség és a Szörnyeteg kapcsán bohóckodott egy jóízűt a film férfifőszereplőivel, Dan Stevensszel, Luke Evansszel és Josh Gaddel.
A showman nem először csinált hasonlót: egyszerűen fogja a klasszikus mesemusicalek egy-egy kultikus darabját és a zebrán, a gyanútlan autósok szeme láttára előadják a zebrán, ahogy azt tette Az oroszlánkirállyal és Az operaház fantomjával. A Szépség és a Szörnyeteg premierjének apropója pedig tökéletes alkalmat biztosított ahhoz, hogy a musical-színész házigazda (többek között játszott a Vadregényben és a Paul Potts életéről szóló A hang erejében) bevonja a buliba a filmszínészeit. A szemmel láthatóan önbizalomhiánnyal küszködő Dan Stevenst, mint szörnyeteget, Luke Evanst jókedélyű Gastonként, valamint a semmihez sem értő Josh Gad-et LeFou szerepében.
A Szépség és a Szörnyeteg az idei év legvártabb filmjei között van számon tartva, tehát a siker már most garantált és a kritikák szerint a mese aktualizálása is jól sült el. Ezt viszont rengeteg helyen vitatják és Bill Condon mozija körül mondhatni világméretű botrány keveredett azután, hogy kiderült, az egyik karakter - konkrétan a Gad által alakított LeFou - meleg lesz a mese újrájában, és ezt kifejezésre is juttatják. Oroszország éppen ezért nem is tervezték bemutatni az érvényben lévő meleg propaganda törvény miatt (végül megkapta a 16-os korhatár karikát), és az USA-ban is nem egy mozi levette a műsoráról vallási vagy hasonló okokra hivatkozva, de már keresztény és családvédő szervezetek, valamint konzervatív politikusok is azt hangoztatják, hogy a film megtekintése meleggé teheti a gyerekeket.
Ebből kifolyólag talán érthető, hogy a Disney minden platformon, ahol csak lehet, reklámozza a filmjét, noha az efféle bohóckodások, haknizások eléggé bevetettek minden nagy volumenű mozinál a bemutatójukkor, a negatív reklámok, botrányok pedig meg is dobhatják a nézettséget, habár ha konkrét piacok esnek ki (mint az orosz), az a nemzetközi bevételeket is visszavetheti. A Szépség és a Szörnyeteg nálunk a jövő héten debütál a mozikban.