Hirdetés

Uma Thurman tönkreteheti Quentin Tarantino karrierjét?

|

Avagy a rendezőzsenit is utolérheti a zaklatási botrány utóhatása.

Hirdetés

Nemcsak egyszerűen megrázta Hollywoodot a Harvey Weinstein körüli botrány, hanem az Álomgyár még azóta is lángokban áll, ezt nem felejtették el legutóbb a Golden Globe gálán is kiemelni - és vélhetően az Oscar díjátadón is ez lesz. Mint ahogy a Wonder Woman 2 forgatásának kezdetével új szabályozás lép életbe, biztosítva, hogy nem történnek hatalmi és szexuális visszaélések a továbbiakban. Kevin Spacey-t már maga alá temette a botrány, most pedig nem kizárt, hogy pont Hollywood egyik ünnepelt csillaga, Quentin Tarantino következik, igaz némileg más okból.

Hirdetés

Tarantino köztudottan jóban volt Weinsteinnel, ráadásul a korábbi filmjeit is a Weinstein Company, vagy az ő érdekeltségükbe tartozó Miramax finanszírozta, éppen ezért a világ kíváncsian várta megszólalását a botrány kapcsán. Ebben nem volt rest elismerni, hogy tehetett volna Weinstein ellen, mégsem csinált semmit. Most azonban egykori múzsája, Uma Thurman tehet keresztbe neki. 

A színésznőt rengeteg kritika érte a botrány kapcsán, hogy nem szólalt fel élesen Weinsteinnel kapcsolatban, leszámítva Hálaadás napi Instagram posztját, amelynek a végén élesen nekiment a producernek.

Boldog Hálaadást Mindenkinek! (Kivéve neked Harvey és az átkozott cselszövőidnek. Örülök, hogy lassan megy végbe, és minél tovább velünk maradtok, nem érdemeltek golyót.)

Már csak azért is vártak egyesek valamilyen éles elhatárolódást, mivel úgy tűnt, hogy a producerrel rendkívül szoros kapcsolatot ápolt. Azonban a New York Timesban most megjelent interjúja egészen más színben tünteti fel az egészet. Thurman többek között elmesélte, hogy 16 évesen, amikor New Yorkba költözött, megismerkedett egy nála 20 évvel idősebb színésszel, akivel italozás után felugrottak a férfi lakására, ahol aztán az rávetette magát és megerőszakolta. A színésznő emellett sajnálatát fejezte ki, hogy nem szólalt fel korábban Weinsteinnel kapcsolatban, mivel így segíthetett volna a későbbi áldozatokon. Ennek kapcsán pedig elmesélte a producerrel való megismerkedésének és kapcsolatának a történetét. 

Weinsteinnel (valamint a férfi akkori feleségével) a Ponyvaregény bemutatását követően ismerkedett meg személyesen is. Kezdetben nagyon jó volt közöttük az összhang és rengeteget beszéltek filmekről, forgatókönyvekről, Weinstein pedig számos alkalommal ajánlotta be a hozzá illő filmekbe. A színésznő nem tagadja, hogy talán ezért sem vette észre a figyelmeztető jeleket. Azonban az első kínos incidensig nem kellett sokáig várni, ami egy párizsi hotelszobában történt, ahová azért hívta, hogy egy forgatókönyvről beszélgessenek (csak úgy, mint korábban). Weinstein fürdőköpenyben nyitott ajtót - ahogy az Ashley Judd esetében is történt - majd a beszélgetés közben a producer hirtelen felpattant, majd megkérte a színésznőt, hogy kövesse. A beszélgetés nem maradt abba a folyosón sem, amikor is észrevette, hogy a helyiség, ahová Weinstein vezette nem más, mint egy gőzkamra. 

Egy ajtón át követtem, ami egy gőzkamrához vezetett. Én pedig ott álltam teljes bőrfelszerelésben: csizma, nadrág, dzseki. Rettentő meleg volt és amikor kérdőre vontam, hogy "Ez nevetséges! Mégis mit művelsz?" zavart lett és dühös, majd felpattant és kiszaladt.

Azonban az igazán durva atrocitás csak ezután következett, a londoni Savoyban. Itt Weinstein már szabályosan próbálta megerőszakolni. 

Olyan volt, mintha fejbe vertek volna. Lenyomott. Megpróbált rám mászni. Megpróbálta elővenni. Mindenféle kellemetlen dolgot csinált. De valójában nem vetette be minden erejét és nem kényszerített [konkrét aktusra - a szerk.]. Olyan vagy ebben a helyzetben, mint egy tekergőzve menekülő állat, mint egy gyík. 

Ennek köszönhetően sikerült kiszabadítania magát és elmenekülnie, majd hazamennie. Thurman ekkoriban londoni barátnőjénél, Ilona Hermannál lakott, aki Robert DeNiro sminkese volt. Herman lakására az incidenst követő napon egy hatalmas csokor rózsa érkezett, rajta az alábbi üzenettel: 

Remek ösztöneid vannak.

Ezt követően Weinstein egyik asszisztense úgy hívta fel egy filmmel kapcsolatosan, mintha mi sem történt volna. Thurman belement egy találkozóba a szálloda bárjába, hogy letisztázzák a dolgokat, de a biztonság kedvéért együtt mentek Hermannal. Itt azonban Weinstein asszisztensei várták - többükről kiderült a korábbiak során, hogy bűnrészesként segédkeztek Weinsteinnek az ilyen és ehhez hasonlatos ügyekben - akik rávették, hogy menjen fel a férfi lakosztályára, hiszen rengeteg közös tervük van még. Thurman nagy nehezen belement, de az asszisztens egyszeriben köddé vált, aminek következtében figyelmeztette a producert, hogyha másokkal is ezt műveli, akkor keresztet vethet a karrierjére, a hírnevére és a családjára is. A New York Times ezzel kapcsolatban elérte az Arizonában jelenleg gyógykezelését töltő Weinstein asszisztenseit, akik elismerték, hogy ez így, ebben a formában elhangozhatott, ami annak fényében csodaszámba megy, hogy a producer eddig majdhogynem mindent tagadott.

A barátnő, Herman is megszólalt az ügyben, aki szerint miután Thurman kilépett a liftből 

Rendkívül zaklatott volt és annyira ideges, hogy szinte nem is látott. A tekintete őrült volt és teljesen kifordult önmagából. Beültettem egy taxiba és hazamentünk. Egész testében remegett.

Thurman csak ezt követően volt képes beszélni, amely szerint Weinstein megfenyegette, hogyha így tesz, akkor kisiklatja a karrierjét. Weinstein sajtósa ezt már élesen tagadta, de azt elismerte, hogy a párizsi kaland egy kacér és szórakoztató része volt munkakapcsolatuknak. 

Mr. Weinstein elismeri, hogy Angliában átlépett egy bizonyos határt, miután Párizsban félreértelmezte a jeleket, de utána rögvest bocsánatot is kért. 

Ez a bocsánatkérés Thurman szerint csak később történt meg és az is Quentin Tarantino közbenjárásának köszönhetően. Ugyanis Weinsteinnel ezek után is megmaradt a munkakapcsolat, de szigorúan ellenőrzött körülmények között. Tarantinónak viszont 2001-ben, Cannes-ban feltűnt, hogy a színésznő ideges Weinstein közelében, ezért rákérdezett nála, Thurman pedig elmesélte az egész incidenst, aki kérdőre is vonta a producert, aki bocsánatot is kért. Ezt Weinstein sajtósa is elismerte. Azonban Thurman szerint Tarantino reakciója már itt is eléggé megengedő volt Weinsteinnel szemben, ugyanis amikor emlékeztette a Savoyban történt incidensre, Tarantino 

Eléggé félvállról vette a dolgokat és úgy volt vele, hogy "Jajj, szegény Harvey! Olyan lányra hajtott rá, akit nem kaphatott meg." Ki tudja, hogy mit mesélt be magának? Azonban a kocka el volt vetve és szembeszállt Harvey-val. 

Maga a bocsánatkérés is szerinte igencsak sajátosan zajlott. A Hotel Du Cap medencéjénél történt, Weinstein odament hozzá, mely szerint meglepték és fájnak neki a vádak. 

Egy bizonyos ponton azonban a tekintete agresszívből szégyenteljessé vált. 

Jegyezte meg Thurman, majd ezek után felajánlotta a bocsánatkérését, valahogy úgy, ahogy most, 16 évvel később, amikor a lufi kipukkadt, amikor is Weinstein azzal védeezett, hogy ő így szocializálódott, hogy ez volt a normális. 

Csak döbbenten elsétáltam onnét, azzal az érzéssel, hogy "Rendben. Ez az én súlytalan bocsánatkérésem.

Akkor ezek után nyilván érthetetlenül állnak sokan, hogy Thurman és Tarantino kapcsolata miért is romolhatott meg ennyire, ha a rendező a múzsájának nevezte többször is a színésznőt, valamint annak idején ki is állt mellette Weinsteinnel szemben. Az okok a Kill Bill majd 9 hónapos forgatására vezethetőek vissza. Már a forgatás végén jártak, amikor azt a jelenetet vették fel, amikor is a Menyasszony egy kék kabrióval hajt a kietlen földúton, hogy megölje Billt. Az egyik stábtag megsúgta Thurmannek a forgatás előtt, hogy kicsit átalakították az autót kézi váltósból automatává, viszont így sem működik megbízhatóan. Thurman kaszkadőrt kért maga helyett, de Tarantino elutasította, a film producerei pedig nem emlékeznek konkrétan arra, hogy ilyen kérés történt volna. 

Quentin bejött a lakókocsimba és hallani sem akart az egészről, mint akármelyik más rendező. Dühös volt, mert már így is sok időt vesztegettek. Féltem, de biztosított: "A szavamat adom, hogy az autó teljesen rendben van. Ez egy teljesen egyenes útszakasz. Csak hajts 60-70 km/h-val, ha nem fog megfelelően lobogni a hajad, akkor az egészet vehetjük újra. De az egész egy guruló koporsó volt. Az ülés nem volt megfelelően csavarozva, és egy földút volt, nem egyenes.

Ezek után nem meglepő, hogy Thurman súlyos sérülést szenvedett: a térdei szétmentek és egy ideig csak nyakmerevítővel tudott közlekedni. Miután a kórházból kikerült csúnyán összeveszett a rendezővel, mondván az meg akarta ölni. Thurman perrel fenyegetőzött, Tarantino és a stúdió viszont megtagadták a bizonyító erejű felvételek átadását. Azzal a feltétellel lettek volna hajlandóak átadni, ha a színésznő aláírja, hogy egészségkárosodása miatt nem fog pert indítani. 

Az ellenségeskedés kettejük között lényegében innen kezdődött és Thurman az évek során bizonyítékokat gyűjtött, amiket átadott a rendőrségnek, hogy nyomást gyakorolva Tarantinóra kiadja a felvételeket. Ez végül nemrég, 15 évvel a forgatás után történt csak meg.

A felvételen jól látszik egyébként, hogy az útszakasz valóban nem egyenes és hogy a baleset után ugyan Thurman saját lábán hagyja el a járművet, viszont alaposan hozzácsapódott a kormányhoz, a Hattori Hanzo kard pedig a színésznő fejéhez ütődik. Maga Thurman így írta le a balesetet:

A kormánykerék beleállt a hasamba, a lábaim pedig beszorultak alám. Éreztem a hasogató fájdalmat és azt gondoltam: "Istenem! Soha többé nem fogok járni!" Miután kijöttem a kórházból, nyakmerevítővel, a térdeim teljesen tropára mentek, a fejemen pedig hatalmas púp éktelenkedett és agyrázkódástól szenvedtem, meg akartam nézni a kocsit, de nagyon ideges lettem. Quentin és én hatalmasakat vitatkoztunk és azzal vádoltam, hogy meg akart ölni. Nagyon dühös voltam rá, ez azt hiszem érthető, hiszen megölhetett volna. 

Az eset után Thurman akkori férje, Ethan Hawke azonnal a forgatásra sietett és kérdőre vonta Tarantinót, mondván a  felesége színésznő és nem kaszkadőr, amiért Tarantino rettentő dühös volt önmagára és Hawke bocsánatát kérte. Ráadásul az interjúban Thurman azt is elárulta, hogy Tarantino a forgatás során két esetben is szadisztikus módszerekhez folyamodott. Annál a jelenetnél, ahol Michael Madsen leköpi a menyasszonyt valójában Tarantino köpött az arcába, annál a szcénánál pedig, ahol Gogo fojtogatja egy lánccal, valójába a rendező volt a lánc másik végén és nem kímélte. 

Mindezek fényében érdekes lesz látni, hogy ez milyen fényt vet Tarantinóra és következő munkájára, amelyben a Sharon Tate gyilkosságot dolgozza fel (amelyben valaki eljátssza a szexuális zaklatással vádolt Roman Polanski színész-rendezőt) olyan nevekkel, mint Leonardo DiCaprio, Margot Robbie vagy Al Pacino. Azonban ezek után lehetséges, hogy a szponzorok kihátrálnak a film mögül, ha Tarantino nem hozakodik elő valamilyen elfogadható magyarázattal. Viszont Tarantino (eddigi tudomásaink szerint) hasonlót sem követett el, mint Spacey, vagy Weinstein, egyedül azért lehet igazán elmarasztalni, ahogy az említett helyzeteket kezelte, nyilván nem kis nyomás alatt, esetleg a forgatáson tanúsított viselkedése miatt. Ugyanakkor ha a film forgatására életbe lépnek az új elvek és szabályzatok, akkor talán a rajongóknak sem kell félniük, hogy Tarantino-mozi nélkül maradnak. 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.