Hirdetés

Évadkritika: DOTA: A sárkány vére - 1. évad

|

A második évad előtt megemlékezünk a DOTA 2 játékadaptáció csöndes debütálásáról.

Hirdetés

A halogatás nagymesterei bizonyára régi ismerősökként viszonyulnak a megbánás érzéséhez, amikor némi idő elteltével rádöbbennek, hogy mennyivel jobban jártak volna, ha még első adandó alkalommal elvégezték volna a kitűzött feladatot. Valahogy most én is így érzek a DOTA: A sárkány vére kritika kapcsán, amit még 2021 tavaszán lett volna ildomos megírni. A helyzetet súlyosbítja, hogy azóta berobogott egy Arcane, mely a DOTA 2 játék nagy konkurenciájának, a League of Legendsnek a szintén sorozatos adaptációja volt (és sok kollégámmal együtt az év egyik legkellemesebb sorozatélménye is lett), és immáron elkerülhetetlen a párhuzam vonása a két feldolgozás debütálása között, már csak a hasonló játékmechanika miatt is.

Hirdetés

A közelgő második évados premier előtt azonban illik elmerülni a DOTA-s emlékekben. Muszáj leszögezni, hogy alapvetően nem egy botrányos adaptációról van szó, inkább úgy jellemezném, hogy bántóan középszerűként hat olyasvalakinek, aki még sosem játszott a DOTA 2-vel és semmit nem tud annak történeti hátteréről - jelen esetben eme sorok írója is közéjük sorolható. A DOTA: A sárkány vére nézése közben rendre azt éreztem, hogy ez leginkább a játék rajongóinak készült el, míg az Arcane ezzel szemben megtalálta az arany középutat, mellyel a laikusok és a hardcore játékosok tetszését is kivívta.

A DOTA: A sárkány vére egy klasszikus fantasy közegben játszódik, az ehhez kapcsolódó asszociációkra pedig rá is pakol egy lapáttal a nyitány, hiszen A gyűrű szövetsége prológusát megidézve mutatja be pár perc alatt ennek a bolygónak a hátterét, történelmét, mely a sorozat jelenjére kihatással van. Aztán in medias res kezdéssel már bele is csöppenünk a történésekbe Davion, a Sárkánylovag karakterén keresztül, és gyorsan nyilvánvalóvá válik, hogy ebben a sorozatban konkrétan a világ sorsa forog kockán.

A potenciális világvégét megakadályozandó epikus fantasyk csak akkor tudnak hatásosak lenni, ha a hősök előremenetelével együtt a világépítést sem hanyagolják el a készítők. Azonban utóbbi terén kevés kapaszkodót kapunk a DOTA-ban ahhoz, hogy pontosan behatároljuk, hogy milyen népek milyen viszonyban állnak egymással - mármint laikusként. Kettős ellentmondást éreztem ezen a téren, hiszen egyszerre tűnt hihetetlenül nagynak a világ, miközben a szereplők által csupán néhány frakcióra korlátozódott le a sorozat figyelme, ám azok kapcsolati rendszerét sem sikerült teljesen tisztán átadni.

Ez pedig leginkább a fináléra lett visszás, hiszen láthatóan összeértek az addig kissé randomnak tűnő szálak, ám pont a kapcsolati rendszer tisztázatlansága miatt nem igazán tudtam eldönteni, hogy most akkor mi merre hány méter. Főleg emiatt is álltam fel annak idején az évadzáró után úgy, hogy ezt a sorozatot a játék rajongói bizonyára jobban értik és értékelik, mint én tettem.

A DOTA anime stílusú grafikája alapvetően jól illett bele ebbe a fantasy közegbe, és az mindenképp örvendetes volt, hogy a műfajából fakadóan nem volt rest megvillogtatni ennek a kitalált világnak a varázslatos élőlényeit. Aki a Trónok harca óta sárkányhiányban szenved, az örülhet, hiszen több példánnyal is találkozhat a DOTA-ban, melyek intelligenciájuk révén egy egészen más, de ettől még érdekes megvilágítást kapnak, mint amit George R.R. Martin világában kaptunk.

Ezt láttad már?

Rengeteg hír, cikk és kritika vár ezen kívül is a Puliwoodon. Iratkozz fel a hírlevelünkre, mert kiválogatjuk neked azokat, amikről biztosan nem akarsz lemaradni.


Még illik néhány szót ejteni a harci jelenetekről és a mágiáról. Utóbbi terén teljesen elborult a DOTA, és nem egy olyan húzást kapunk a varázshasználó szereplőktől, ami után jólesően csettintünk, hogy ez mennyire ötletes volt. Ám amennyire kreatívak voltak a mágiát illetően, a harci jelenetek olyannyira tűnnek egysíkúnak és szürkének, főleg az Arcane-ben látott megoldások után.

A DOTA: A sárkány vére első évadában érződik, hogy rengeteg potenciál van a világban és a sztoriban, ám ahhoz, hogy az Arcane-hez hasonlóan kiemelkedjen a mezőnyből, erősebb kapcsolódási pontokra lenne szükség a karakterek között, és a világépítésben tapasztalt ellentmondást is fel kellene oldani, hogy a hétköznapi nézők is könnyedén tudják követni az eseményeket. Nem állítom azt, hogy egy újranézés alkalmával ne állna össze az elsőre zűrzavarosnak tűnő cselekmény, és kerülnének helyükre a szereplők, ám őszintén szólva az első évad nem üti meg azt a mércét (nálam), hogy ismét leüljek 8 x 30 perc erejéig a kanapéra. Esetleg ha a folytatások jól sülnek el, idővel majd megérhet egy darálást az első évadtól kezdve.

Dota: A sárkány vére

Kinek Ajánljuk
  • Akiknek már sárkányhiányuk volt a Trónok harca után
  • Akik egy új fantasy világot szeretnének felületesen megismerni
  • A DOTA 2 játékosainak
Kinek Nem
  • Akik nehezen tudják követni kitalált világok történéseit
  • Akik emlékezetes karakterekre vágynak
  • Akiket zavarnak az anime stílusú vizuális megoldások
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.