Hirdetés

The Fallout - Kritika

|

Az élet megy tovább?

Hirdetés

Nem is olyan rég kiment egy összeállítás olyan színészekről, akik a kamera másik oldalán is megállták a helyüket. Megan Park bemutatkozó művével szintén jelentkezhet erre a listára. Az eddig színésznőként jobbára mellékszerepeket kapó hölgy úgy döntött, hogy kipróbálja a rendezést, és a videoklipek, rövidfilmek után a nagyjátékfilmekbe is belekóstolt. A The Fallout merész próbálkozás így elsőre, de kockázat nélkül nincs haszon, a film pedig egy remek debütálás lett. Ki is fejtem, miért.

Hirdetés

Vada (Jenna Ortega) mondhatni átlagos tinédzser. Megvannak a barátai, a suliban sem teljesít rosszul, életében semmi különleges nem akad. Ez akkor változik meg, amikor egy nap iskolai tragédia történik. Mindenki másképp igyekszik feldolgozni a traumákat, Vada azonban csak ürességet érez és minden erejével azon van, hogy tovább léphessen.

Számos alkotás készült már iskolai lövöldözésekről (erről is van listánk), melyek legtöbbször magát az esetet, illetve az ahhoz vezető eseményeket dolgozzák fel az elkövető perspektívájából. Itt merőben más a felállás, végig Vadát követjük, az ámokfutásból sem látunk semmit és nincs is rá szükség, a lényeg a túlélőkön van. Már az első tíz percben megtörténik a tragédia, Park nem vesződik sokat az expozícióval, érthető okokból sokkal inkább az utóhatást, a mentális és lelki szétesést akarta bemutatni, ahogy a film címe is erről árulkodik.

Megijedni azért nem kell, szó nincs róla, hogy a lamentáló főhőst fogjuk nézni másfél órán át, ahogy sír, sőt a külső reakciók alapján azt is mondhatnánk, hogy hamar tovább is lépett. Új barátokat szerez, próbálja jól érezni magát, élettapasztalatot gyűjt, ilyen-olyan módon. A mosolygás és a könnyedség mögött azonban egy zavart fiatal rejlik, aki nem tud mit kezdeni a benne tátongó ürességgel és keresi, miként kaphatná vissza a régi életét. A cselekmény nem tartalmaz túl sok kifakadást, drámai nagyjelenetet, nevezhetnénk akár unalmasnak is, elvégre tinédzsereket látunk, akik zömmel beszélgetnek. Igen ám, de Park húzott egy merészet és behozta művébe a humort.

Álmomban sem gondoltam volna, hogy egy ilyen témájú alkotásnál több alkalommal nevetni fogok, de ez történt. Vada kísérlete a drogokkal, vagy az őszinteségi rohama édesanyja felé olyan jeleneteket eredményeztek, melyek minimum megmosolyogtatóak. Kicsit kényelmetlenül, zavarban érezzük magunkat, mert nem kéne nevetni, de ha egyszer vicces, amit látunk, nincs mit tenni. Ez a fajta kizökkentés szuperül áll a The Falloutnak, kár, hogy a befejezés szintén lépni akart egy merészet, de csak azt érte el vele, hogy kis híján tönkre vágja az élményt. Valahol számítottam rá és értem mi volt a célja, de ennyire olcsó és hatásvadász módon lezárni a történetet, teljesen más ívet adva az összképnek, roppant frusztráló.

Ettől függetlenül a The Fallout egy jó film, mely hitelesen mesél a traumák hatásáról és feldolgozásáról a z-generáció szemén keresztül, ezzel még aktuálisabbá téve a felvetett témákat. Jenna Ortega fantasztikusat alakít, nagy jövő előtt áll a fiatal színésznő, és itt megmutatta, hogy egyszerre képes vicces és drámai lenni. Kár, hogy évekkel később visszagondolva a pocsék epilógus fog leghamarabb beugrani a címről, holott a filmnek sokkal több erénye van, mint hibája. Egy esélyt azért mindenképp megérdemel, mert fontos és erőteljes dráma.

The Fallout

Kinek Ajánljuk
  • Aki szereti az emberi drámákat
  • Aki kedveli a hasonló témájú filmeket
  • Aki szereti, ha egy film kizökkenti a komfortzónájából
Kinek Nem
  • Akit zavar, ha a befejezés hatásvadász
  • Aki nem szereti a lélektani drámákat
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.