Hirdetés

A Warner egyik fejese szerint Az Igazság Ligája egy katasztrófa

|

Természetesen a 2017-es változatra gondolt.

Hirdetés

Hogy a DC filmes univerzuma eddig finoman szólva sem sikerült valami maradandóra, azt mindenki látja. Látszik a kritikákon, látszik a bevételeken, látszik a közönség megosztó reakcióin és az interneten kitört vitákon, a "Batman Superman ellen mély és nem mindenki érti" vs. "Nem kell a Shazam! szintű Marvel poénkodás!" tengelyen. Az vitathatatlan azonban, hogy ezt az univerzumot Zack Snyder 2013-as Acélembere izzította be, leginkább az ő látásmódja kapcsán törnek ki a viták és hogy a rajongóknak a mai napig nyílt seb, ami a rendező által megálmodott szuperhős saga harmadik felvonásával, Az Igazság Ligájával történt. A Variety most megjelent részletes cikkében azonban rengeteg mindent közölnek a botrányos körülményekről a 2017-es film körül.

Hirdetés

Az eddigi történet szerint ugyanis Snyder és producer felesége kénytelenek voltak elhagyni a filmet, miután Snyder előző házasságából származó lánya, Autumn öngyilkos lett. Mivel Snyderék nem tudtak a produkcióra összpontosítani, a mindennapi csatározásokat megvívni a stúdióval, ezért önszántukból távoztak, hogy a családjukkal tölthessék az időt, de Snyder maga jelölte ki a Bosszúállók első két részével is bizonyító Joss Whedont, hogy fejezze be a filmjét. Mint ahogy azt a rajongók is sejtik, ennek az egyik fele nem igaz.

Mikor Az Igazság Ligája munkálatai megkezdődtek 2016-ban, a Batman Superman ellen éppen javában rohanta le a mozikat és nemhogy bevételeiben elmaradt a Warner által prognosztizálttól (a két szuperhőstitán összecsapásától 1 milliárd felett vártak, ehhez képest valamivel többet keresett 800 milliónál), de a kritikai átlaga is lesújtó volt. A DC Entertainment akkori elnöke, Diane Nelson elismerően beszélt Snyderről, aki a rivális Marvellel szemben teljesen más megközelítést alkalmazott, az ismerős hősök földre vitelével, semmint szimpla újrateremtésével.

Zack egy zseniális vizuális történetmesélő, aki rendkívül mélyre ás ezekben az egyedi karakterekben. Egyesek számára ez csodálatos, mások számára viszont - akik határozott véleménnyel vannak arról, hogy kicsodák ezek a DC karakterek és kicsodák nem - problémát jelent.

A gyártó stúdió szemmel láthatóan az utóbbi kategóriába tartozott, amikor meglátta a film kritikai átlagát. (28% a kritikai és 62% jelenleg a közönség átlaga a Rotten Tomatoes-on.) A Warner tehát kármentésre kényszerült, a korábbi sötét, komor hangvételt próbálták színesebbé, vidámabbá, a Marveléhez hasonlatossá tenni, ezért első körben Snydert napi felügyelettel látták el Jon Berg producer, és Geoff Johns személyében, akik közül legalább egyiküknek minden nap ott kellett lenniük a forgatáson és javaslatokkal ellátni a rendezőt. Berg kifejezetten kellemetlennek tartotta az egész "gyerekfelügyeletet" azzal, hogy egyensúlyoznia kellett egy rendező saját víziója és a stúdió helyes, avagy helytelen elvárásai között. A Warner Snyder számos ötletét megtorpedózta (például, hogy románc alakuljon ki Ben Affleck Bruce Wayne-je és Amy Adams Lois Lane-je között), a vállalat akkori elnöke, Kevin Tsujihara pedig parancsba adta, hogy Snyder próbálja a játékidőt 2 óra alatt tartani, miután 2017 januárjában látták annak nyers vágatát.

Snyder saját elmondása szerint eléggé paradox helyzet állt elő, hiszen ezzel az olyan romantikus és humoros betéteket is ki kellett vágni, amikhez a stúdió ragaszkodott, mint például Ezra Miller Flashének és Kiersey Clemons Iris Westjének találkozása, amit végül Whedon eredetileg 2 és fél órás verziójából is egy az egyben kihajítottak (viszont benne lesz a Snyder's Cutban). De a legnagyobb problémát Snyder szerint az egész film strukturális felépítése jelentette, hogy miként tegyen eleget a stúdió akaratának.

Hogyan kellett volna bemutatnom hat karaktert és egy űrlényt egy világhódító tervvel együtt két órában?! Mármint meg tudom csinálni, elkészülhetett. Lényegében elkészült. De nem néztem meg.

Ennek folyományaként jött a fedélzetre Joss Whedon, aki akkoriban a tervezett Batgirl szólófilmjén dolgozott a Warnernek. Kezdetben maga Snyder is azt gondolta, hogy ez egy jó ötlet és Whedon írhat pár király jelenetet, de az is nyilvánvalóvá vált, hogy Whedonnak lényegesen nagyobb hatalmat adtak, aki nem csak újraírta Chris Terriot forgatókönyvét, hanem felügyelte az újraforgatásokat, tanácsokat adott, végül pedig rendezett. Snyder szerint azonban csak egyszer beszélt Whedonnal, akkor is a stúdió javaslatait beszélték át. 

Miután azonban Snyderék elhagyták a fedélzetet (Snyder magával vitte a gépét, rajta a film majd 4 órás nyers vágásával, annak reményében, ha másnak nem, a barátainak megmutatja), Whedon ült be a rendezői székbe, aki viszont a források szerint az eddigi jó, ha 1/3 helyett a film 75%-át újraforgatta és újraírta (és még ott volt a máig híres-hírhedt bajusz incidens is Henry Cavillel). Hogy mindezek ellenére miért nem kapott rendezői kreditet, az vélhetően összefüggésben lehet a Warner Media akkoriban végbement transzfúziójával az AT&T vállalattal, ami felé a Warner igyekezett a lehető legjobb arcát mutatni.

Mindenesetre, amikor a film producerei meglátták Whedon első verzióját, teljesen lelombozódtak. Egy meg nem nevezett, a felső körbe tartozó delikvens szerint:

Amikor megláttuk, hogy mit alkotott Joss az teljesen kiábrándító volt. A rabló a tetőn: nevetséges és borzalmas. Az orosz család: haszontalan és nem vezetett sehova. És ezt mindenki tudta. Rettentő kínos volt, mert senki sem akarta elismerni, hogy egy rakás sz*r az egész.

Arról ugyan nem szól a fáma a cikkben, hogy mégis mit vártak egy menet közbeni teljes direktívaváltást követően, sebtiben egy totálisan más látásmódú rendező által összefércelt filmtől, mindenesetre a film executive producere, Christopher Nolan is azt tanácsolta Snydernek, hogy ne nézze meg Whedon verzióját, aki a mai napig tartja magát ehhez.

Azóta pedig tudjuk, hogy mi történt: Kevin Tsujihara lemondott az elnökségről 2019-ben, miután a szexuális zaklatási botrányok őt is utolérték, Whedon Batgirl filmje kútba esett, a Cyborgot alakító Ray Fisher a rendező (és Geoff Johns) szakmaiatlan viselkedésével robbantott botrányt, amibe azóta beszálltak Whedon korábbi színésznői is, mint például Charisma Carpenter a Buffy, a vámpírok réme és az Angel sztárja is (de a volt felesége is kitálalt) és Whedon azóta valóságos páriává vált Hollywoodban. A Warner pedig ugyan sokáig tagadta a Snyder Cut létezését is, végül azonban engedélyezték Snydernek 70 millió dolláros gyártási költség fényében, hogy befejezze azt. Így végül 5 év huzavona után bemutatják a rendező eredeti, közel 4 órás elképzelése szerinti verziót - amiért Snyder egy cent fizetséget sem kért - méghozzá az HBO Maxon, március 18-án, magyar szinkronnal. A kérdés már csak az, hogy megérte-e rá várni?! Snyder nagyon reméli, hogy szeretni fogják a filmjét, de ha néhányan nem, szerinte az is teljesen rendben van. 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.