Mit szólnál tízperces részekből álló sorozatokhoz?

|

Minden, amit a direkt mobileszközökre érkező Quibi szolgáltatásról tudni érdemes.

Hamarosan újabb versenyzők lépnek be a jelenleg Netflix/Amazon uralta streaming háborúba, hiszen idén tavasszal az HBO Max és a Peacock mellett érkezik a Quibi is, ami egy teljesen egyedi és szokatlan koncepcióval igyekszik majd megnyerni az előfizetőket. De mi is ez az új platform, és mit kell tudni róla? 

Hirdetés

Rengeteg felmérés és statisztika alapján tudjuk, hogy egyre többen (főleg a fiatalok) néznek a mobileszközökön filmeket és sorozatokat, ráadásul telefonból gyakorlatilag már mindenkinek van legalább egy a birtokában. A Quibi ezt a hatalmas piacot szeretné kihasználni, hiszen közvetlenül a mobileszközöket megcélzó platform lesz, ahova saját gyártású szkriptelt és nem szkriptelt rövidfilmek és sorozatok fognak érkezni. A különbség a többi szolgáltatóval szemben az lesz, hogy minden tartalmuk direkt rövid, 7-10 perces részekben fog megjelenni, 2-2,5 órás összjátékidővel/évadokkal számolva.

Ez persze különféle technikai megvalósításokat is eredményez, ám a pénzügyi és szakmai háttér adott, hiszen a szolgáltatás egymilliárdos befektetéssel indul, a fejesek között pedig ott van Jeffrey Katzenberg filmproducer és médiaszemélyiség is, aki a Disney elnöke volt 1984-94 között, majd pedig a DreamWorks társalapítója és vezérigazgatója.

Egy régebbi sajtótájékoztatóban pedig már prezentálták, hogy milyen megoldásokkal igyekeznek operálni: egyik ilyen a Turnstyle névre keresztelt funkció lesz, ami elsőre kicsit furának tűnhet (hiszen ki akarná egy epizód közben a telefonját fordítgatni), Katzenberg szerint azonban ez a megoldás a "film narratíva új generációja lesz":

A Quibi alap előfizetési díja egyébként 5 dollárba kerül majd havonta, de lesz egy reklámmentes verzió is 8 dollárért cserébe, valamint egy 90 napos ingyenes kipróbálási lehetőség is. Előbbihez 100 millió dollárnyi reklámhelyet már el is adtak, amik szintén rövid, 10-15 másodperces blokkokban fognak megjelenni, így a hirdetőknek is ötletes, ám megnyerő módon kell majd eladniuk a terméküket (1 óra alatt egyébként nagyjából 2,5 perc reklámra számíthat, aki előfizet).

A platformra három kategóriába sorolható tartalom érkezik majd: az első, a legnagyobb költségvetésű, A-listás színészekkel operáló "lighthouse", a második, a középkategóriás "quick bites", végül pedig a "daily essentials", amely rendszeresen érkező, kisebb hírműsorokat, érdekességeket takar, amikkel a felhasználókat szeretnék rászoktatni a szolgáltatásra.

Ami pedig a felhasználók megnyerését illeti: híres filmkészítőkből tényleg nem lesz hiány, hiszen az alábbi nagy nevek már biztos, hogy készítenek valamilyen tartalmat a Quibire:

• Steven Spielberg filmrendező, aki egy 10-12 fejezetes kísértet történetet ír After Dark címen, amit a hírek szerint csak naplemente után lehet majd nézni (habár még nem világos, hogy ezt szó szerint kell-e érteni).
• Jason Blum horrorproducer, aki egy Wolves and Villagers névre hallgató szérián ügyködik, melyet a leírás szerint a Végzetes vonzerő szellemi folytatásának kell tekinteni.
• Sam Raimi filmrendező, aki ismét horrort készít, méghozzá antológia formájában, ami az amerikai folklór életből merít ötleteket. Ez lesz a 50 States of Fright.
• Guillermo del Toro több projekten is dolgozik, ám ezekről még semmit nem tudunk - a hírek szerint azonban az egyik egy modern kori zombi történet lesz.
• Antoine Fuqua (Kiképzés, A védelmező 1-2.), aki az 1975-ös, Al Pacino és John Cazale fémjelezte Kánikulai délután (A Dog Day Afternoon) modern újragondolását készíti majd el.

Ahogyan az A-listás színészekből is el lesz látva a platform, hiszen a szolgáltatás április 6-i indulásakor 50 produkció lesz elérhető, az alábbiakat is beleértve:

• Kiefer Sutherland A szökevény sorozata 
• Christoph Waltz és Liam Hemsworth filmsorozata, a Most Dangerous Game
• 
John Travolta, Kevin Hart és Nathalie Emmanuel akciósorozata, a Die Hart
• Idris Elba és Ken Block (rallyversenyző) műsora, akik mindenféle autós feladványokban fognak egymással megmérkőzni.

• Zac Efron és testvére által készített túlélő realityje, ami a Kill the Efrons címet kapta
• 
Sophie Turner drámasorozata, a Survive

• Will Forte, Kaitlin Olson és Eva Longoria komédiasorozata, a Flipped

A tervek szerint a Quibi első évében 8500 epizódot fog elérhetővé tenni 175 sorozat formájában, arról azonban még semmilyen információ nem áll rendelkezésre, hogy a szolgáltatás érkezik-e máshova is a világon, vagy megmarad exkluzívan Amerikában.

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.