Miért is nem fogják kiadni Zack Snyder verzióját az Igazság Ligájából?

|

Pedig több, mint kézenfekvő a megoldás.

Lassan két hete már, hogy bemutatták az Igazság Ligáját, amely ugyan magán viseli a Zack Snyder által az utómunkálatok során otthagyott és Joss Whedon által átvett koncepció váltást, valamint a Warner stúdiónyomását, mi alapvetően bírtuk és bizakodóak vagyunk a DCEU jövőjét illetően. (Bizony ám! A közvélekedéssel ellentétben nem vagyunk elfogultak a Marvellel és kívánjuk a másik pusztulását, szemben egyesekkel.) Nem úgy, mint a rajongók jó része, akik éppen online petíciót gyűjtenek, hogy Zack Snyder tervezett 3 órás verziója napvilágot lásson. A petíció legutóbb már 128 ezer aláírásnál tartott (beleértve a film operatőrét), Snyder fia is megjegyezte, hogy örülne a teljes verziónak és minap maga Snyder is lájkolt egy ilyen irányú posztot. Akkor most menjünk végig szépen pontokba szedve, hogy miért is esélytelen, hogy ez meg fog valósulni.

Hirdetés

Pénz

Ahhoz, hogy Snyder eredeti víziói napvilágot lássanak, ahhoz még nem kevés összeg kellene, hiszen a film még nem volt kész állapotban, amikor a rendező családi tragédia mellett ott kényszerült hagyni a fedélzetet. Mivel a vágáson, a vizuális effektusokon az utolsó pillanatokig dolgozni szoktak, ezért ezek nem kis összeget emésztenének fel. Arról nem is beszélve, hogy rengeteg embert kéne visszahívni, így a zeneszerzőt Junkie XL-t is, akinek az eredeti dallamaiért szintén könyörögnek. Hogy utóbbi esetében a rajongók hallottak-e bármilyen más művet a Mad Max-300 kettősön kívül, például a Deadpool zenéjét, az már más lapra tartozik, de valószínűleg ha így lenne, nem kardoskodnának ennyire az egykori DJ mellett.

Stúdió

Ebből következik a másik tényező is: a Warner erre nem fog plusz összegeket áldozni, amikor a sok bonyodalom miatt a 250 milliós költségvetés így is megszaladt 50 millióval és a film már most láthatóan nem fogja visszatermelni a gyártási költségeit. Egy ilyen horderejű filmet bukásnak elkönyvelni pedig nem kis szégyen a Warner fejesei számára. Már a Batman Superman ellent is éppen hogy sikerült nullszalldósra kihozni, mivel a film a maga 873 milliós bevételével így is jóval a prognosztizált 1 milliárd alatt maradt, de ott ez még elégnek bizonyult, itt viszont már szükséges lenne az 1 milliárd, viszont a film nem túl jó szájhagyománya ezt sem segíti elő.

Örökség

A stúdió emellett érezhetően súlyos árat fizetett a kapkodó univerzumépítéséért, valamint a Snyderbe vetett bizalmukért, akinek az örökségétől jól láthatóan szabadulni próbálnak. Elvégre megosztó (Az Acélember) és egyöntetűen negatív (Batman Superman ellen) kritikai visszhang nem kell egy olyan stúdiónak sem, amelyik éppen franchise-t épít. Az interneten folyó kommentháborúkból és cikkekből pedig értelemszerűen nem profitálnak, inkább elrettentik az átlagnézőt attól, hogy kipengesse a mozijegy árát. A híresztelések szerint Snyder filmje cliffhangerben végződött volna, míg Whedon lekerekítette az egészet és tegyük hozzá, hogy jól tette: ez a hősök miatt kellett, mivel így most már a Liga egyértelmű (avagy egyetlen) pozitívumaiként kiemelt karakterekre tudnak koncentrálni a továbbiakban, ahelyett, hogy próbálnának rálicitálni a Marvelre. És ha a jövőre érkező Aquaman Jason Momoával, a 2 év múlva esedékes Wonder Woman 2, valamint a régóta halogatott Flash-mozi rendben lesz, akkor az emberek is szívesebben ülnek be egy újabb Igazság Ligája mozira.

Petíció

Maga a petíció mibenléte is a rendezői - pontosabban a Whedon ellen tanúsított gyűlölethullám fényében a Snyder-fanok részéről az eredeti rendezői - változat ellen szól, mivel az ilyen megmozdulások jóformán eredménytelenek szoktak lenni. Arról nem is beszélve, hogy egy stúdióvezetés sem szereti, ha efféle petíciók formájában bármiféle nyomást helyeznek rájuk. Pláne egy olyan kérdésben, amit - ahogy fentebb is írtuk - szeretnének végre maguk mögött hagyni.

Snyder

És akkor még ott van maga Snyder is, aki láthatóan tisztában van már jó ideje a pozícióvesztésével a Warnernél és ugyan egyértelműen jól esik neki a rajongói biztatás, ezek után örülhet annak, ha más, kisebb projektekhez ekkora bizalmat kap. Arról pedig nem is beszélve, hogy egyelőre a magánéletét kell rendbe raknia, a gyászát feldolgoznia, valamint kipihennie az elmúlt évek fáradalmait, hiszen hosszú évek óta a DC istápolásával foglalkozott. Producerként még találkozhatunk egy-két filmnél a nevével, de vélhetően jó részüknél itt is átkerül Executive Producer minősítésbe, vagyis névleg lesz ott a stáblistán és felvesz ezért egy csinos kis összeget, de egyéb fontos kérdésben nem lesz beleszólása. 

Legfeljebb egy olyan lehetőség lesz a távoli jövőben, mint Richard Donner és a Superman 2 esetében történt. Donner ugyebár egyszerre forgatta a Christopher Reeve féle első két részt, azonban a második esetében a távollétében Richard Lestert bízták meg a film rendezésének a befejezésével és ez nem csekély átalakítással járt együtt. Donner évekkel később (nyilván bizonyos jogok lejárta után) újravágta a filmet és az első epizód anyagaival kiegészítve prezentálta azt a nagyérdeműnek. Snyder esetében is fennáll ennek a lehetősége, viszont kérdéses, hogy évekkel később, egy esetleg sokkalta stabilabb DCEU esetében kíváncsi lesz-e rá bárki is?

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!