A Disneynél igyekeznek levonni a következtetést a Solo bukásából

|

Ha a közönségnél nem is, a stúdióvezetőségnél nagyot szólt az eredmény.

A Solo: Egy Star Wars-történet a sok viszontagság ellenére is ugyan egy korrekt kalandfilm lett, a tetemesre duzzadt gyártási költségek fényében bukásnak néz elébe, amivel máris történelmet írt a franchise történetében. Ez pedig, ahogy már említettük is, vélhetően a stratégiájuk átgondolására készteti a Lucasfilm és a Disney fejeseit.

Hirdetés

Elvégre a négy napos Memorial hétvégén 103 millió dollár keresni kicsit karcsú a 250 milliós büdzsére (ez persze a film 70%-ának újraforgatásából fakadt), miközben Deadpool 1 héttel korábban ennél többet keresett 3 nap alatt 110 milliós gyártására. A THR-nek sikerült megszólaltatnia a forgalmazásért felelős igazgatót, David Hollist, aki elismerte, hogy talán nem volt szerencsés az elmúlt években a karácsonyi szezon helyett ismét májusban bemutatni egy Star Wars-filmet.

A legfőbb kérdés az, hogy milyen gyakran váltanak az emberek jegyet ezekre a filmekre. 3 film öt hét alatt már túl soknak számít? 

Kétségtelen, hogy sem a szintén Disney által forgalmazott Bosszúállók: Végtelen háború, sem a Deadpool 2 nem tombolta még ki magát, mindemellett a marketing is csak pár hónapja indult el, nem tudták a film létét igazán elvetni az emberek fejében a forgatási problémák miatt, mindemellett a filmet a kezdetektől érdektelenség övezte, hiszen Han Solo összenőtt Harrison Forddal és Az utolsó Jedik is mindössze 5 hónapja volt, amelynek megosztottsága még élénken él az emberekben. Minderre jön rá a film végleges minősége. 

Az mindenesetre pozitívum, hogy a stúdió nem tesz úgy, mintha minden a legnagyobb rendben lenne, legalábbis Ellis szerint ebből muszáj lesz tanulniuk, ahogy Kína érdektelenségére is megpróbálnak választ találni, habár az tegyük hozzá, hogy ott a szériának sohasem alakult ki igazi kultusza, ennél fogva a nosztalgiára való építkezés sem tud érvényesülni.

Rengeteg a teendőnk, hogy megértsük mindezt. Az összes energiánkat abba fektetjük, hogy megértsük, miért alakult ez így a különböző piacokon és van másfél évünk erre a IX. rész megjelenéséig.

Ugyanakkor egyelőre az USA-ban még nem kell teljesen leírni a Solót, most viszonylagos holtszezon következik, hiszen A hihetetlen család 2. június 15-én (ami ugye szintén Disney érdekeltség), a Jurassic World: Bukott birodalom pedig a tengerentúlon június 22-én lepi el a mozikat, vagyis  addig még lesz ideje javítania az eredményein. 

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.