Hirdetés

Vándorsólyom kisasszony legendás zsiványai – Filmzene

|

Félév kihagyás után újra itt a filmzene rovat, benne varázslókkal, szörnyekkel, cowboyokkal, rosszfiúkkal, és persze galaktikus lázadókkal.

Hirdetés

Szeptember

The Magnificent Seven - James Horner & Simon Franglen

Antoine Fuqua western feldolgozásának a szomorú apropója, hogy ez alatt hallhatjuk a 2015-ben, tragikus repülőszerencsétlenségben elhunyt James Horner szerzeményeit utoljára. A dolog pikantériája, hogy amikor a tragédia megtörtént, a film forgatása még el sem kezdődött, azonban Hornert annyira magával ragadta a projekt, hogy előre dolgozott, majd barátai és kollégái - köztük Franglen - beállítottak a rendezőhöz a már kész szerzeményekkel. Nyilvánvalóan nem egy teljes értékű filmzenéről volt szó, ezért kellett hozzá a Hornernek hosszú évek óta a keze alá dolgozó Franglen, aki a végeredményhez igazíthatta azt. A történtek fényében talán elnézőbbek is vagyunk a végeredménnyel, amelyben ismét visszaköszönnek az olyan "hornerizmusok", amelyeket már az Avatarban, vagy a Zorro filmekben is szerettünk. Ugyanakkor egy nagyon is élvezetes és minőségi western muzsika, dobokkal, kórussal és vonósokkal tarkítva, a végén pedig természetesen felcsendül Elmer Bernstein klasszikus főtémája, amivel Horner vagy nem tudott, vagy nem akart versenyre kelni, de ez mindegy is, mert így is egy minőségi score-ral búcsúzott a filmzenerajongóktól.

Értékelés: 75%

Miss Peregrine's Home for Peculiar Children - Matthew Margeson & Mike Higham

Ha Tim Burton filmről van szó, akkor már készpénznek vesszük Danny Elfmant a zeneszerzői poszton, ezért is ért sokakat meglepetésként, hogy ezúttal a Henry Jackmannel rendszeresen együttdolgozó Matthew Margeson (Kingsman, Kick/Ass 2) látja el a score körüli teendőket, oldalán pedig azzal a Mike Highammel, aki rendre együtt dolgozott a Burton-Elfman párossal az elmúlt években. Talán ezért sem tűnik fel igazándiból Elfman hiánya, akitől már régóta hiányoltunk egy hasonlóan misztikus score-t. Ugyan a főtéma nem annyira markáns, mint nála szokott lenni és a techno betét is eléggé kilóg, valamint Margeson Remote Controlos múltja is vissza-visszaköszön egy-egy megoldásnál, de mindezek ellenére egy lassan építkező, kellően atmoszférikus score a rajongók jussa, ami csak néha ül le. Bővebben itt írtam Margesonék zenéjéről.

Érékelés: 85%

Oldalak: 1 2 3 4 5

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.